Alati sairas mies
Siippa on hyvin tautiherkkä. Hän onnistuu imuroimaan jokaisen flunssan, joka lähialueella liikkuu. Vaikka on etätöissä, onnistuu saamaan koululaisten kotiin tuoman flunssan (koululaiset eivät itse sairastu). Aina on uusi nuha tai kurkkukipu.
Miksi joillakin on näin heikko vastustuskyky? Voiko jatkuvissa kurkkukivuissa olla kyse muusta kuin flunssasta?
Miten estää tautien tarttuminen?
Kommentit (7)
Kurkkukipu voi olla myös refluksin oire. Ihmisillä tulee kaikenlaisia tuntemuksia. Toiset kiinnittävät niihin huomiota enemmän kuin toiset. Todellisen tulehduksen erottaa kyllä satunnaisista tuntemuksista.
Kurkkukipu; näitä pöpöjä on esim. 200 erilaista eli yhdestä pöpöstä irti päästyä iskee toinen. Näin mulle sanoi tk-lekuri, kun mulla oli kierrettä. Yksi kurkkulekuri puolestaan määräsi mulle jotain siihen, ett ruokamateriaalia nousi ärsyttämään kurkkua. Harmi, ett toi purkki on loppunut ajat sitten enkä enää muista, mitä se olikaan.
Mistä todellisen tulehduksen erottaa?
Minulla on pari työkaveria, joilla on koko ajan jotain ”tuntemuksia”
Tuttua asiaa ennen minullakin. Minulla auttaa nykyään luomu valkosipuli murskattuna leivän päällä. Ei ole nyt flunssia. Kannattaa kokeilla.
Niin tarttuu minuun ja lapseen myös kaikki flunssat.
Syömme terveellisesti, en tupakoi, ryypiskele, liikun...
En tiiä mistä johtuu.
Huonot geenit. Olen pahoillani sinun ja lastenne puolesta.
Huomiontarve