Perhetyöntekijä huolestui kun koululaisen täytyy tehdä välipalansa koulun jälkeen punalaputetuista tuotteista
Lapsi joutuu syömään halpaa makkaraa.
Tästä kävimme kiivaan keskustelun, mikä elämänhallinnassani mättää, että en voi tarjota normaalihintaisia leivänpäällisiä. Jopa kananmunat on laputettu.
Kommentit (132)
Voi voi. Punalapputuotteita meilläkin syötiin, vaikka olin perhetyöntekijä. Ei kiinnostanut etsiä epäkohtia vaan auttaa missä voin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Punalaputettu tuote on menossa vanhaksi. Päiväys paketissa kertoo mikä on tilanne. Kyllä meillekin ostetaan punalaputettuja tuotteita, mutta ne käytetään heti.
Huoli on aiheellinen, jos perheessä syödään vanhentunutta ruokaa.
Perhetyöntekijän käynnit kertovat muutenkin, että perheessä ei arkiset asiat ole kunnossa.
Missään ei sanottu että pöiväys olisi vanhentunut.
Perhetyöntekijä käy kun joku on tehnyt ilmotuksen. Puolet niistä on täysin aiheettomia. Noin sata tuhatta ilmoitusta vuodessa on aiheettomia.
Perhetyöntekijä käy ihan ilman mitään ilmoitusta. Sen voi pyytää itse jos tarvii apua.
Just joo. Mä lankesin tohon ansaan, kun pyysin jeesiä pariksi viikoksi kipsatun jalkani vuoksi. Mitäs me saatiin? Penkomista, vahtaamista. Kauhistus muijille oli, kun jääkaapissa oli foliossa edellisen päivän paistetun kanan puolikas. Niin ja kolmen kuukausen ajan joka ikinen launantai!!! lapset haettiin aamukahdeksalta pihalle pelaamaan mölkkyä. Lapsetkin jo parkui, että täytyykö taas herätä. Kun viimeinen mölkkypäivä oli ohi, niin päätettiin, että vaikka olis mikä, niin moisia kutaleita ei apuun pyydetä. Kaikki em. vaan siksi, että luulin niiden vähän helppivän esim. siivoiksessa tms. Se ei kumminkaan "kuulu meidän toimenkuvaan".
Vierailija kirjoitti:
Joku muu syy perhetyöntekijän paikallaoloon on kuin punalaputetut tuotteet. Mitä sinä jätit kertomatta?
Oikeasti punalaputettujen tuotteitten käyttö on osoitus sekä ekologisesta että taloudellisesta elämäntavasta, eli mitä suurimmassa määrin hyvästä elämänhallinnasta.
Se taas on huonompi homma, että lapsi itse joutuu tekemään makkarasta välipalaa.
Kyllä varmasti on joku muu syy, nyt ei vaan ollut kyse siitä, eikä se kuulu tähän millään tavalla. Kukaan ei ole edes yrittänyt väittää että perhetyöntekijä olisi punalaputettujen tuotteiden ostamisen vuoksi paikalla. Ainoastaan sinä oletit niin. Kaikki muut ymmärsivät oitis, että perhetyöntekijän käyntejä ei edes ollut tarkoitus ruotia, ainoastaan asennetta punalapputuotteisiin.
Tsiisus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Punalaputettu tuote on menossa vanhaksi. Päiväys paketissa kertoo mikä on tilanne. Kyllä meillekin ostetaan punalaputettuja tuotteita, mutta ne käytetään heti.
Perhetyöntekijän käynnit kertovat muutenkin, että perheessä ei arkiset asiat ole kunnossa.
Perhetyöntekijä käy kun joku on tehnyt ilmotuksen. Puolet niistä on täysin aiheettomia. Noin sata tuhatta ilmoitusta vuodessa on aiheettomia.
Perhetyöntekijä käy ihan ilman mitään ilmoitusta. Sen voi pyytää itse jos tarvii apua.
Just joo. Mä lankesin tohon ansaan, kun pyysin jeesiä pariksi viikoksi kipsatun jalkani vuoksi. Mitäs me saatiin? Penkomista, vahtaamista. Kauhistus muijille oli, kun jääkaapissa oli foliossa edellisen päivän paistetun kanan puolikas. Niin ja kolmen kuukausen ajan joka ikinen launantai!!! lapset haettiin aamukahdeksalta pihalle pelaamaan mölkkyä. Lapsetkin jo parkui, että täytyykö taas herätä. Kun viimeinen mölkkypäivä oli ohi, niin päätettiin, että vaikka olis mikä, niin moisia kutaleita ei apuun pyydetä. Kaikki em. vaan siksi, että luulin niiden vähän helppivän esim. siivoiksessa tms. Se ei kumminkaan "kuulu meidän toimenkuvaan".
Mitä just joo?
Tunnen monta perhettä joissa käy perhetyöntekijä ihan sen takia kun on monta pientä lasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä just joo?
Tunnen monta perhettä joissa käy perhetyöntekijä ihan sen takia kun on monta pientä lasta.
Huoli on herännyt perheen elämänhallinnan kyvystä, kun ilmiselvästi ei osata edes ehkäisyä käyttää??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan kuullut, että nykyinen perhetyöntekijä esim. käärisi hihansa ja esim, imuroisi, jos kodissa tarvitaan semmoista apua vaikka sairastumisen takia? Nää nykyiset eivät muistuta vähääkään entisiä kotisisaria, jotka tekivät ihan konkreettista työtä esim. synnytyksen jälkeen, jos oli tarve.
Vierailija kirjoitti:
Eli ap syö itse tuoreita ruokia ja lapsi saa syödä vain punalaputettuja päiväystuotteita… MIKSI??
Missään ei AP näin sanonut. Kirjoitat tosi rumalla mielikuvituksella.
Vierailija kirjoitti:
Ei ne punalaputetut ole ”vanhaa ruokaa”.
Meillä aikoinaan adoptioneuvonnassa jauhettiin kolme tapaamista meidän sohvan väristä.
Oleellisiin seikkoihin siis puuttuvat.
Meillä myös kokemus adoptioneuvonnasta ja se oli aivan älyvapaata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä just joo?
Tunnen monta perhettä joissa käy perhetyöntekijä ihan sen takia kun on monta pientä lasta.Huoli on herännyt perheen elämänhallinnan kyvystä, kun ilmiselvästi ei osata edes ehkäisyä käyttää??
Mikä huoli kun itse on pyydetty apua.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi se perhetyöntekijä siellä valvomassa.
Ja se pikkusieluinen työntekijä totisesti valvoo kaikkea ja erityisen innokkaasti kirjoittaa vihkoonsa, jos lattialla lojuu hetkellisesti irtonainen sukka.
Siis mitä ihmettä?! Punalaputettujen tuotteiden ostaminenhan on fiksua sekä taloudellisesti että ympäristön kannalta. Se jos mikä osoittaa elämänhallintaa, että osaa niitä bongailla ja käyttää nopsasti veks. Kaupat laputtaa tuotteita myös silloin, kun heillä on selvästi enemmän varastoa kuin menekkiä, joten niissä on usein ihan reilusti kättöaikaa. Ei niitä tarvitse päivänmäärän jälkeen syödä, kun ostaa sellaisia misssä on pari päivää (tai enemmänkin) vielä aikaa ja syö siinä ajassa. Olen yllättynyt, että täältä löytyy ihmisiä jotka ovat perhetyöntekijän kanssa samaa mieltä.
Sitä paitsi joskus punalaputettuja tuotteita ostamalla voi oma talous kestää hankalan vaiheen yli eli sekin on hyvää elämänhallintaa. Kaikki vähätuloisuus ei johdu yksilöstä. Itsekin olen nyt siinä tilanteessa, että olen saanut huomata 45v olevan rajan milloin ei enää saa haastatteluja töihin. Ja koronan vuoksi kaksi työtä joita mulla on, eivät pelitä (toinen on keikkapalkalla ja keikkoja ei nyt saa koronan vuoksi tehdä, toinen taas enemmänkin riippuu korkeammasta korona määrästä). Olen hakenut vaikka kuinka paljon töitä vuoden aikana. Minulla on useampia korkeakoulututkintoja, pelkkää suositusta suosituksen perään ja tosi paljon hyvää sekä monipuolista työkokemusta taustalla, mutta jostain syystä (ikä?) ei pääse edes haastatteluihin. Olen muilta kuullut samaa. Silloin se ei kyllä ole yksilön elämänhallinnan piirree, vaan yhteiskunnassa joku mättää, että ei täysin hyvässä työiskussa olevia henkilöitä osata hyödyntää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ne punalaputetut ole ”vanhaa ruokaa”.
Meillä aikoinaan adoptioneuvonnassa jauhettiin kolme tapaamista meidän sohvan väristä.
Oleellisiin seikkoihin siis puuttuvat.
Punalaputetut voivat olla pilalla tai sitten eivät. Asia pitää varmistaa aistinvaraisesti, enkä itse jättäisi sitä lapsen tehtäväksi.
Minä olen syönyt sitä samaa samana päivänä ja varmistanut että on tuoretta.
No tuorettahan se ei ole missään tapauksessa enää viimeisenä käyttöpäivänä...
Tässä nyt varmaan on ostettu megasize lauantaimakkaraa punaisella lapulla. Äkkiä se on vihreää sieltä keskeltä.
Vanhemmat tarvitsevat siivousapua, kaupassakäyntiapua, lastenhoitoapua - ei kyttäämistä ja raportteja!
Tämä maailma on sairas!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä se kenelläkään kuuluu mitä sä lapselle syötät.
Tsemppiä niiden kyylien kanssa.Just samaa, AP, tsemppiä niiden eukkojen kanssa! Vaikka mitään huolta ei löytyisi, niin kyllä ne sen jostain repivät. Varsinaisia nilkkejä.
Kyylien kyyliä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan kuullut, että nykyinen perhetyöntekijä esim. käärisi hihansa ja esim, imuroisi, jos kodissa tarvitaan semmoista apua vaikka sairastumisen takia? Nää nykyiset eivät muistuta vähääkään entisiä kotisisaria, jotka tekivät ihan konkreettista työtä esim. synnytyksen jälkeen, jos oli tarve.
Meillä mies joutui sairaalaan pitkäksi ajaksi kun lapset olivat pieniä, nuorin vauva. Minulla oli gradu kesken ja pyysin apua, sillä töihin pääsyni riippui valmistumisestani. Meillä kävi samanaikaisesti joku sosionomiporukka ( turha) joka halusi jutella sohvalla, ja sitten eräs vanhempi rouva, kotiapuna, joka tuli meille noin 3-4 tunniksi ja sanoi että mene vain tekemään graduasi, hän ottaa ja hoitaa revohkan ulos ja sen jälkeen lämmittää lounasta lapsille ja laittaa päiväunille. Näin myös teki.
Nämä molemmat palvelut olivat perhepalveluja, mutta vanhempi nainen kävi n 3 kertaa viikossa ja sosionomit kerran viikossa. Toinen apu oli konkreettista, gradu valmistui ja toinen taas... en muista miten sen kanssa kävi. Käynnit vain lopetettiin.
Leikkelemakkarat laputettuina.. Ei hyvä.
Kuumennettavat tuotteet ovat turvallisempia.
Ei perhetyöntekijä ole kodinhoitaja. Se on ns sossun kyylä ja tekee raporttia, tarkkailee. Neuvoo jotain mutta senkin tekee vähän piruuttaan. Meillä ei ole käynyt mutta tunnen pari noin muuten. Mielenterveysongelmaisille ihan hyviä apuja varmaan mutta terve ihminen vain ärtyisi heidän käynneistään.
Ap hävis kuin pieru Saharaan. Eli täys provo koko ketju.