Miesystävän repusta löytyi puukko, kun olimme kaupungilla liikkeellä illalla, en halua sellaisia ainakaan kotiini
Perustelu oli "it's just for my protection" ja ei ollut mikään heiveröinen keittiöveitsi vaan ihan kunnon järeä puukko. Saisi todella pahaa jälkeä aikaan. Hyväksyisitkö itse esim. kaupungilla liikkuessa tai antaisitko tuoda kotiisi?
Kommentit (12)
Hyväksyisinkö kaupungilla liikkuessani mitä? Ihmisten reppujen sisältöäkö?
Kotona meillä kyllä on puukkoja, koska niitä joskus tarvitsee johonkin. Mutta en hyväksyisi, jos sitä pitäisi kantaa mukana tuollaisella syyllä. Laitontakin se on. Onko miehesi narkkari tai elämäntapa rikollinen? Ei kai tavallinen ihminen kanna teräasetta mukana?
I Protec You Babe, Please Stop To Write In BabyForum.
Mulla ei enää nykyään ole puukko mukana, mutta aiemmin kuljetin aina. Pieni puukko oli vakiovaruste, kun kuljin yksin metsissä. Puukko, tulitikut, sokeripala tai joku pikku karkki. Jos eksyisi, tarvitsisi tulta.
Puukko jäi laukkuun ja laukku aina mukana. Ihan normi joku 15 cm pikkupuukko tupessa. Autoillessa pitkillä matkoilla pohjoisen teillä piti aina olla mukana lämmintä vaatetta, siltä varalta että auto hajoaa tielle. Matkaa asutukseen saattoi olla 10 - 20 km. Ja se joku pieni sokerinen, esim. sisipiripaketti tai pari lakritsipatukkaa. Ja puukko. Aina. Siltä varalta, että saa tehtyä nuotion tai jos joku eläin jää auton alle ja jää kitumaan, voi pistää kuoliaaksi. Kerran olen jäniksen joutunut lopettamaan
Tuloiko poliisi tutkimaan repun vai miten löytyi?
Kyllähän puukko on hyvä matkassa, voi leikata makkaraa eväsleivälle. Eikö teillä muka on leipäpussi ja päälliset aina mukana? Siinä maistuu hyvä...
"It is just for my protection". Kannattaa varmaan kysellä tarkemmin hänen elämästään, jos aiot jatkaa suhteessa. Käytännössä hän siis on valmis puukottamaan ihmistä. Haluatko olla tuollaisen ihmisen lähipiiriä? Ei ihmisen tarvitse pitää puukkoa suojanaan, jollei ole rikollisissa ympyröissä.
puukkoja on normi taloudessa useampiakin, on moneen käyttöön ja kaikki vanhat lisäksi joita kertyy tietysti aikaa myöten. Keittiössä, autotallissa varmaan kymmenkunta, mökillä, veneessä, autossa 2 molemmilla puolilla omansa. Puutarhassa pari kolme, ettei tarvi mennä toiselta puolen pihaa hakemaan, jos vaikka pitää joku kasvi jakaa, jne.
Puukko on noraali työkalu, ei mikään ase, vaikka sitä niinkin nykyään varsinkin nuoriso, käyttää.
"heiveröinen keittiöveitsi"? kyllä mulla on paljon moran puukkoa järeämpiä kokkiveitsiä kotona