Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä järkeä on siinä, että pelastetaan täysin monisairas kissa, hoidetaan sitä kalliilla lääkkeillä ja toimenpiteillä, kerätään rahaa...

Vierailija
29.05.2021 |

..ja sitten muutaman viikon päästä kissa joka tapauksessa kuolee, kun ennuste on jo alunperinkin ollut huono. Onko tämä toiminta oikeasti eläinrakkautta, vai onko kyseessä todellisuudessa ihmisen itsekkyys?

Ja jos joku kysyy ajattelenko ihmisestä samoin, no itse en haluaisi olla vihanneksena letkuissa, jos letkut poistamalla saisi kokea luonollisen lähdön itsestään. Vastaan tästä asiasta kuitenkin vain omasta puolestani.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään järkeä. Ei myöskään pahasti vammautuneiden rescue-koirien pelastaminen. Ei elämän pituus ole pääasia vaan sen elämän laatu

Vierailija
2/6 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyse on jonkun rescue-eläinten vapaaehtoisesta pelastustoiminnasta on niin sairaan eläimen pelastaminen ala-arvoinen kikka vedota ihmisten tunteisiin sekä kerätä sillä keinoin rahaa. Kyse ei ole enää eläinten kunnioittamisesta, vaan paisutellusta tunteilusta ja johon sekoittuu pelastajien vauhtisokeus pelastaa ihan kuka ja mikä tahansa vain pelastamisen vuoksi. Eli heidän itsensä vuoksi ja joka ei ole enää asiantuntijoiden toimintaa.  Eläinten hoitaminen tarkoittaa myös armollisuutta ja sen, ettei kiduta enää enempää muutenkin sairasta eläintä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen seurannut löytöeläinkodin toimintaa ja kyllä toivottomat tapaukset lopetetaan. Taas haamashuoltoa yms vaativia hoitoja tarvivat kyllä hoidetaan. Ja vastuullinen eläinlääkäri kyllä kertoo koska kannattaa ja koska ei.

Vierailija
4/6 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu aivan täysin siitä, mitä sairauksia kissalla on. Hyvinkin sairaan kissan voi saada pelastettua ja kivutonta, hyvää elämää jatkettua vuosilla. Tämähän on täysin ok.

Ja vastuullinen ell kieltäytyy turhista hoidoista ja leikkauksista jotka jatkavat eläimen kärsimystä.

Vierailija
5/6 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen seurannut löytöeläinkodin toimintaa ja kyllä toivottomat tapaukset lopetetaan. Taas haamashuoltoa yms vaativia hoitoja tarvivat kyllä hoidetaan. Ja vastuullinen eläinlääkäri kyllä kertoo koska kannattaa ja koska ei.

Tässä näyttääkin olevan ero. Jos on löytöeläinkoti, niin silloin ei niin helposti lähdetä hoitamaan huonoennusteista eläintä minkä luulen johtuvan siitä, että niitä hyväkuntoisiakin on jo ihan tarpeeksi ja talon pitämisessä vapaaehtoisvoimin on työtä tarpeeksi muutenkin. Mutta tietyillä eläinsuojeluyhdistyksillä, joilla eläimet hoidetaan enemmän kodeissa, on tämä tunteisiin vetoava nyyhkytarinoiden kirjoittaminen kera rahankeräysten just tietyn kissan - enimmäkseen kyse on kissoista - pelastamiseksi. Sitten muutaman päivän päästä tulee nyyhkytarina kuinka se rakas monisairas kissa kuoli itsestään syliini ja taas ihmiset lahjoittavat. Ihmiset menee noihin nyyhkytarinoihin, minua ne lähinnä etoo. Eläinsuojelua tarvitaan ehdottomasti - tosin eläinsuojeluihmiset riitelee jatkuvasti keskenään ja tästä syystä olen itse lopettanut tämän homman -  ja kissapopulaatiot pitää saada kuriin, mutta resursseja tunnutaan käyttävän aika paljon yksittäisten toivottomien tapausten hoitamiseen, eikä tulosta tule silti. 

Vierailija
6/6 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa nyt sentään ollaan järkeviä mutta esim. Jenkeissä on tullut tavaksi ettei edes puoliksi halvaantuneita kissoja lopeteta. Yksikin ei kyennyt kuin raahautumaan puolisen metriä kerrallaan. Ja sitten näille sataa rahaa kun nyyhkytarinaa jaetaan somessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme seitsemän