Kyläily avojaloin
Lyhyesti virsi kaunis (tuli mieleen yhdestä keskustelusta): olenko outo jos pidän ällöttävänä sitä, että joku tulee kylään avojaloin kesäaikaan? 😬 Jotenkin vieraiden hikoilleet varpaat ja jalanjäljet omassa lattiassa vaan tuntuu inhottavalta ajatukselta. 🤔
Kommentit (15)
Mä olen kotona aina avojaloin, mutta kylään otan sukat mukaan vaikka käsilaukkuun tai taskuun.
Ei haittaisi minua, minä olen siivousasioissa tarkka.
Likaiset sukat ois kauheampi ajatus kuin se että joku tuli puhtain jaloin kotiini
Tässä voi taas mennä hiukan syvemmälle itse dilemmaan, eli niihin jälkiin. Tarjoankin tässä näkökulmaan paljasjalka versus kengät jalassa kyläilyyn. Se on näjetsen niin, että avojaloin harvemmin tulee kävelleeksi koiranp askaan, kun taas kengät jalassa näin käy tavan takaa ja kakka päätyy kaverin karvalankamattoon. No, tietysti jos on sitten sukkasillaan kylässä, niin se on hygieenistä, mutta kuka hullu kävelee sukkasillaan ulkona. Näin. Uskon vakaasti, että olin tässä avuksi. Ei tarvitse kiittää, ilo on kokonaan minun puolellani.
Ei kai sitä kengät jalassakaan voi olla? Ja jos on niin kuuma, että vieraiden varpaat on hionneet, niin ihan yhtä hionneet on sukatkin ja samat jäljet niistä jää. Tietysti voit vaatia vieraita riisumaan kengät ja vaihtamaan puhtaat sukat heti eteisessä, mutta älä ylläty jos kyläilyt luonasi harvenee.
Itseäni ei häiritse, jos muut tulevat kotiini paljain jaloin mutta itsestäni on ällöä mennä muiden kotiin ilman sukkia. En tiedä miksi.
Otan aina sukat jos menen vierailulle sandaaleissa. Inhottaa paljain jaloin läpsyttely.
Nimenomaan mukaan puhtaat sukat taskuun, jos pitää kengät riisua ja vaihtoehtona olisi paljain jaloin sisätiloissa kulkeminen. Ajatuskin silsavarpaista inhottaa.
En ole edes ajatellut, että jotain voisi ällöttää! Ennemmin se hikisukka minua ällöttää.
Toisen ihmisen paljaat jalat ovat minustakin ällöt. En halua niitä nähdä. En edes paljaita miesten sääriä kesällä kaupungilla, ovat rumat ja ällöt.
Minulla käy tosi harvoin vieraita, talvella eivät ole paljasjalkoja, kesällä voidaan tavata jossain ulkoriennoissa.
Vähintään jotkut step-sukat jalkaan.
Vierailija kirjoitti:
Toisen ihmisen paljaat jalat ovat minustakin ällöt. En halua niitä nähdä. En edes paljaita miesten sääriä kesällä kaupungilla, ovat rumat ja ällöt.
Minulla käy tosi harvoin vieraita, talvella eivät ole paljasjalkoja, kesällä voidaan tavata jossain ulkoriennoissa.
Mahtaa olla kesäisin rankkaa liikkua ihmisten ilmoilla 😁
Älkää please levittäkö sitä jalkasientänne ihmisten koteihin.
Varaa niitä sinisiä muovipussukoita eteiseen joita käytetään esim. asuntoesittelyissä.
En yleensä kulje avojaloin kotonani, muuta kuin hetken suihkun jälkeen, joten minusta tuntui oudolta, kun näin vieraan varpaat ja jalanjäljet. Minun mielestäni olet siis normaali. Ainakin parketilla jäljet ovat häiiritseviä.