Nyt paljastui, että Maizena ei olekaan maissitärkkelys.
Se on perunatärkkelystä. Ihan piti lukea paketin kyljestä. Olen tehnyt ruokaa amerikkalaisilla resepteillä, joissa suurustamiseen käytetään maissitärkkelystä, ja minä olen pistänyt saman verran Maizenaa ja ihmetellyt, kun ei suurustu. No, se Maizena olikin sitten perunatärkkelystä.
Kommentit (27)
Ap, varo Biltemaa. Niillä ei kaikki tuotteet ole autoja
Onhan siinä kuitenkin maltodextriiniä. Se on todennäköisesti maissista.
On se perhana kun ostin mummonlihapullia mutta tuotesisältöä lukiessa paljastui että pallerot oli kanan ja possun lihaa. Huutava vääryys ja kuluttajan harhaanjohtamista.
Vierailija kirjoitti:
On se perhana kun ostin mummonlihapullia mutta tuotesisältöä lukiessa paljastui että pallerot oli kanan ja possun lihaa. Huutava vääryys ja kuluttajan harhaanjohtamista.
Mä en ikinä oo uskaltanut ostaa mummon muusia.
Vierailija kirjoitti:
Eläkeikäinen äitini teki joskus saman virheen. Oletko yli 65-vuotias, ap?
Enää 9 vuotta siihen ikään.
Katselin nyt sitten hintoja. Olen maksanut Maizena perunajauhoista 7.40 kilolta, kun Pirkan perunajauhoilla on hintaa 1.70 / kg.
ap
Totta mooses, niinpä onkin! Siinähän lukee selvällä suomella "perunapohjainen ..."
Siinä on myös laktoosia, jota ei ole perunajauhoissa.
Kyse on siis ruskeasta suurusteesta, ei siitä perus-Maizenasta, joka on nimenomaan maissitärkkelystä.
Ei varmaan kukaan lukutaitoinen. Jos purkin kyljessä lukee "tumma suuruste" tai "vaalea suuruste" niin siitä ei ryhdy leipomaan vaan sillä suurustaa liemistä kastikkeita ja keittoja.