APUA!! Onko realistista odottaa anteeksipyyntöä, kun on aiheuttanut kuoleman? :(
Hyvä ystäväni on edelleen vihainen minulle, koska vuosia sitten influenssa tarttui ilmeisesti minusta hänen tätiin ja tämä menehtyi sairaalassa.
Olin täysin oireeton tuossa tilanteessa, mutta yöllä alkoi elämäni pahin tauti ja kyseinen sukulainen sairastui seuraavana päivänä. Tällä perusteella se olisi tarttunut minusta.
Ymmärrän että tragedia koskettaa häntä, mutta hänen pitäisi muistaa että en voinut asialle mitään.
Miten itse toimisitte?
Kommentit (8)
Milloin muka sulla on ollut influenssa,tavan räkätauti se on ollut.
Jos se ei ollut tahallista... miten se voi olla sinun syytäsi? Tahattomasti ehkä, mutta kenellä tahansa voi olla tällä hetkellä jokin tartuntatauti, ilman että itse tietää.
Täysin kohtuutonta. Jotkut kohdistavat menetyksen aiheuttaman kivun helppoon kohteeseen, logiikasta viis.
Voi ihan hyvin olla niinkinpäin että sinä olet saanut sen tuolta tädiltä. Jos olette kätelleet tai olleet samassa tilassa. Tartuttaja voi olla myös ystäväsi, jos oli paikalla, vaikka itse oli oireeton. Tai tartuttaja voi olla ihan joku muu ja te kaksi sairastuitte ja toinen menehtyi.
Silloin on ollut influenssaa paljon liikkeellä. Miksi se olisi tarttunut juuri sinusta, kun se on voinut tarttua kenestä tahansa?
Influenssa on tarttunut 4-6 päivää ennen oireita
Kun kirjoittaa provon, pitäisi ensin selvittää itselleen edes alkeelliset lääketieteelliset faktat. Nämä influenssatrollaajat alkavat jo muutenkin ottaa kaaliin.
En pitäisi tavallisen influenssan tartuttamista menneinä vuosina tartuttajan vikana, jos on ollut oireeton.
Koronavuoden aikana taas asia on vähän eri, koska tietoisuutta on niin paljon ja myös rajoituksia ja suosituksia. Jos ihminen olisi jättänyt rajoitukset ja suositukset tahallisesti noudattamatta ja saanut influenssan (saati sitten koronan) ja tartuttaisi sitä eteenpäin aiheuttaen toisen kuoleman, ymmärtäisin kyllä että menehtyneen läheiset pitävät tartuttajaa syyllisenä.
Eikös influenssan itämisaika ole vähintään jotain 5 päivää? Eli en oikein usko, että se olisi tarttunut sinusta noin nopeasti.