Ystävällä raskausmyrkytys ja haluaisin antaa pienen tsemppipaketin
Raskausjutut on ihan utopiaa, mitä herkkuja tai juttuja sairaalassa makaava ystäväni kaipaisi? Verenpaine ainakin on koholla, joten mitään suolaista tai salmiakkia turha antaa. Saako suklaata syödä, tai valkosuklaata? Isän mukana paketti pääsisi perille, emme ole tunkemassa raskaana aikana heidän vaivoikseen, mutta jotenkin tekisi mieli muistaa/lohduttaa.
Kommentit (21)
Mulla oli myös raskausmyrkytys esikoista odottaessa. Joku lahjakortti jonka käyttää myöhemmin, lehtiä luettavaksi, nää nyt tuli mieleen nyt.
Ccvvvvvb kirjoitti:
Moi, itselläni on ykköstyypin diabetes ja tytärtä odottaessa tuli raskausmyrkytys. Nyt on tyttö jo 20 vuotta ja opiskelee. Kaikki meno siis lopulta ok. Huoli on ystävälläsi varmaan, joten lohduta häntä! Viemiset on sivuseikka. Anna mieluiten lahjakortti, niin voi myöhemmin hankkia jotain mieluisaa.
Olen tukena kyllä, tekstarit lentää edestakaisin. Ajattelin vaan, että sairaalaruuan lisäksi voisi olla ihan kiva saada herkkujakin. Tai jotain luettavaa tai ajanvietettä.
Voi syödä suklaata raskausmyrkytyksessä mitta suolaista, salmiakkia tai lakritsia ei. Muistaminen ilahduttaa aina, oli aineetonta tai aineellista. Itse olin 1kk sairaalassa raskausmyrkytyksen takia. Aika siellä tulee pitkäksi joten rentouttavaa kuunneltavaa/lukemista siellä voi kaivata.
Jaloviina toimii kaikissa tilanteissa.
M-26 kirjoitti:
Jaloviina toimii kaikissa tilanteissa.
Ystäväni tuntien sitä kyllä kaipaa ehdottomasti eniten🤣 ap
Mitä hän teki että sai aikaan raskaysmyrkytyksen? Käytte asian läpi ettei enää toistu!
Vierailija kirjoitti:
Mitä hän teki että sai aikaan raskaysmyrkytyksen? Käytte asian läpi ettei enää toistu!
Sä et taida tietää mikä on raskausmyrkytys?
Vierailija kirjoitti:
Lisätään juu syyllistäminen listalle, tuleekin tarpeeseen. Ap
Vierailija kirjoitti:
Tarkkaan ei tiedetä, mutta suurin epäily on, että johtuu epänormaalisti kehittyneestä istukasta, koska tauti helpottaa heti synnytyksen jälkeen, kun istukkakin on poistunut. Ei ole itseaiheutettu.
Myp kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkkaan ei tiedetä, mutta suurin epäily on, että johtuu epänormaalisti kehittyneestä istukasta, koska tauti helpottaa heti synnytyksen jälkeen, kun istukkakin on poistunut. Ei ole itseaiheutettu.
Raskausmyrkytys Eli toksemia, on ensisynnyttäjien vaiva, yleensä ei uusi seuraavien raskauksien aikana.
Noin 30 vuotta sitten luin väitöskirjan toksemiasta, jossa ilmeni, että on kyseessä rasva-aineen jokin häiriö. ( tarkkaan en muista, aikaa on mennyt luetusta).
Olen itsekin ollut teholla asian vuoksi.
En kaivannut sinne yhtään mitään, pää oli aika pökkyrässä lääkityksestä.
Jos ystäväsi on tavallisella osastolla minäkin kimppaan lukemista,
ehkä äänikirjoja, jos mahdollista, kukkia.
Koska hän on vuodelevossa, niin aika vähäksi käy vaihtoehdot, koska nyt on tärkeintä vain LEVÄTÄ.
Myp kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toksemia voi tulla myös heti synnytyksen jälkeen.
Lehtiä, kuules ei saa syödä mitään herkkuja, ei edes suklaata, eikä marmelaatia. Ne on myrkkyä. Myös. Vain lehtiä, villasukat, hius pinnejä, tarroja, kivoja nenäliinoja, joku ristisana vihko, kortti kirje, latauskortti kirjeen kera (esim. Kännykkäpeli), puuvillasukat isot kiristämättömät (jalat turvoksissa), hius donitsi jne... Jne...
Vierailija kirjoitti:
Myp kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raskausmyrkytys Eli toksemia, on ensisynnyttäjien vaiva, yleensä ei uusi seuraavien raskauksien aikana.
Noin 30 vuotta sitten luin väitöskirjan toksemiasta, jossa ilmeni, että on kyseessä rasva-aineen jokin häiriö. ( tarkkaan en muista, aikaa on mennyt luetusta).Olen itsekin ollut teholla asian vuoksi.
En kaivannut sinne yhtään mitään, pää oli aika pökkyrässä lääkityksestä.
Jos ystäväsi on tavallisella osastolla minäkin kimppaan lukemista,
ehkä äänikirjoja, jos mahdollista, kukkia.
Koska hän on vuodelevossa, niin aika vähäksi käy vaihtoehdot, koska nyt on tärkeintä vain LEVÄTÄ.
Mulla oli 2. Raskaudessa se., sairaalassa olin.
Kirje olisi ollut kiva. Juu, muuta ei kaipaa silloin.
Kyllä nyt väsyttää toi satusetä 🤠
Ajankulua kaipasin. Luettavaa, ristikoita...nykyisin kännykkä riittänee, saa viestit, videot yms. Onhan hänellä kuulokkeet mukana. Hedelmiä. Aborttipillerikin kävi mielessä, olin siis vielä liian terve maatakaseni sairaalassa.
Yksityishuone oli luksusta, mutta jouduin antamaan sen eristykseen joutuneelle.
Ajankulua kaipasin. Luettavaa, ristikoita...nykyisin kännykkä riittänee, saa viestit, videot yms. Onhan hänellä kuulokkeet mukana. Hedelmiä. Aborttipillerikin kävi mielessä, olin siis vielä liian terve maatakaseni sairaalassa.
Yksityishuone oli luksusta, mutta jouduin antamaan sen eristykseen joutuneelle.
Moikka! Itselläni oli myös raskausmyrkytys ja kerron mitä olisin itse kaivannut sairaalaan: jalkavoidetta, käsivoidetta, vartalovoidetta, kasvovoiteita... Kaikkia rasvoja siis! Sairaalassa ei saa mitään ja kiva oli siellä maata rutikuivana viikkotolkulla :( varsinkin jalkavoide ehdoton ykkönen koska raskausmyrkytyksessä ja raskaana muutenkin jalat turpoaa ja sattuu yms... siellä saa kyllä hyvät kaikki shampoot yms pesuaineet mutta mitään kosteuttavaa ei :(
Noista saa hienon paketin jo. Sairaalaan ruoat oli mielestäni ERITTÄIN hyviä ja maukkaita ja 5x päivässä niin ruokaa en olisi kaivannut sinne sitten yhtään! Toki joku yksi herkku hätävaraksi hyvä. Ksylitolpurukumia ehdottomasti olisin kaivannut!! Raskaana hampaiden vuoksi (sairaalassa ei mitään ksylitolia heru) ja äkkisektion jälkeen suositellaan että pureskellaan paljon purukumia koska järkyttäviin mahakipuihin auttaa, mutta mistä sitä olisin saanut sairaalaan totaaliyh yksinäisenä :/
Minkäännäköisiä vaatteita en olisi kaivannut myöskään, sairaalassa sai hyvin kaikki vaatteet ja sukatkin mukavia ja tukisukatkin sai oman koon mukaan. Ponnari sensijaan olisi ollut kiva :) yksi vaan oli mukana kun yhtäkkiä joutui sairaalaan...
Ihana että jollain on olemassa kaveri joka haluaa auttaa :)
Kuinka pitkällä raskaus on? Toivottavasti tarpeeksi pitkällä.
Itselläni todettiin raskausmyrkytys aivan raskauden lopulla. Menin silloin sunnuntai-iltana synnärille näytille, koska verenpaineet olivat hirveissä lukemissa. Olin siis soittanut ja kysynyt mitä tehdä. Ei annettu odottaa arkipäivää ja neuvolaa. Synnytys käynnistettiin koska raskauden kesto oli jo 38+0.
Moi, itselläni on ykköstyypin diabetes ja tytärtä odottaessa tuli raskausmyrkytys. Nyt on tyttö jo 20 vuotta ja opiskelee. Kaikki meno siis lopulta ok. Huoli on ystävälläsi varmaan, joten lohduta häntä! Viemiset on sivuseikka. Anna mieluiten lahjakortti, niin voi myöhemmin hankkia jotain mieluisaa.