Mies jätti täysin yllättäen - miten päästä yli
En olisi ikinä uskonut joutuvani tähän tilanteeseen.
Seurustelin kaksi vuotta miehen kanssa, jonka kanssa alusta asti tunnettiin suurta yhteenkuuluvuudentunnetta. Kaikki oli vaivatonta ja mukavaa. Molemmilla aiemmista suhteista lapsia, ja siksi sovittiin, ettei muuteta saman katon alle. Elettiin kuitenkin yhdessä arkea, vaikka virallisesti erillään asuttiinkin.
Loppuun asti yhdessäolo oli mukavaa. Tehtiin paljon yhdessä kaikenlaista, tunnelma oli rento ja seksi toimi. Mielestäni ihan täydellinen suhde.
Yhtäkkiä, ihan täysin ilman ennakkovaroitusta, mies halusi kuitenkin katkaista suhteen perustellen, ettei hänellä ole aitoja tunteita minua kohtaan. Kuitenkin ihan loppuun asti kehui minua joka kerta monin sanoin, kertoi rakastavansa ja kiitteli kuinka mukavaa seuraa olen. Kuulin, että vaihtoi minut lennosta toiseen naiseen. En voi ymmärtää. Miten tällaisesta ikinä pääsee yli?
Kommentit (96)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas kerran nainen kuvittelee "suhteen olleen täydellinen".
Jos se olisi sitä ollut, ei mies olisi aloittajaa jättänyt. Naiset ajattelee vain itseään, kuten aina.
Aivan. Mitä ap:n sitten pitäisi ajatella jos mies on väittänyt rakastavansa? Minä suhtaudun miehiin aina niin että ne on valehtelijoita ja pettäjiä kaikki. Se mitä niiltä suusta tulee on paskaa. Minä olenkin nainen joka ajattelee ja ymmärtää miestä ja tiedän mitä ne on. Eikös niin? En ole mikä naivi idiootti.
Ja kaikki naiset on itsekeskeisiä persereikiä.
Miehistä tuntuu aina tuolta kun eivät saa käyttää rajattomasti hyväksi ja tuhota naisen psyykettä.
Vierailija kirjoitti:
Onko teillä lapsia. Katkaise välit lastesi isään. Älä anna lasten tavata tuollaista luuseria. Luovu elatusavusta. Muuta pois toiselle paikkakunnalle. Potkaise sitä sikaa kärsään ja saparoon. Suomalainen mies on täysluuseri. Suomalaisen naisen saa/pitää haluta paljon parempaa kuin suomalainen luuserimies. Lähtikö paska naistyökaverinsa matkaan. Ukkos pettää pian myös sitä työkaveriaan. Sitten taas uutta naista pettämään.
Haha, vaihtoiko exäsi myös parempaan? Tais osua ytimeen...
Vierailija kirjoitti:
Ahaa, nyt kävi näin päin. Yleensähän kun se on se mies jonka mielestä suhde menee ihan hyvin ja sitten nainen jättää kuin puun takaa.
On vähän eri asia vaihtaa lennosta eli pettää ja päättää suhde ilman pettämistä. Ensimmäinen vaihtoehto on moraalittomien tapa erota, toinen taas ei.
Yök. Hyvä, että pääsit eroon melko pienellä vaivalla.
Miehii vihaavat naiset on aina tääl kiljumassa, et ero tulee aina yllätyksenä miehelle, mut ei ikinä naiselle, koska naiset olevinaan ajattelee asioita enemmä kui miehet. Kiitos AP:lle, ku osotit noitte miesvihaajien olevan vääräs ja tsemppii siulle jatkoon! :)
Ette edes asuneet yhdessä vaan pikemminkin tapailitte. Sano "olen vapaa" ja etsi uusi, joka on parempi. Sellainen jonka kanssa ei ole vain mukavaa vaan jonka kanssa olet onnellinen.
Osa ihmisistä toimii sillä tavalla että he esittävät asioita ja tunteita, ja päinvastoin ovat kertomatta mitä oikeasti mielen päällä on. Suojautumismekanismi, mutta vahingollinen toiselle.
Mitä kaikkea suhteessa kerkeääkään "olla huonosti" sillä välin kun toinen miettii eroa. Joku alkaa viihtymään pois kotoa, on vetäytyvä, joku keksii aina muuta tekemistä kuin kumppanin kanssa oleminen. Joku alkaa juomaan, joku pettää.
Toiset sitten ovat sellaisia että eivät tee mitään näistä, vaan suhteen viimeiseen pisteeseen asti ovat mukavia ja ihania niin ettei toinen kerkeä arvaamaan mitään.
M26 kirjoitti:
Miehii vihaavat naiset on aina tääl kiljumassa, et ero tulee aina yllätyksenä miehelle, mut ei ikinä naiselle, koska naiset olevinaan ajattelee asioita enemmä kui miehet. Kiitos AP:lle, ku osotit noitte miesvihaajien olevan vääräs ja tsemppii siulle jatkoon! :)
Ja sinä et mukamas vihaa naisii?
Vierailija kirjoitti:
M26 kirjoitti:
Ja sinä et mukamas vihaa naisii?
En vihaa, säälin vain. :)
Tunnen miestyypin, vaikka on niitä naisissakin. Parin vuoden jälkeen tulee arki ja hehku sammuu. Joten uusi kehiin. Tekevät tätä siihen asti, kunnes ikä tulee esteeksi moneenkin asiaan. Ja näistä miehistä tulee lopulta suvun patriarkkoja. Naisista ei.
Vierailija kirjoitti:
Sillä on toinen, ehkä yrittänyt sitä, mutta ei aiemmin saanut. Sinä olit vain varalla. Mies esitti ihanaa, ja että suhde ihana, että.sai pidettyä sinut varalla.
Unohda. Ota opiksesi ja avoimin mielin etsit ja löydät uuden.
Tämä on tieteellisesti tyrmätty teoria. Itse asiassa miehet jotka pettävät, suurin osa myöntää itsekin että ykkössuhde oli tyydyttävä mutta haluavat silti vaihtelua ja uutta hormonimyrskyä uudelleen ihastuessaan.
Siinä ei kukaan ole varalla, vaan täyttämässä erilaisia itsekkäitä tarpeita.
Siitä voi kukin itse arvioida, miten paljon on rakkautta mukana . Polyamorinen sanoisi että rakkauttahan se, monogaminen ehkä sanoisi että "ei ole vielä löytänyt täydellistä". Mutta kun puolet ihmisistä pettää, ehkä se nyt vain on tyyppivika ihmisissä jotka eivät osaa nousta itsekkyytensä yläpuolelle ja arvostaa luottamusta.
Vierailija kirjoitti:
Miehet kyllä tietävät, että naista kannattaa aina kehua ja sanoa rakastavansa vaikka ei olisi tottakaan.
Kyllä. Sen osaa jo teinipojat. Tietää mitä tyttö/nainen haluaa kuulla ja näin ollen saa naisen pidettyä omassa kontrollissaan. Sitten voi vaihtaa koska vaan uuteen, koska samalla lepertelytaktiikalla saa uuden naisen... Esittävät niin viatonta ja rakastunutta pikkupoikaa, mutta oikeasti naureskelevat, kuinka helposti naiset sortuu pelkkiin sanoihin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos se olisi sitä ollut, ei mies olisi aloittajaa jättänyt. Naiset ajattelee vain itseään, kuten aina.
Aivan. Mitä ap:n sitten pitäisi ajatella jos mies on väittänyt rakastavansa? Minä suhtaudun miehiin aina niin että ne on valehtelijoita ja pettäjiä kaikki. Se mitä niiltä suusta tulee on paskaa. Minä olenkin nainen joka ajattelee ja ymmärtää miestä ja tiedän mitä ne on. Eikös niin? En ole mikä naivi idiootti.
Miehistä tuntuu aina tuolta kun eivät saa käyttää rajattomasti hyväksi ja tuhota naisen psyykettä.
no ei ole kovin kuummoisissa kantimisissa se mielenterveys, jos ihan normaali seurustelusuhteen päättäminen sen tuhoaa.
Vierailija kirjoitti:
Tunnen miestyypin, vaikka on niitä naisissakin. Parin vuoden jälkeen tulee arki ja hehku sammuu. Joten uusi kehiin. Tekevät tätä siihen asti, kunnes ikä tulee esteeksi moneenkin asiaan. Ja näistä miehistä tulee lopulta suvun patriarkkoja. Naisista ei.
Millä vuosisadalla sä mahdat elää?
Sinä olet tällä hetkellä vähän niinkuin rikottu peili. Se pitää kasata uudelleen, eikä siitä enää ihan ehjää saa. Koita käsitellä asiaa mahdollisimman paljon ja rakentaa uusi minäkuva, missä tuo mies ei ole osana. Hyville käy lopulta aina hyvin, olit ehkä liian hyvä tuolle miehelle. Ansaitset jonkun joka sinusta välittää. Aika parantaa kyllä.
Yli pääset oikein hyvin kun ymmärrät/sisäistät faktat:
- Tärkein: hän ei ollut oikea sinulle
- hänen rakkautensa oli vain valetta
- hän ei ollut se jota esitti
- miksi haikailisit petturin perään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sillä on toinen, ehkä yrittänyt sitä, mutta ei aiemmin saanut. Sinä olit vain varalla. Mies esitti ihanaa, ja että suhde ihana, että.sai pidettyä sinut varalla.
Unohda. Ota opiksesi ja avoimin mielin etsit ja löydät uuden.
Tämä on tieteellisesti tyrmätty teoria. Itse asiassa miehet jotka pettävät, suurin osa myöntää itsekin että ykkössuhde oli tyydyttävä mutta haluavat silti vaihtelua ja uutta hormonimyrskyä uudelleen ihastuessaan.
Siinä ei kukaan ole varalla, vaan täyttämässä erilaisia itsekkäitä tarpeita.
Siitä voi kukin itse arvioida, miten paljon on rakkautta mukana . Polyamorinen sanoisi että rakkauttahan se, monogaminen ehkä sanoisi että "ei ole vielä löytänyt täydellistä". Mutta kun puolet ihmisistä pettää, ehkä se nyt vain on tyyppivika ihmisissä jotka eivät osaa nousta itsekkyytensä yläpuolelle ja arvostaa luottamusta.
Olen sitä mieltä että tuo "puolet pettää" on käsitetty vähän väärin. Minäkin olen pettänyt nuoruuden ihastustani, ja myöhemmin seurustelukumppaniani joka oli minua kohtaan ikävä. Noista on ja 20 v aikaa, enkä ole näiden jälkeisiä pettänyt. Eli olenko minä nyt se puolet pettää, vai se joka ei petä? Ei ole noin suoraviivaista.
Jos tehdään tutkimus jossa tulos on että 100% 15-vuotiasita pettää kumppaniaan, niin mites sitten kun kukaan noista 15-vuotiasita ei petä myöhemmin enää kertaakaan? Mikä on pettämistutkimuksen tulos sitten? 100% pettää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
no ei ole kovin kuummoisissa kantimisissa se mielenterveys, jos ihan normaali seurustelusuhteen päättäminen sen tuhoaa.
No, kyllä sellainen puskista tuleva ero ja lennosta vaihtaminen uuteen saattaa saada ihmisen mielen hajalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahaa, nyt kävi näin päin. Yleensähän kun se on se mies jonka mielestä suhde menee ihan hyvin ja sitten nainen jättää kuin puun takaa.
On vähän eri asia vaihtaa lennosta eli pettää ja päättää suhde ilman pettämistä. Ensimmäinen vaihtoehto on moraalittomien tapa erota, toinen taas ei.
Suhteen saa päättää jokainen ihminen tässä maassa, ihan syystä riippumatta.
Kuvottavan toksinen ajattelutapa. Lisäksi kuvittelet, että aloittajan kertomus on kiistaton totuus?
Miehet kyllä tietävät, että naista kannattaa aina kehua ja sanoa rakastavansa vaikka ei olisi tottakaan.