Luomivärin sävyongelma, tummanvihreät silmät
Violetit ja purppuraiset sävyt korostavat vihreitä silmiä, mutta kaikki punaiseen (ja keltaiseen) vivahtava saa minut näyttämään mustelmaiselta. Värini ovat viileät: hyvin tummanvihreät silmät, pinkinvalkoinen iho ja valko-beigeraidalliset hiukset.
Mikä luomiväri sopisi tällaiseen sävymaailmaan? Silmäni näyttävät hämärän tullen jopa tummanruskeilta, mutta haluaisin vihreyden näkyvän mahdollisimman hyvin, kuitenkin niin, etten vaikuttaisi mukiloidulta. Osaan lukea värikarttoja ja meikkifoorumeita, mutta nyt kyselen ihan henkilökohtaisia mielipiteitä. :)
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
itsellä mudanvhreät silmät, jotka meikistä ja valaistuksesta ym. riippuen näyttää joko vihreiltä , sinisiltä tai harmailta. Olen iholtani vaalea oliivi, ja meikkiväreinä neutraalit viileään taittuvat sävyt.
Yritin aikani korostaa silmiäni, kuten sinäkin, vastaväreillä, samoin tuloksin.
näytin pelleltä tai "itkeneeltä".
Älysin, että neutraaliin oliivi-ihooni ei sovi "väri-ilottelu.
Sain todella hypnoottiset silmät, kun käytin silmieni omaa värimaailmaa.
Rajaukset tein iiristä ympäröivän renkaan sävyllä, eli tumman, samean vihreällä. Silmissäni on kalpeankultaisia täpliä, joten kultaa luomelle tehosteena. Arkimeikkiin rajaukseen pientä kulta -tai pronssihippua, joka ei "näy" mutta antaa pehmeyttä ja eloa.
Koska silmäni ovat mudanvihreät, varjostukset tein neutraalilla kaakaonruskealla.
Nuo kosmetologien vinkit vastaväreistä, lilasta, violetista, punaisesta ym. sai silmäni näyttämään vetisiltä ja pieniltä. Vasta kun älysin, että silmäni ovat "maan ja mudan väriset, joten ne tarvitsevat neutraaleja maan sävyjä, niiden oikea loisto tuli esille.
Hei, kuulostaa siltä, että meillä on samanväriset silmät. Minkä merkkinen rajauskynä sinulla on käytössä? Etsi itsekin tuollaista tumman, samean vihreää rajausväriä. Entä tuo kultahippu rajaukseen?
Itse olen välillä käyttänyt sinertäviä luomivärejä, joilla saan silmistä hohtavan kirkkaat, mutta silmieni vihreä sävy kyllä sitten jotenkin haalistuu ja harmaantuu. Lilalla taas vihreä korostuu, mutta näyttää muutoin aivan kauhealta (väsyneeltä, itkeneeltä ja 10 v. vanhemmalta).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässäpä tulikin värejä, joita en ollut ajatellutkaan. :)
Tykkäisin niin paljon tummanpunaisesta, utuisen violetista ja muista sävyistä, jotka muuten sopivat minulle, mutta silmien tienoilla ne ovat kamalia. Mikähän siihen oikein on syynä? Sekö, että iho on niin valkoinen - ei siis vaalea, vaan sinertävän valkoinen, joka punastuu kylmän vaaleanpunaiseksi?
Tämä väriasia on askarruttanut minua niinkin paljon, että olen ensin määritellyt silmäni sävyn (jollain netin colour detector -ohjelmalla) ja sitten etsinyt sen värikartasta :D
https://color-hex.org/color/3e4935
Kiitos vinkeistä!
ApEi mitään järkevää vinkkiä, mutta halusinpa vain sanoa että ihan järjettömän kaunis väri. Tumman vihreä väri silmissä on ehdoton lempparini.
Ei ehkä järkevä vinkki, mutta tosi kiva kommentti silti. :)
Ap
Näin maskiaikana ei niin toimi, mutta itse vihreäsilmäisenä olen huomannut, että oikean sävyinen punainen huulipuna korostaa silmien vihreyttä paljon enemmän kuin mikään silmämeikki.
Minullakin on vihreät silmät, ja käytän eniten kupariin ja vaaleaan sienaan taittuvia luomivärejä. Myös nk. taupe, eli liilaan taittava harmaa toimii hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässäpä tulikin värejä, joita en ollut ajatellutkaan. :)
Tykkäisin niin paljon tummanpunaisesta, utuisen violetista ja muista sävyistä, jotka muuten sopivat minulle, mutta silmien tienoilla ne ovat kamalia. Mikähän siihen oikein on syynä? Sekö, että iho on niin valkoinen - ei siis vaalea, vaan sinertävän valkoinen, joka punastuu kylmän vaaleanpunaiseksi?
Tämä väriasia on askarruttanut minua niinkin paljon, että olen ensin määritellyt silmäni sävyn (jollain netin colour detector -ohjelmalla) ja sitten etsinyt sen värikartasta :D
https://color-hex.org/color/3e4935
Kiitos vinkeistä!
ApMinusta tuo väri on todella voimakkaasti harmaa vihreä, ei tummanvihreä. Onkohan meistä jommankumman näytön värit pielessä? Vai värien nimien ymmärrys eri?
Tuolle värille on nimikin, se on khaki, ei todellakaan tumman vihreä.
No ei ole khaki todellakaan! Tämä on khaki:
https://www.colorhexa.com/c3b091.png
Mä en myöskään näe mitään harmaata vaan ihan tummanvihreä tuo on.
Joo, oikaisin vähän nimessä, se on khakin vihreä, tai hyvin lähellä. Khakin vihreitä on paljon eri sävyjä, mutta se on juuri tuollainen harmaanvihreä.
Jospa väri onkin tumma khakinvihreä. Tummanvihreähän sekin on. Terveisin kuvataiteilija, jolla myös tuonväriset silmät.
Osta joku halpa paletti jossa on kymmenittäin sävyjä ja sitten kokeilet vaan jokaista. Joku outo väri saattaa yllättää hyvällä tavalla.
Itsellä myös tummanvihreät silmät ja itselleni parhaiksi luomivärisävyiksi olen todennut pronssin ja kuparin sävyt. Tuo vihreille silmille suositeltu violetti värimaailma tekee omat silmät tosi itkeneen näköiseksi ja ei toimi ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Näin maskiaikana ei niin toimi, mutta itse vihreäsilmäisenä olen huomannut, että oikean sävyinen punainen huulipuna korostaa silmien vihreyttä paljon enemmän kuin mikään silmämeikki.
Totta. Jostain syystä hitusen siniseen vivahtava punainen huulimaali sopii minulle tosi hyvin ja kirkastaa myös silmiä. Se hehkuvan vaaleansininen maski tekee minusta kävelevän tiskivesiämpärin, joten ostin mustia.
Ap
Joo, oikaisin vähän nimessä, se on khakin vihreä, tai hyvin lähellä. Khakin vihreitä on paljon eri sävyjä, mutta se on juuri tuollainen harmaanvihreä.