Sukulaisten lahjat
Ehdotin aikoinani, että kaiken krääsälahjan sijaan sukulaiset muistaisivat lapsia rahalla. Tyyliin 5-20 euroa merkkipäivinä ja jouluna jne.
Tästä ideasta suututtiin, koska ”ei lahjoja vanhemmille anneta” ja että ”eihän silloin näe lapsen ilon hetkeä”.
No nyt meillä on sitten eka lapsi ylioppilas, lähdössä opiskelemaan ja koko autotalli täynnä niitä krääsälahjoja, niin että edes ruohonleikkuri ei mahdu sinne enää.
En edelleenkään tajua, mikä ideassa oli niin kamalaa ja mikä järki tässä oli.
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ne sitten ovat hankkineet, jos autotalli on täynnä krääsälahjaa?
Pallomeren, kangaspuut, useita telttoja, huonekaluja, leluja, leluja, leluja, vaatteita, kenkiä jne.
Kaikki kysymättä toiveita tai kokoja tai että mahtuuko tai haluammeko.
Ap
Jos ne noinkin käypää tavaraa, niin miksette ole antaneet eteenpäin?
Vain typerät hilloaa turhaa roinaa nurkissaan.
Koska sitten syttyy uusi sota, että ”missä on se ja tää ja toi”.
Ja on meillä muutakin tekemistä ollut kuin inventoida jatkuvaati tavaraa jota emme halua.
Olen nyt setvinyt vuoden sisältä kaikki saatanan kynälaarit, tarrapinot jne.
Käyvät vaatteet olen kyllä tylysti myynyt.
Ap
Jaa että suku käy inventoimassa teidän autotallin joka kyläreissulla, että kaikki kolme nukkekotia ja kangaspuut on siellä vielä? Tuskinpa. Ja jos oikeasti käy, kaupasta saa sellaisia lukkoja. joilla saa oven kiinni niin, että sitä ei saa auki kuin avaimella.
Kulkevat ympäri huushollia inventoiden. Jauhavat että tuo on minulta, tuo on minulta jne.
Ja meillä oikeasti on oma elämä, joka ei pyöri näiden lahjojen ympärillä. Muutakin tekemistä ollut kuin inventoida ja hävittää salaa. Vituttaa koko juttu. Ja siksi kai ne on annettukin, että vituttaisi.
Ap
Miksi päästät ne autotalliin? Laita ovi lukkoon.
Mitäs jos se ylioppilas nyt vaikka myisi ne lelunsa sieltä, saa pari hunttia hipparahaa. Hänenhän ne ovat.. Kyselijöille voi kertoa ettei ylioppilas enää leiki nukeilla, joten halusi myydä ne jo pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ne sitten ovat hankkineet, jos autotalli on täynnä krääsälahjaa?
Pallomeren, kangaspuut, useita telttoja, huonekaluja, leluja, leluja, leluja, vaatteita, kenkiä jne.
Kaikki kysymättä toiveita tai kokoja tai että mahtuuko tai haluammeko.
Ap
Jos ne noinkin käypää tavaraa, niin miksette ole antaneet eteenpäin?
Vain typerät hilloaa turhaa roinaa nurkissaan.
Koska sitten syttyy uusi sota, että ”missä on se ja tää ja toi”.
Ja on meillä muutakin tekemistä ollut kuin inventoida jatkuvaati tavaraa jota emme halua.
Olen nyt setvinyt vuoden sisältä kaikki saatanan kynälaarit, tarrapinot jne.
Käyvät vaatteet olen kyllä tylysti myynyt.
Ap
Jaa että suku käy inventoimassa teidän autotallin joka kyläreissulla, että kaikki kolme nukkekotia ja kangaspuut on siellä vielä? Tuskinpa. Ja jos oikeasti käy, kaupasta saa sellaisia lukkoja. joilla saa oven kiinni niin, että sitä ei saa auki kuin avaimella.
Kulkevat ympäri huushollia inventoiden. Jauhavat että tuo on minulta, tuo on minulta jne.
Ja meillä oikeasti on oma elämä, joka ei pyöri näiden lahjojen ympärillä. Muutakin tekemistä ollut kuin inventoida ja hävittää salaa. Vituttaa koko juttu. Ja siksi kai ne on annettukin, että vituttaisi.
Ap
Ei niitä tarvitse hävittää salaa, kun hävittää vaan. Jos joku kyselee perään, niin sanot, että pistit eteenpäin, kun ette tarvinneet. Jos suuttuu, niin kysy, että no haluatko hakea itse autotallista kaikki antamasi, kun ei niitä tarvita. Saa sitten hän ihan itse päättää mitä niillä tekee.
Vierailija kirjoitti:
Mä todellakin toivon, että ap ei ole mun ystävä- tai tuttavapiirissä. Ihan kauhea korppikotka.
Ota huomioon, että luultavimmin ap vain trollaa.
Minä sanoin kerran tädille että en ota tavaraa vastaan. Suuttui niin että ei puhunut minulle 2 vuoteen. Nykyisin laitan antamansa pussukat suoraan roskiin. (minulla on suuri kuolinpesä tyhjennettävänä ja sairastan syöpää, en jaksa enempää enkä halua likaisia kierrätysesineitä varsinkaan korona-aikana kun valkosolut nollassa).
Ymmärrän, että pienelle lapselle on mukavampi antaa tavaralahja, kun rahalle ei vielä osaa antaa oikeaa arvoa. Mutta en ole kyllä koskaan ymmärtänyt sitä, että ylioppilaslahjaksi annetaan jotain maljakoita ja kakkulapioita. Monella kevään ylioppilaalla on kesällä/syksyllä edessä muutto pieneen opiskelijakämppään ja toiseen kaupunkiin, ei kukaan siinä tilanteessa kaipaa yhtäkään ylimääräistä kippoa tai kuppia tilaa viemään, varsinkaan kun ei ole oman makunsa mukaan päässyt valitsemaan.
Niiden pikkulastenkin lahjojen kanssa sopisi kyllä miettiä, mikä on vanhempien mielestä sopivaa ja mikä ei. Pomppulinna on naurettava lahja (jos ei siis ole erikseen toivottu), pieni pehmolelu ok
Ap