Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sukulaisten lahjat

Vierailija
28.05.2021 |

Ehdotin aikoinani, että kaiken krääsälahjan sijaan sukulaiset muistaisivat lapsia rahalla. Tyyliin 5-20 euroa merkkipäivinä ja jouluna jne.

Tästä ideasta suututtiin, koska ”ei lahjoja vanhemmille anneta” ja että ”eihän silloin näe lapsen ilon hetkeä”.

No nyt meillä on sitten eka lapsi ylioppilas, lähdössä opiskelemaan ja koko autotalli täynnä niitä krääsälahjoja, niin että edes ruohonleikkuri ei mahdu sinne enää.

En edelleenkään tajua, mikä ideassa oli niin kamalaa ja mikä järki tässä oli.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ne sitten ovat hankkineet, jos autotalli on täynnä krääsälahjaa?

Vierailija
2/27 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pallomeren, kangaspuut, useita telttoja, huonekaluja, leluja, leluja, leluja, vaatteita, kenkiä jne.

Kaikki kysymättä toiveita tai kokoja tai että mahtuuko tai haluammeko.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksikään mun lapsista ei ole koskaan leikkinyt nukeilla. Niitä on tullut kahdeksan, samaten nukenvaatteita. Nuken sänky, kolmet rattaat nukeille, kolme nukkekotia.

Kaikki lahjat on sellaisia että antaja on halunnut ne antaa, mutta saaja ei ole niitä toivonut tai niitä käyttänyt.

Ap

Vierailija
4/27 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pallomeren, kangaspuut, useita telttoja, huonekaluja, leluja, leluja, leluja, vaatteita, kenkiä jne.

Ap

Jos ne noinkin käypää tavaraa, niin miksette ole antaneet eteenpäin?

Vain typerät hilloaa turhaa roinaa nurkissaan.

Vierailija
5/27 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksikään mun lapsista ei ole koskaan leikkinyt nukeilla. Niitä on tullut kahdeksan, samaten nukenvaatteita. Nuken sänky, kolmet rattaat nukeille, kolme nukkekotia.

Kaikki lahjat on sellaisia että antaja on halunnut ne antaa, mutta saaja ei ole niitä toivonut tai niitä käyttänyt.

Ap

Lupaan, että tuo kama on viikonloppuna jo veks, jos laitat ilmoituksen johonkin kuntasi ilmoitustaululle jotkut jopa voi maksaakin.

Vierailija
6/27 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Koska sitten syttyy uusi sota, että ”missä on se ja tää ja toi”.

Ja on meillä muutakin tekemistä ollut kuin inventoida jatkuvaati tavaraa jota emme halua.

Olen nyt setvinyt vuoden sisältä kaikki saatanan kynälaarit, tarrapinot jne.

Käyvät vaatteet olen kyllä tylysti myynyt.

Ap

Vierailija
7/27 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Lupaan, että tuo kama on viikonloppuna jo veks, jos laitat ilmoituksen johonkin kuntasi ilmoitustaululle jotkut jopa voi maksaakin.

Joo. Ja sitten saa päivystää loputtomiin niitä ilmaishakijoita, jotka tekee jatkuvia ohareita.

Pelkästään yhtä kelloa on luvatti tulla hakemaan viisi kertaa ja tuolla se on edelleen.

Ap

Vierailija
8/27 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, eihän sulla olekaan kuin yksi ongelma. SÄ.

Mä en halua, mä jaksa... vänkyn vänkyn. Mä hyväksyn, mä nielen, mä annan kaikkien kulkea ylitseni...

Semmoista se porvoolaisen elämä on, helvetin ankeeta.

Vierailija
9/27 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihakirppis, jonka saa koska vain järjestää (koronarajoitukset huomioon ottaen) ja tavarat pois. Kyllä noista voisi satasen pari saada,

Vierailija
10/27 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen antanut listan mitä voiantaa, esim kesämekko kokoa 104, punaiset sukkahousut koko 120 , pyjama jne.

Ja tavaroista esim piirustuspaperia, värityskirja.

Kun esikoinen pääsi ripille, tykkäsi kastehelmi tuikuista.

Sanottiin niitä, värillä ei ole väliä. Sai yli 50 ja ne kaikki ovat hänellä uudessa kodissaan. Jouluna on punaiset, keltaiset pääsiäisenä jne.

Yo lahjaksi toivoi valkoista teemaa ja sai sitä aivan älyttömästi.

Meillä on myös ahkerasti kierrätetty. Jos on jonkun perään kysytty, on sanottu ei sillä enää ole leikitty, jäi pieneksi.

Yksi täti pari krt sanoi olisimme voineet antaa hänen lapsenlapselleen. On sanottu jaa.

Mitään meillä ei jemmata.

Vierailija
11/27 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen antanut listan mitä voiantaa, esim kesämekko kokoa 104, punaiset sukkahousut koko 120 , pyjama jne.

Sanottiin niitä, värillä ei ole väliä. Sai yli 50 ja ne kaikki ovat hänellä uudessa kodissaan. Jouluna on punaiset, keltaiset pääsiäisenä jne.

Meillä on myös ahkerasti kierrätetty. Jos on jonkun perään kysytty, on sanottu ei sillä enää ole leikitty, jäi pieneksi.

Yksi täti pari krt sanoi olisimme voineet antaa hänen lapsenlapselleen. On sanottu jaa.

Ja?

Kun meillä ei kuunnella edes niitä kokotietoja.

Puhumattakaan muista toiveista tai tarpeista.

Ap

Vierailija
12/27 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka on niin törppö, että kyselee toiselle antamansa lahjan perään?

Kirpparille vaan, ja rahat voi antaa sille opiskelemaan lähtijälle.

Vierailija
13/27 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja?

Ap

Kyllä mekin joskus saatiin liian pieniä vaatteita. Jotkut liikkeet vaihtaa niitä isompiin.

Vierailija
14/27 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja?

Ap

Kyllä mekin joskus saatiin liian pieniä vaatteita. Jotkut liikkeet vaihtaa niitä isompiin.

Ei ne vaihda ilman kuittia.

Eikä kaikista näe mistä ne on.

Tää kokojuttukin on aina ollut ihan omituinen. Jos sanoin että koko 122, tuotiin kokoa 98 ja korostettiin, miten ”kaupassa arvioin että Liisa on tänkokoinen”. Ihan kuin minä äitinä en tuetäisi oman lapseni kokoa.

Teineille ostettiin väkisin lapsellisia vaatteita, joita nämä ei halunneet ja sitten siitä kiukuteltiin kun ei kelpaa.

En ymmärrä tällaista tapaa antaa lahjoja!

Ap

Vierailija
15/27 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistätte myyntiin vaan tai lahjoitatte esim. hyväntekeväisyyskirpparille, jos myyminen tuntuu työläältä. Jos lahjojen antajat kyselevät perään, sanotte, että olette jo hankkiutuneet eroon tavaroista, joille ei ole enää käyttöä. Kai ne lahjojen antajatkin nyt sen käsittää, ettei se teidän ylioppilaaksi pääsevä lapsi enää muutenkaan leikkisi niillä leluilla tai käyttäisi niitä tavaroita, joita on saanut lahjaksi lapsena.

Vierailija
16/27 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä todellakin toivon, että ap ei ole mun ystävä- tai tuttavapiirissä. Ihan kauhea korppikotka.

Vierailija
17/27 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vallankäyttöä ja rajattomuuttahan tuo on. Jonkinlaista piiloaggressiivista niskurointia ja mielenosoitusta siitä, kuka lasten asioissa päättää. Ei ihan tervettä. Eikä tietenkään lasten tarpeisra ole kyse, vaan lahjan antajan tarpeista.

Vierailija
18/27 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset tekee kyllä niin isoja ongelmia lahjoista. Jos on odotettavissa lahjoja, kannattaa oma-aloitteisesti kertoa, mitä toivoo (tai mitä lapset toivoo tai tarvitsee). Jos näitä toiveita ja tarpeita ei kuunnella, sille ei tietenkään voi mitään, mutta jos niille lahjoille ei ole käyttöä, niin ne voi aivan hyvin pistää kiertoon sitä mukaa kun niitä tulee, jolloin ei ehdi kertymää hirveetä tavaravuorta. Tai voi kerätä niitä vaikka laatikollisen verran ja sitten viedä kierrätyskeskukseen tai johonkin vastaavaan. Tai laittaa facebookin johonkin ryhmään, että hakekaa nämä, kaikki kerralla. Eli ei tarvitse jokaista kynää ja sukkaa antaa eri henkilölle. Sitten, jos lahjanantaja kyselee lahjan perään, niin sitten voi vaan todeta, että annettiin se eteenpäin, kun ei meillä ollut käyttöä. Se on ihan fine. Ei kenelläkään ole oikeutta loukkaantua siitä, ettei joku toinen halua säilyttää hänen kantamaansa krääsää kodissaan. Tiedän, että moni siitä loukkaantuu kyllä, mutta ei siitä kannata välittää. Se voi olla hankalaa, mutta jos tavaraa vaan tulee jatkuvasti, niin ei sekään kivaa ole.

Vierailija
19/27 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Koska sitten syttyy uusi sota, että ”missä on se ja tää ja toi”.

Ja on meillä muutakin tekemistä ollut kuin inventoida jatkuvaati tavaraa jota emme halua.

Olen nyt setvinyt vuoden sisältä kaikki saatanan kynälaarit, tarrapinot jne.

Käyvät vaatteet olen kyllä tylysti myynyt.

Ap

Jaa että suku käy inventoimassa teidän autotallin joka kyläreissulla, että kaikki kolme nukkekotia ja kangaspuut on siellä vielä? Tuskinpa. Ja jos oikeasti käy, kaupasta saa sellaisia lukkoja. joilla saa oven kiinni niin, että sitä ei saa auki kuin avaimella. 

Vierailija
20/27 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapset eivät enää tarvitse leluja, niin kuinka tyhmä pitää olla, että hilloaa niitä autotallissaan vuosia? Tottakai ne laitetaan kiertoon kun lapset ei enää tarvitse. Herran jestas.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi viisi