Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi äitini leikkii sellaista ettei osaa tehdä asioita itse?

Vierailija
28.05.2021 |

Pitäiskö huolestua? Esim. Ei muka osaa käyttää enää pankkikorttia ja nostaa rahaa. Pyytää minua aina tehdä jos olen mukana. Muutama päivä sitten otti yhteyttä minuun ja pyysi minua auttamaan kirjoittaa sähköpostin (on käyttänyt kuitenkin intrnettiä jo 10 V). Muutenkin kaikkia tuollaisia pikkuasioita. Sitten jos en suostu, niin kuitenkin osaa tehdä nämä lopulta itse. esim. Osaa nostaa ihan hyvin nyt itse pankilta rahaa

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No nyt alkoi pelottaa mutta minun äiti on niin itsepäinen ettei suostu käymään lääkärissä.

T. Ap

Kannattaa kuitenkin muuttaa omia asenteita, ettei kaikki ole ilkeyttä tai huomion hakua.

Lääkkeellä voi hidastaa monia muistisairauksia ja mitä aikaisemmin saadaan hoitoa ja joku 60v voi elää hyvinkin itsenäistä elämää vielä vuosikymmeniä eteenpäin.

Vierailija
22/30 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No nyt alkoi pelottaa mutta minun äiti on niin itsepäinen ettei suostu käymään lääkärissä.

T. Ap

Kannattaa kuitenkin muuttaa omia asenteita, ettei kaikki ole ilkeyttä tai huomion hakua.

Lääkkeellä voi hidastaa monia muistisairauksia ja mitä aikaisemmin saadaan hoitoa ja joku 60v voi elää hyvinkin itsenäistä elämää vielä vuosikymmeniä eteenpäin.

En sanonut että äitini on ilkeä. Kysyin pitääkö huolestua. Äitini ei edes käy lääkärissä koskaan...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko äitisi puoliso yhä elossa ja asuvatko yhdessä? Voi etsiä syitä ottaa yhteyttä

Vierailija
24/30 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko äitisi puoliso yhä elossa ja asuvatko yhdessä? Voi etsiä syitä ottaa yhteyttä

Ei on ollut sinkku jo 20v

25/30 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla että hän haluaa enemmän seuraasi tai varmistaa, että välität hänestä tms.

Toisaalta voi olla, että hän jostain syystä on alkanut kokea keskittymistä ja tarkkuutta vaativat asiat kuormittaviksi sekä on huomannut tekevänsä niissä aiempaa enemmän virheitä jne.

Näön tai kuulon heikkeneminenkin voi johtaa siihen, että pyytää toista tekemään joitain käytännön asioita puolestaan.

Vierailija
26/30 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faith kirjoitti:

Voi olla että hän haluaa enemmän seuraasi tai varmistaa, että välität hänestä tms.

Toisaalta voi olla, että hän jostain syystä on alkanut kokea keskittymistä ja tarkkuutta vaativat asiat kuormittaviksi sekä on huomannut tekevänsä niissä aiempaa enemmän virheitä jne.

Näön tai kuulon heikkeneminenkin voi johtaa siihen, että pyytää toista tekemään joitain käytännön asioita puolestaan.

Käyn kerran viikossa kylässä. Eikö tämä ole ihan sopiva määrä?

Vierailija
27/30 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä hän on huomannut muistissaan jotain ongelmia tai tehnyt tähän liittyen jotain mokia, joista ei sinulle puhu ja nyt kokee epävarmuutta vähän kaikesta.

Vierailija
28/30 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä hän on huomannut muistissaan jotain ongelmia tai tehnyt tähän liittyen jotain mokia, joista ei sinulle puhu ja nyt kokee epävarmuutta vähän kaikesta.

Kyllä hän saa ne tehtyä jos en auta. Kun ennen autoin aina mutta sitten huomasin kun kerran pari en kerennyt auttaa niin oli tehnyt itse

Vierailija
29/30 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä ainakin joudun pyytämään apua esim. Uuden kännykän toimintojen kanssa. Ovat suunniteltu miesten logiikalla.

Vierailija
30/30 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa kyllä alkavalta muistisairaudelta. Kannattaa yrittää saada sinne lääkäriin, jos lääkityksellä saisi hidastettua etenemistä.

Meillä samaa ja tutkittu kattavasti kahdesti, ei muistisairautta. Silti kaikki käytös viittaa että meillä on muistisairas äiti. On vielä saman ikäinenkin kuin aloittajan äiti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yksi