Eron jarruttaminen ja vaikeuttaminen
Onko kenelläkään kokemusta vastaavasta? Mieheni laittoi avioeron vireille ja nyt hän yrittää kaikin keinoin venyttää ja vaikeuttaa eron etenemistä.
Hän hidastelee poismuuttoa (on luvannut muuttaa pois), kaikki asunnot mitä hän on käynyt katsomassa ovat jotenkin vääränlaisia. Rumat tapetit, ruma takka, autojen ääniä kuuluu liikaa asuntoon, väärällä asuntoalueella jne.
Haukkuu minua ja räyhää tyhjästä. Kaikki mitä teen tai sanon on väärin. Olen sanonut, että kun kerran ole näin huono ja vääränlainen vaimo, josta jo haet avioeroa niin mitä nopemamin muutat pois, sitä nopeammin pääset minusta eroon.
Olen jopa alkanut pakkaamaan miehen tavaroita kasseihin pikkuhiljaa eli teen poismuuttamisen helpoksi hänelle.
Mutta ei. Herra jumittaa asunnossamme, käyttää aikansa minun haukkumiseen ja valittaa kuinka kaikki tarjolla olevat asunnot on jotenkin vääränlaisia. Mikä tämä juttu on? Miksi eroa halunnut mies ei lähdekään?
Olen kysynyt haluaako perua eron, mutta ei vastaa mitään. Jatkaa minun haukkumista.
Kommentit (37)
On erittäin huono idea jäädä tuohon vanhaan asuntoon.
Minun vanhempani erosivat riidellen ja äitini halusi jäädä väen vängällä vanhaan asuntoon. Minä olisin halunnut muuttaa, mutta äitini oli niin kiinni siinä asunnossa. Oikeastaan äitini oli varmaan kiinni siinä avioliitossakin, ei uskaltanut missään vaiheess henkisesti tehdä pesäeroa menneisyyden kanssa.
Erittäin huono idea. Kaikki ne vanhat tapahtumat, mitä teillä on miehen kanssa olleet, ovat sen asunnon seinissä muistuttamassa sinua aina ja ikuisesti. Jumiudut henkisesti. Erittäin tyhmää.
Yleensä lapset haluavat muuttaa. Eihän teidän tarvitse muuttaa koko alueelta pois. Etsitte vain uuden asunnon. Myytte tuon ja sekä sinä että mies saa uuden alun elämälleen.
Vanhaan ja huonoon ei kannata tarrautua. Eikä ainakaan ajatella, että ”lasten takia”. Na lapsetkin luultavasti hyötyvät uudesta asunnosta. Voitte tehdä siitä kivaa, lapset voivat valita maalin sävyä tai tapettia ja yhdessä kunnostatte uuden asunnon seinät. Pääsette samalla kääntämään uuden lehden elämässänne.
Vierailija kirjoitti:
Eikö tässä tilanteessa vois kertoa miehelle miten asia on? Esim sanoa: minusta näyttää, että keksit tekosyitä kaikista asunnoista enkä ymmärrä miksi. Olemme eronneet ja se että jatkat asumista yhteisessä kodissa, vaikeuttaa ja pitkittää tilannetta. En halua olla yhdessä ja se ettet muuta pois, ei muuta tilannetta toiseksi, päinvastoin.
Hienosti oivallettu. Olen sanonut miehelle juuri nämä sanat, mutta mies on vastineeksi hiljaa ja murahtaa ja poistuu toiseen huoneeseen.
ap
Hah. Miehellä on ollut suhde ja halusi siksi erota. Nyt suhde on ohi ja miestä ketuttaa, kun ei kaikki mennytkään suunnitelmien mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Hah. Miehellä on ollut suhde ja halusi siksi erota. Nyt suhde on ohi ja miestä ketuttaa, kun ei kaikki mennytkään suunnitelmien mukaan.
Tätä olin tulossa kirjoittamaan, mutta joku ehti ensin. Miestä harmittaa koko ero, mutta ei kehtaa anella takaisinkaan.
Joo miestä selvästi nyt harmittaa ero. Joutuu olemaan yksin ja sehän on miehille vaikeaa. Mutta ei hätää kohta on jo uusi kiikarissa koska on jo aiemminkin pettänyt.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos AV! En kirjoittanut tästä vielä, mutta miehellä todellakin oli salasuhde. Osasit siis lukea rivien välistä. Luulin, että olen itse päätellyt omassa päässäni tuon sinun kirjoittamasi kommentin, mutta muutkin näkevät tämän.
Miehellä on ollut salasuhde. Mies ei suostu puhumaan suhteen tilasta mitään. En siis tiedä jatkuuko suhde vielä vai ei.
Kävikö tässä nyt niin että miehen suhde lässähti ja samalla menikin perhe ja vaimo. Jäi siis tyhjä rukkanen käteen. Ja nyt ehkä katuu koko hommaa ja tietää että vaimo ei enää palaakaan.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos AV! En kirjoittanut tästä vielä, mutta miehellä todellakin oli salasuhde. Osasit siis lukea rivien välistä. Luulin, että olen itse päätellyt omassa päässäni tuon sinun kirjoittamasi kommentin, mutta muutkin näkevät tämän.
Miehellä on ollut salasuhde. Mies ei suostu puhumaan suhteen tilasta mitään. En siis tiedä jatkuuko suhde vielä vai ei.
Kävikö tässä nyt niin että miehen suhde lässähti ja samalla menikin perhe ja vaimo. Jäi siis tyhjä rukkanen käteen. Ja nyt ehkä katuu koko hommaa ja tietää että vaimo ei enää palaakaan.
ap
Niinhän siinä selvästi kävi. Salasuhde on jostain syystä päättynyt ja ukko on riekaleina. Sinänsä aika koomista.
Jos mies ei eroa sinusta, niin sinun täytyy erota miehestä.
Joko hankit hänelle häädön käräjäoikeuden päätöksellä tai muutat itse toiseen asuntoon. Asunto on vain materiaa, siihen ei kannata liiaksi jumittaa.
Oletko kysynyt lapsilta haluavatko he jäädä nykyiseen asuntoon vai muuttaa? Lapset ei sitä päätä, mutta isojen lasten mielipiteen voi silti ottaa huomioon. Lapset varmaan jatkossakin asuvat sinun luonasi?
Milloin avioero astuu voimaan?
Suosittelen täydellistä välinpitämättömyyttä miehen suuntaan. Korkeintaan kysyt että milloin muuttaa. Rähinään ei tarvitse vastata, voit mennä toiseen huoneeseen ja ignorata miehen täysin. Älä ole huomaavinaan. Elä omaa elämääsi.
Älä pese miehen pyykkiä, älä hoida mitään asioita, laita ruokaa vain sinulle ja lapsille. Ilmoita miehelle että sinun osaltasi kaikki myötämielisyys loppuu nyt, tästä lähtien mies ruokkii itsensä ja hoitaa kaikki asiansa, sinä et aio sitä tehdä. Tee miehen elämä mahdollisimman epämukavaksi.
Mies on omalla käytöksellään ansainnut kylmää kyytiä, voi syyttää vain itseään. Ehkä tyly kohtelu saisi miehen pistämään vauhtia.
Porvoossa etsitään asuntoa ja jumitetaan.
0/5
Lähde nyt hyvänen aika menemään sieltä kämpästä! Ja lapset mukaan jos heidän huoltajuuden haluat.
Se on vain asunto, niitä riittää. Sinun ja lastesi tulevaisuus on tärkeämpi, niitä on vain yhdet. Tuo mies ei tule tekemään mitään tehdäkseen asiaa sinulle helpommaksi, päinvastoin. Järkipuhe ei tule auttamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Niinhän siinä selvästi kävi. Salasuhde on jostain syystä päättynyt ja ukko on riekaleina. Sinänsä aika koomista.
Tämä on jotenkin niin legendaa. Netti on pullollaan näitä tarinoita ja sitä ei ikinä uskoisi että tämä osuu omalle kohdalle. Miksi osuisi, muillehan niin käy mutta eihän meidän perheelle ja avioliitolle . Näinhän ihmiset ajattelevat.
Olkoon miehen salasuhteen tilanne mikä tahansa niin ei eroa voi enää perua. Miehen täytyy kantaa vastuunsa tekosistaan ja lähteä viettämään omaa elämää, ja nyt se varmaan onkin yksin kun suhde ei kantanutkaan. Ainahan voi etsiä taas uuden naisen. Hintalappuna tälle salsuhteilulle oli ydinperheen ja avioliiton hajoaminen. En ikimaailmassa ota miestä takaisin, häneen ei voisi ikinä enää luottaa missään asiassa. Ja kaiken lisäksi saisi koko ajan pelätä, että milloin minun tilalleni tulisi taas joku houkuttelevampi nainen.
ap
"asunnossamme"? siis yhteisessä? mikset itse lähde?
Vierailija kirjoitti:
Lapset eivät halua muuttaa. Kuka äiti jättää lapsensa?
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Tämä on jotenkin niin legendaa. Netti on pullollaan näitä tarinoita ja sitä ei ikinä uskoisi että tämä osuu omalle kohdalle. Miksi osuisi, muillehan niin käy mutta eihän meidän perheelle ja avioliitolle . Näinhän ihmiset ajattelevat.
Olkoon miehen salasuhteen tilanne mikä tahansa niin ei eroa voi enää perua. Miehen täytyy kantaa vastuunsa tekosistaan ja lähteä viettämään omaa elämää, ja nyt se varmaan onkin yksin kun suhde ei kantanutkaan. Ainahan voi etsiä taas uuden naisen. Hintalappuna tälle salsuhteilulle oli ydinperheen ja avioliiton hajoaminen. En ikimaailmassa ota miestä takaisin, häneen ei voisi ikinä enää luottaa missään asiassa. Ja kaiken lisäksi saisi koko ajan pelätä, että milloin minun tilalleni tulisi taas joku houkuttelevampi nainen.
ap
Sulla on hyvä asenne. Toivon sulle ja lapsille onnea tulevaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapset eivät halua muuttaa. Kuka äiti jättää lapsensa?
ap
Kyllä sellaisia äitejä on. Ja voisi myös kysyä, että minkälainen isä jättää lapsensa, ihan yhtä paljon isätkin ovat vanhempia. Silti näitä lapset jättäviä isiä riittää.
Lapset ei muuttoa päätä. Voit ilmoittaa, että sinä muutat, lapset saa tulla mukaan tai jäädä isänsä kanssa vanhaan asuntoon. Tai sitten käsket lapsia muuttamaan sinun mukana. Järjestelyn ei tarvitse olla pysyvä. Sinä voit muuttaa takaisin kunhan mies saa kamppeensa kerättyä.
Ja hanki se käräjäoikeuden päätös, sillähän sen miehen saa ulos!
Ilmoitat miehelle, että tänään teet hakemuksen käräjäoikeuteen. Ilmoitat myös miehelle, ettei ole sinun ongelmasi löytääkö mies uutta asuntoa vai ei, miehen tehtävä on hankkia itselleen katto pään päälle.
Tämän jälkeen ignoraat miehen täysin, vietä lasten kanssa laatuaikaa ja tehkää mukavia asioita yhdessä.
Nyt on aika pistää uusi vaihde silmään ja ryhtyä häätämään miestä määrätietoisesti ulos. Ei mitään kyselyitä tai ihmettelyä, eikä miehen rähinää tarvitse kuunnella. Jämäkkyyttä!
Millainen taloudellinen tilanne ap:lla on?
Olisiko mahdollista että vuokraisit itsellesi asunnon, pakkaisit tavarasi ja jättäisit miehen (ja ehkä lapset) keskenään? Ehkä se saisi mieheen vauhtia.
Mies myös voisi vuokrata itselleen asunnon siihen asti että löytää sopivan minkä voi ostaa. Pääasia olisi, että muuttaisitte erilleen tavalla tai toisella.
Tässä vinkkiä jos tilanne ei muuten ratkea: https://jurinet.fi/kumpi-puolisoista-jaa-avioerossa-asumaan-yhteiseen-k…
Laita hakemus heti vireille.