Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitå tehdä, jos elämä on pahasti solmussa?

Vierailija
27.05.2021 |

Siis ei ole päihdeongelmaa tai mitään addiktioita, työpaikka on ja opiskeltu on sekä talous ihan vakaalla pohjalla, mutta sosiaalisessa mielessä elämäni on täyttä helvettiä. Olen käytännössä hyvin yksinäinen, pahasti kiusattu ja arjessani syrjitty ja ainoat hyvin tuntemani ihmiset ovat ilkeitä ja pyrkivät lyttäämään ja rajoittamaan elämääni. Elän jatkuvassa pelossa ja itsetuntoni on tuskallisen huono. En oikein osaa rämpiä tästä painajaisesta ylös. Mikä tällaisessa tilanteessa auttaisi? En uskalla puhua kenellekään asioistani, sillä pelkään, että joutuisin vaikeuksiin, jos avautuisin liikaa.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työterveyteen yhteys

Vierailija
2/11 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olen yhteyksissä harvoihin läheisiini, niin lähinnä surkuttelen elämääni ja he ovat sitten minulle siitä vihaisia. Minulla on muutamia vihamiehiä, enkä tiedä oikeaa syytä siihen, miksi he inhoavat minua. Sosiaaliset taitoni ovat heikot ja mietin vähäisiäkin arjen kohtaamisia viikkokausia jälkikäteen miettien, mitä tein taas väärin. Pelkään, että minusta ei pidetä jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työterveyteen yhteys

Pelkään menettäväni työpaikkani, jos kerron näistä peloistani. Perhekuvioistakaan en voi ihan vastaavista syistä kertoa kenellekään.

Vierailija
4/11 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla(kin) on huono itsetunto. Sinun pitäisi alkaa arvostaa itseäsi. Ota yhteys työterveyteen niin siellä kyllä auttavat eteenpäin. :)

Vierailija
5/11 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työterveyden työntekijöillä vaitiolovelvollisuus. Reippaasti nyt vaan ottamaan yhteys.

Vierailija
6/11 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

seppo saunasolmu avaa solmusi

Vierailija
7/11 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En uskalla puhua millekään psyykenpuolen henkilölle kirjausten ja sen myötä tulevien seuraamusten pelossa. Ketään ihmistä ei ole tukena, mutta kiusaajia löytyy. Omat läheiseni ovat myöskin ajoittain kiusaajia tai sitten välinpitämättömiä.

Jotkut varmaan pitävät minua todella vastenmielisenä pelkän ulkoisen olemuksen ja ensivaikutelman perusteella, kun eivät tajua sitä kaikkea taustaa elämässäni. Olen siis kokenut ihan hirveitä asioita ja traumatisoitunut ehkä loppuiäkseni. Olen edelleen läheisesti tekemisissä niiden aiheuttajien kanssa.

Minulle on hyvin vaikeaa tutustua uusiin ihmisiin ja ihmiset eivät yleensä pidä minusta lainkaan ja kokevat vastenmielisyyttä minua kohtaan. Vaikka jotkut ovat mukaviakin, tunnen niin voimakasta alemmuudentunnetta, että se näkyy ja yleensä ihmiset kaihtavat kaltaisiani ihmisiä.

Vierailija
8/11 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työterveyden työntekijöillä vaitiolovelvollisuus. Reippaasti nyt vaan ottamaan yhteys.

Mutta he tekevät Kantaan kirjauksia. Samoin kuin opiskelijaterveydenhuoltokin tekee. Niiden vuoksi voi olla koko loppuelämä piloilla.

Vierailija
9/11 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsensä arvostaminen, itsestä pitäminen on ratkaisu, mutta sen ymmärtäminen vie aikaa ja kokemuksia, että sen oppii.

Vierailija
10/11 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä päättelet, että sua vihataan? Voisko olla niin, että tulkitset asioita väärin sun taustasi vuoksi? Suurin osa ihmisistä kuitenkin haluaa toisilleen hyvää. <3

Vierailija
11/11 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän tilanteesi ap. Itselläni on lähipiirissä pari tosi häiriintynyttä tapausta. Joskus se vaan sattuu niin ja kurja kun siitä herää epäilyt että itse on sekopää kun on usealla rintamalla vaikeuksia läheisten kanssa.

Minäkin tunnen epävarmuutta suhteessa muihin, että ketään ei kiinnosta tutustua jne.

Pari vanhaa ystävää ja puoliso ovat pelastukseni.

Sinun pitäisi hakeutua jonkun puheavun piiriin jotta saat voimaa irrottautua toksisista ihmisistä ja etsiä rakentavia ihmissuhteita. Kaltaisiasi on paljon- etsimässä juuri sinua!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kahdeksan