Ulosoton päättymisestä kysymys
Palkasta ulosmitataan 1/3. Jos se kolmasosa olisi esimerkiksi 550 euroa, ja uo-velkaa olisi jäljellä 400 euroa, niin mistä se palkanlaskija tietää pidättää 400 e?! Osaisiko joku vastata! Kiitos!
Kommentit (8)
Jos ne ottaa liikaa ylimääräiset palautetaan.
Kyllä se huolehditaan ihan automaattisesti eli ei hätää ulosottomies näkee mistä saat rahat ja iskee sinne perimään osuutensa. Palkanmaksaja kyllä huolehtii sen sentilleen koska joutuu muuten maksumieheksi sun veloille.
Jos uo-asiat mietityttää niin sinne virastoon voi ihan soittaa. Itse olen ainakin saanut asiallista palvelua.
Vierailija kirjoitti:
Okei, mutta ei kai sentään palkkaa tartte uudestaan laskea? Lähinnä mietin, että jos jotain korjattavaa tulisi, niin en halua ainakaan esimiehen kautta selvitellä asiaa palkanlaskentaa. En halua esimiehen tietävän asiasta (meillä on iso ketju jossa ulkoistettu palkanlaskenta).
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Okei, mutta ei kai sentään palkkaa tartte uudestaan laskea? Lähinnä mietin, että jos jotain korjattavaa tulisi, niin en halua ainakaan esimiehen kautta selvitellä asiaa palkanlaskentaa. En halua esimiehen tietävän asiasta (meillä on iso ketju jossa ulkoistettu palkanlaskenta).
Ap
Ne kysyy sun tilinumeroa ja palauttaa sulle. Mutta todennäköisesti virhettä ei edes tapahdu.
Jos tosiaan huolettaa, noin pienen summan saat myös sovittua suoraan ulosottomiehen kanssa. Hoitelin kerran erään perinnön osalta ulosottoa. Kävin vain toimistossa (soittokin varmasti riittää noin pikkusummassa), ja sovimme päivän jolloin maksoin pesän velan. Se päivä on noissa tarkka, sillä joka päivälle juoksee korko.
Minulla myös pari kaveria ulosotossa. Molemmat maksavat sovitun kuukausittaisen osuuden suoraan uo-viraston tilille. Syynä juuri tuo, ettei työnantaja saa tietää.
Ulosotto kertoo palkanlaskentaan paljonko ulosmitataan.