Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälaiset luistimet teillä oli koulussa liikuntatunneilla?

Vierailija
27.05.2021 |

Itselläni oli vain taitoluistimet ja niin muillakin tytöillä. Sitä vaan luisteltiin kenttää ympäri tai kokeiltiin piruetteja ym. Ainoastaan kerran kokeiltiin pelata jääkiekkoa.
Kouluajoista jo yli 30 vuotta aikaa, taitaa nykyään olla asiat toisin ja tytöilläkin on muuta tarjolla kuin "taitoluistelun" harjoittelua. Vaikein luistelulaji, eikä ihme, jos taitoluistelijoita on melkoisen vähän etenkin huipputasolla.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli hokkarit, mutta ne ei käynyt kouluun, kerran jouduin koulun kaunoluistimilla kaatuilemaan. Jonka jälkeen vanhemmat osti mulle omat kaunoluistimet joista isä poisti niitä piikkejä terästä että sai luistelua. Mutta kyllä siitäkin koulussa porattiin mutta sain niillä luistella. Yläasteella sai taas luistella hokkareilla.

80-90 luvun taitetta.

Vierailija
22/26 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

80-90 -luvulla oli vielä "tapana", että tytöt käyttivät "kaunokkeja". Opeteltiin toki oikeaa luistelupotkua, mutta eihän niin luistellut kuin ehkä 10% tytöistä, vaan lähes jokainen potki piikeillä. Ringetteä pelattiin sitten alakoulun ylimmillä luokilla ja yläasteella jääpalloa, niillä kaunokeilla tietysti. Itse hankin hokkarit joskus yläasteella (kun aloin pelata lätkää) ja sen jälkeen luistelinkin vain hokkareilla. Käytännössä hokkareilla luistelivat meidän yläasteelta sitten vain me pari jääkiekkotyttöä ja joukkueellinen ringettetyttöjä (oli yksi Suomen suurimmista kouluista siihen aikaan).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olllu. Olin niin kuumakalle jouduin olemaan kokoaika jäähyllä.

Vierailija
24/26 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edes icefly ja goldseal terät.

Vierailija
25/26 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hokkarit. Olisin voinut ottaa kaunotkin, mutta tykkäsin hokkareista enemmän. Meillä kyllä pelattiin mm. jääkiekkoa, jääpalloa..

Pari luokkalaista tyttöä harrasti myös jääkiekkoa.

Vierailija
26/26 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunoluistimet, koska eihän tytöt luistelleet hokkareilla. Niiden piikkien takia oltiin sitten vähän väliä turvallaan. Jossain vaiheessa hoksattiin sitten oikea luistelutekniikka, niin piikkien takia kaatumiset vähentyi. Olisin silti luistellut mieluummin hokkareilla. Ringetteä pelattiin myös, se oli kivaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme viisi