Ferritiiniarvoni olivat matalat.
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jospa söisit ruokaa niiden tabujen sijaan.
Rauta-arvot ei korjaannu jos syy ei selviä.
Syy on ravinnossa ja se korjaantuu ruuan syömisellä.
Olen keskusteluryhmässä joilla kaikilla on liian alhaiset arvot, eikä kenelläkään syy ole ravinnossa. Satoja ihmisiä. Olet väärässä!
Itsekin syön pihvejä useita kertoja viikossa, sekä pinaattia ym kasviksia. Ei auta.
Mutta kiva että sinä tiedät kaikkien muidenkin asiat paremmin.
En ihmettele vaikka koko ryhmällisellä olisi arvot päin peetä jos te kaikki olette yrittäneet nostaa sitä pinaatilla. Kai ne pihvitkin ovat jotain saarioisten jauhelihapihvejä, jotka eivät edes ole lihaa?
Pinaattiin liittyvä uskomus on lähinnä myytti ja monessa muussa ruoka-aineessa on naurettavan paljon enemmän rautaa kuin pinaatissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jospa söisit ruokaa niiden tabujen sijaan.
Rauta-arvot ei korjaannu jos syy ei selviä.
Syy on ravinnossa ja se korjaantuu ruuan syömisellä.
Olen keskusteluryhmässä joilla kaikilla on liian alhaiset arvot, eikä kenelläkään syy ole ravinnossa. Satoja ihmisiä. Olet väärässä!
Itsekin syön pihvejä useita kertoja viikossa, sekä pinaattia ym kasviksia. Ei auta.
Mutta kiva että sinä tiedät kaikkien muidenkin asiat paremmin.
En ihmettele vaikka koko ryhmällisellä olisi arvot päin peetä jos te kaikki olette yrittäneet nostaa sitä pinaatilla. Kai ne pihvitkin ovat jotain saarioisten jauhelihapihvejä, jotka eivät edes ole lihaa?
Pinaattiin liittyvä uskomus on lähinnä myytti ja monessa muussa ruoka-aineessa on naurettavan paljon enemmän rautaa kuin pinaatissa.
Kasvissyönti-muoti aiheuttaa näitä ravintopuutoksia.
En ole koskaan mittauttanut ferritiiniä, eikä ilmeisesti kannatakaan. Jos se on matala, niin en silti voisi mennä rautatabletteja syömään, sehän nostaa hemoglobiinia ja se on minulla muutenkin liian korkea.
Vierailija kirjoitti:
Oliko yllätys, että 40-50-vuotiailla naisilla, JOTKA EIVÄT KÄYTÄ e-pillereitä (jotka niukentavat kuukautisia) ON KAIKKEIN HUONOIMMAT FERRITIINIARVOT?
He ovat luomunaisia. Lisää ravintoon punaista lihaa/maksaa tai osta hyvä rautavalmiste.
Monelle normaalien menkkojen omaaville tulee yllätyksenä, että neljänkympin maissa menkat runsastuvat.
Hormonikierukka on ihana. Ei ole kuukautisia ollenkaan.
Mun lapsella oli poikkeuksellisen alhainen Hb ja käskettiin vaan syödä rautaa ja rautapitoisia ruokia. Syötettiin niitä ei auttanut. Sitten alkoi ripulit ja pitkän tien jälkeen löytyi suolistosairaus.
Pointti ymmärtääkseni on, että hyvin alhaisia arvoja pitää nostaa niin tuhottoman paljon, että pelkällä ravinnon sisältämällä normaalilla rautamäärällä sitä arvoa on turkasen hidasta saada nousemaan.
-eri