Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä laittaisit 10-15 min Powerpoin-esitelmään itsestäsi työpaikkahaastattelussa?

Vierailija
27.05.2021 |

Kuinka monta kalvoa? Jotenkin pitäisi osaaminen ja kokemus sitoa juuri sen yrityksen tarpeisiin nähden.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka sivu: taustat, koulutus, harrastukset, luottamustehtävät

Toka: osaaminen, nykytilanne

Kolme: mitä lisäarvoa tuot yritykselle

Kuva ja nimi joka sivulle

Vierailija
22/32 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kamala mikä painajaistilanne!

Mutta olenkin kirjanpitäjä, joten mun olisi ihan turha luennoida osaamisestani ihmisille, jotka tietää saman. Ihmisenä taas... mitä väliä, kunhan tekee työnsä.

Tällä tasolla ei pysty edes rehentelemään miten on tehnyt megasäästöt tai pelastanut yrityksen konkurssin partaalta... korkeintaan olen vähän vihjannut epäkohdista ja hidastanut nurinmenoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaisin ensimmäiseen perustiedot: ikä, asuinpaikka, perhestatus, lemmikit yms. Toiseen koulutushistoria, jossa korostaisin niitä jotka liittyy hakemaasi paikkaan. Kolmanteen työhistoria, jossa korostaisin taas niitä mitkä liittyy haettavaan paikkaan. Neljänteen heikkoudet ja viidenteen vahvuudet. Lopettaisin siihen, miksi haen kys. työpaikkaa, mitä odotan ja mitä olen valmis antamaan.

Vierailija
24/32 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laittaisin ensimmäiseen perustiedot: ikä, asuinpaikka, perhestatus, lemmikit yms. Toiseen koulutushistoria, jossa korostaisin niitä jotka liittyy hakemaasi paikkaan. Kolmanteen työhistoria, jossa korostaisin taas niitä mitkä liittyy haettavaan paikkaan. Neljänteen heikkoudet ja viidenteen vahvuudet. Lopettaisin siihen, miksi haen kys. työpaikkaa, mitä odotan ja mitä olen valmis antamaan.

Eli puhuisit n. 2-3 min per kalvo? Hmm. Olin ajatellut ainakin 10 kalvoa itse.

AP

Vierailija
25/32 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tekisin niin, että ekalla slidella olisi oleellinen asia: miksi just minä olisin todella hyvä valinta tähän työhön. Lähtisin siis ns. lopusta liikkeelle, ja avaisin sitten tarinaa enemmän seuraavilla slideilla.

Miksi näin: koska luulisin, että kuuntelijat ovat vastaanottavaisempia heti alussa. Mitä mä siinä alan perustietoja luetella, ei sillä ole merkitystä olenko 35 vai 37 vuotta vanha.

Ajattelisin, että tämä myös jäisi mieleen, ja loput slidet tukee sitä pääasiaa.

Onko tietoa, kyseleekö he samalla? Jätä aikaa sille, jos he kuitenkin kysyvät jotain. Ja pidä tarkasti huoli, että esittely on mieluummin vaikka ihan pienesti liian lyhyt, kuin liian pitkä.

Vähintään nimi jokaisella slidella, jonkun ehdottama kuvakin voisi olla hyvä.

Tsemppiä!

Vierailija
26/32 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei liikaa slideja, mutta tärkeää myös, että ei liikaa tekstiä per slide, koska kukaan ei jaksa niitä lukea samaan aikaan kun kuuntelee puhettasi. Esimerkiksi jos kerrot työkokemuksesta, kirjaa vain oleelliset avainsanat (esim. "asiakaspalvelu"), ei koko tarinaa (esim. "ollessani töissä kaupassa") - sen tarinan voit kertoa suullisesti, ilman että tukeudut liikaa kalvoihin.

Jos slide rupeaa näyttämäään tekstipainotteiselta, jaa sisältö teemoittain useampaan slideen tai karsi pois.

Ja jos käytät PowerPointia, niin SmartArt-toiminnolla saa vähän ilmettä ranskalaisiin viivoihin. Älä kuitenkaan mene överiksi tehosteiden kanssa vaan pidättäydy yksilinjaisessa tyylissä.

Vierailija
27/32 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tuo normaalista työtehtävästä eroaisi.

t. konsulttiprojektipäällikkö

Vierailija
28/32 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En hakisi tuollaiseen työpaikkaan.

Toi on vielä pientä. Hakemuksiin joutuu myös tekemään itsestään 10 minuutin myyntivideon. Siinä sitä vasta hiki lentää introvertillä soomitytöllä/pojalla. Tarttis itteään kehua maasta taivaisiin kun suomalainen on enemmän noo-tää/mää-nyt-on-vaan-tämmönen -ihmisiä. En tiedä mitä rekrytoijat noilla tekee. Tuskin niitä katotaan edes, korkeintaan joku kattoo kelpaako naama vaiko ei. Hulluksi on tämäkin mennyt. Pakko leikkiä näitä leikkejä jos meinaa päästä joskus töihin.

Vierailija
29/32 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan näin. 

Kalvoihin perustelu miksi olisi hyvä tehtävään, mitä tuo tiimiin, relevantti osaaminen ja työkokemus. Siitä rekrytoiva taho on kiinnostunut, ei muusta. Joku backup kalvo missä on koulutus tms. Eli lyhyestä virsi kaunis. 

Vierailija
30/32 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselleni riittäisi yksi kalvo 🤔 ja siihen tyyliin

Vahvuudet: Sain tehtyä tämän kalvon

Heikkoudet: Stressiherkkä, murrun paineen alla... jne jne jne pitkän listan

Tässä on ideaa, tuostahan riittäisi materiaalia vaikka puolen tunnin esitykseen.

Tosi hyvä idea jollain, erityisesti voisi vielä käyttää just sitä piirtoheitinkalvoa, kehua omia ATK-taitoja ja lopuksi purskahtaa itkuun kun ensimmäinen kysymys on liian vaikea.

Vierailija
31/32 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin graafisia aikajanoja, yksi esimerkiksi koulutuksista, toinen eri ulkomaan kokemuksista, kolmas urasta, tämä slide 1.  Sitten toinen slide avaisi omia saavutuksia eri aloilta ja niiden erikoispiirteitä ja osaamista ( tähän joku grafiikka, ehkä puu jonka oksilla tekstiä, kolmas slide joka oli n  minuutin kertoisi itsestäni ihmisenä, työajan ulkopuolisista intohimoista ja inhimillisyydestä,. 

Vierailija
32/32 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä tuo haettavaan paikkaan liittyvien juttujen korostaminen! Mutta lemmikit, iän ja perhestatuksen jättäisin kyllä pois. Ne eivät ole relevantteja valintaprosessiin kannalta (ellet nyt sitten hae johonkin lemmikkiliikeeseen) ja rehellisesti sanottuna itselle tulisi rekrytoijan roolissa jopa vähän myöhähäpeä noiden mainitsemisesta, tai ei ainakaan syntyisi mikään kovin pro vaikutelma - Martta, eronnut, kolme kissaa