Mitäs kaikkea voisi opiskella iltaisin netin kautta ilmaiseksi?
Teen tavallista pienipalkkaista liukuhihnatyötä. Enkä ole alaa vaihtamassa (ehkä).
Tekisi mieli treenata aivoja ja opiskella jotain josta mahdollisesti olisi hyötyä jos alaa haluaisin vaihtaa tai etsiä uutta työtä.
Olen avoin kaikelle ja erityisiä kiinnostuksen kohteita ei ole.
Vinkkejä?
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
”Haluan opiskella jotain, muuta ei ole kielipäätä, ehkä jotain tietokoneista, mutta olen sen suhteen arka ja ei välttämättä kiinnosta, ehkä joku tieteenala, mutta ei löydy omaa juttua sieltä” -ap
Eipä taida ap olla oikeasti kiinnostunut mitään opiskelemaan. Jos ei tarvitse stressata esim työllistymisestä opiskellessa, niin opiskele jotain mikä itseäsi kiinnostaa. Mikä sua kiinnostaa? Opiskele sitä. Ai ei kiinnostaa mikään? Älä opiskele sitten, tämä on vapaa maailma.
En kyllä sanonut, että tieteenalasta ei löydy omaa juttua. Vinkkejä kyselinkin. Ohjelmointi yms kiinnostaisi, mutta se taas vaatisi kunnon koneen ja rahaa ei siihen ole.
Ap
Lopeta jo trollaaminen. Jos olet jostain asiasta kiinnostunut, opiskele sitä.
Ja ohjelmoinnista, se ei välttämättä vaadi koneelta yhtään mitään erityistä. Riippuu mitä asioita koodaat.
Mä kävin sen Elements of AI, Hkin yliopiston ilmainen verkkokurssi. Siellä on muitakin tietojenkäsittelyn kursseja, mooc.fi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kieliä. Pitää tosin olla joku pohja jolle alkaa rakentaa.
No näissä olen kyllä huono. Yritin vähän saksaa opiskella kevyesti pelien kautta, mutta kun ei ole kielipäätä.
Ap
Kielipää on myytti. Istumalihaksia ja sitkeyttä, sitä tarvitaan. Mutta parempi tosiaan löytää jotain itseä kiinnostavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos osaat englantia niin coursera ja udemy, siellä on kaikenlaisia kursseja esim. Filosofiasta. Tai sitten menet kirjastoon ja otat sieltä kirjan siitä mikä kiinnostaa.
Kirjoja kyllä luen, mutta olisi kiinnostavaa saada myös palautetta jostain suunnasta.
Ap
Yleensä jos haluaa palautetta, pitää mennä maksulliselle kurssille. Ja esim. yliopistokursseilla saa harvoin muuta palautetta kuin kurssin loppuarvosanan. Millaista palautetta kaipaisit?
Vierailija kirjoitti:
Kieliin löytyy monta sovellusta, worddive ja duolingo.
Ohjelmointi, ainakin codacademy (tms)
Ja sitten hirveesti sijoituswebinaareja.
Duolingo on aika hyödytön loppujen lopuksi. Opettaa sanoja ja fraaseja (ja niitäkään ei aina niin kovin hyvin...) muttei yhtään kielioppia.
Ohjelmointia. Itse olen yhdessä kesässä oppinut itseopiskeluna Pyhton kielen paremmin kuin Javan koko yliopistoaikana.
t. hyväpalkkainen koodari
Lisää kokemuksia?