Mitäs kaikkea voisi opiskella iltaisin netin kautta ilmaiseksi?
Teen tavallista pienipalkkaista liukuhihnatyötä. Enkä ole alaa vaihtamassa (ehkä).
Tekisi mieli treenata aivoja ja opiskella jotain josta mahdollisesti olisi hyötyä jos alaa haluaisin vaihtaa tai etsiä uutta työtä.
Olen avoin kaikelle ja erityisiä kiinnostuksen kohteita ei ole.
Vinkkejä?
Kommentit (27)
Kieliin löytyy monta sovellusta, worddive ja duolingo.
Ohjelmointi, ainakin codacademy (tms)
Ja sitten hirveesti sijoituswebinaareja.
Vierailija kirjoitti:
Kieliä. Pitää tosin olla joku pohja jolle alkaa rakentaa.
No näissä olen kyllä huono. Yritin vähän saksaa opiskella kevyesti pelien kautta, mutta kun ei ole kielipäätä.
Ap
Nettilukio. Ota sielä joku kurssi.
Sinäänsä voisi kiinnostaa filosofia tai jokin tieteenala, mutta onkohan näitä? Ja ohjelmointi hyötymielessä, mutta tietokoneiden käytössä olen kyllä myös huono tai ehkä "arka".
Ap
Curiosity is cure for boredom
There is No cure for curiosity
Joten varoitan: kun kerran aloitat, niin voi olla että kohta olet valmis jo vähän maksamaankin kursseista.
Avoin yliopisto, kesäyliopistot, työväen opisto... näitä löytyy.
Jos osaat englantia niin coursera ja udemy, siellä on kaikenlaisia kursseja esim. Filosofiasta. Tai sitten menet kirjastoon ja otat sieltä kirjan siitä mikä kiinnostaa.
Nettilukio on maksuton vain, jos suoritat lukion oppimäärän tai tarkoituksena on ylioppilaskirjoitukset. Aineopiskelua on maksullista. Olikohan muuten se korona tarjotin vielä elossa? Kaveri otti sieltä jonkin maksuttoman amk kurssin viime keväänä.
Vierailija kirjoitti:
Jos osaat englantia niin coursera ja udemy, siellä on kaikenlaisia kursseja esim. Filosofiasta. Tai sitten menet kirjastoon ja otat sieltä kirjan siitä mikä kiinnostaa.
Kirjoja kyllä luen, mutta olisi kiinnostavaa saada myös palautetta jostain suunnasta.
Ap
8 jatkaa, maksuttomia kursseja on nettilukiolla, esim. Pilottikokeiluja. Kannattaa googlata. Kävin itse tulevaisuuden tutkimukseen liittyvän Otavan lukion pilottikurssin. Oli mielenkiintoinen, mutta vaati etänä päiväopintoja .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No näissä olen kyllä huono. Yritin vähän saksaa opiskella kevyesti pelien kautta, mutta kun ei ole kielipäätä.
Ap
Olen nyt tankannut duolingoa vuoden päivät, aloitin kielen ihan alkeista. Tai siis kaikkihan osaa pari sanaa italiaa, ciao, andiamo, ti amo...
Mutta yhtenä päivänä telkusta tuli italiankielistä ohjelmaa ja tajusin, että ymmärrän mitä ne puhuu!
Joten mun ääni duolingolle, sinnikkyydelle ja toistolle!
Ja jos se ei ole sun juttu, niin kukaan ei tule sinua siitä tilille vaatimaan.
En ymmärrä että pitää olla joku kädestä pitämässä kiinni ja opettamassa milloin mitäkin.
Sinulla on edessäsi www.
Sieltä löydät kyllä aivan kaiken tarvitsemasi kunhan kehtaat etsiä, eikä maksa mitään.
Dikatan digitaidot. Sieltä saa sertifikaatinkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Olen nyt tankannut duolingoa vuoden päivät, aloitin kielen ihan alkeista. Tai siis kaikkihan osaa pari sanaa italiaa, ciao, andiamo, ti amo...
Mutta yhtenä päivänä telkusta tuli italiankielistä ohjelmaa ja tajusin, että ymmärrän mitä ne puhuu!
Joten mun ääni duolingolle, sinnikkyydelle ja toistolle!
Ja jos se ei ole sun juttu, niin kukaan ei tule sinua siitä tilille vaatimaan.
No juuri duolingoa koitin noin 2kk:tta ja siinä saksankieltä. Oppisin alkeet ja ymmärsinkin jopa jotain saksalaisista sarjoista. Jossain vaiheessa mielenkiinto vain lopahti.
Nuorena opiskelin kyllä, mutta sen ikäisenä (18v) menin tosiaan vain sieltä mistä aita matalin ja opiskelijaelämä kiinnosti enemmän. Nyt harmittaa. Ja opiskelu työn takia ei kyllä enää onnistu. Kun on ne asunnot ja laskut ja kaikki.. Mutta jotain omaan tahtiin omalla ajalla kyllä kiinnostaisi opiskella.
Ap
”Haluan opiskella jotain, muuta ei ole kielipäätä, ehkä jotain tietokoneista, mutta olen sen suhteen arka ja ei välttämättä kiinnosta, ehkä joku tieteenala, mutta ei löydy omaa juttua sieltä” -ap
Eipä taida ap olla oikeasti kiinnostunut mitään opiskelemaan. Jos ei tarvitse stressata esim työllistymisestä opiskellessa, niin opiskele jotain mikä itseäsi kiinnostaa. Mikä sua kiinnostaa? Opiskele sitä. Ai ei kiinnostaa mikään? Älä opiskele sitten, tämä on vapaa maailma.
Vierailija kirjoitti:
”Haluan opiskella jotain, muuta ei ole kielipäätä, ehkä jotain tietokoneista, mutta olen sen suhteen arka ja ei välttämättä kiinnosta, ehkä joku tieteenala, mutta ei löydy omaa juttua sieltä” -ap
Eipä taida ap olla oikeasti kiinnostunut mitään opiskelemaan. Jos ei tarvitse stressata esim työllistymisestä opiskellessa, niin opiskele jotain mikä itseäsi kiinnostaa. Mikä sua kiinnostaa? Opiskele sitä. Ai ei kiinnostaa mikään? Älä opiskele sitten, tämä on vapaa maailma.
En kyllä sanonut, että tieteenalasta ei löydy omaa juttua. Vinkkejä kyselinkin. Ohjelmointi yms kiinnostaisi, mutta se taas vaatisi kunnon koneen ja rahaa ei siihen ole.
Ap
Avoin amk ja avoin yliopisto, niissä on usein tarjolla ilmaisia verkkokursseja tai sellaisia jotka maksaa vain vähän. Kannattaa googlailla! Itse olen ollut ja suosittelen. Viime kesänä kävin Helsingin avoimen yliopiston Taloustieteen perusteet-verkko-opintojakson ja tykkäsin. Oli tenttikin ja siitä sai todistuksen. Opiskelu kannattaa aina. :)
Avoimissa amkeissa ja yliopistoissa on ilmaisiakin kursseja.
Vierailija kirjoitti:
Avoin amk ja avoin yliopisto, niissä on usein tarjolla ilmaisia verkkokursseja tai sellaisia jotka maksaa vain vähän. Kannattaa googlailla! Itse olen ollut ja suosittelen. Viime kesänä kävin Helsingin avoimen yliopiston Taloustieteen perusteet-verkko-opintojakson ja tykkäsin. Oli tenttikin ja siitä sai todistuksen. Opiskelu kannattaa aina. :)
Kiitos, juuri näitä kokemuksia vielä kaipailin. Täytyy tsekata.
Ap
Jos englanniksi tykkäät opiskella niin täältä löytyy laadukkaita kursseja joka lähtöön