Onko mielestäsi viikon viive ok työsähköposteihin vastaamisessa?
Kommentit (49)
Riippuu siitä, mikä firma ja mikä tilanne. Jos mailaat tyypille, joka on lomalla tai sairaslomalla, niin varmasti on ok, ettei hän vastaile.
On, 2 viikkoa vielä menee. Sitten voi muistuttaa
Ja riippuu myös siitä kuinka tärkeä asiakas ja asia on.
No ei helvetissä ole, viimeistään seuraavan työpäivän aikana pitäisi vastausta tulla, mieluummin nopeammin.
Riippuu palkasta suhteutettuna työmäärään. Oma palkka/työmäärä-suhde on sellainen että pari viikkoa on ihan ok aika vastaamiseen.
Viikko on liian pitkä vastausaika, tarkista deadline!
Tämä nyt riippuu vähän sähköpostista.. 90 % odotan vastausta samana päivänä, mutta toisaalta on ymmärrettävää, että kiireettömmät viestit nyt saattavat unohtua.
Toisalta, jos sähköpostissa kysytään jotain, mikä vaatii enemmän vaivan näköjä, esim. tietojen keräämistä tms., niin kyllä siihen viive saattaa tulla. Toki tällöinkin olisi hyvä vastata, että palaan asiaan silloin ja silloin.
Viikon viive on ok ainakin minulla. Todella kiire työ ja sähköposteja tulee paljon. Toki riippuu asiasta kuinka kiireellinen asia sähköpostissa on. En ehdi joka päivä lukemaan kaikkia sähköpostejani. On ainakin 3 päivän viive eikä tämä tarkoita sitä, että ehtisin silloin vastaamaan kaikkiin vaan perkaamaan tärkeimmät. Jos töitä ei ole paljon ja ehtii, niin toki olisi hyvä vastata sähköposteihin jo seuraavana päivänä. Riippuu keneltä kysyy. Aiemmassa työssäni vastaisin aina samana päivänä tai seuraavana, koska ehdin hyvin.
katkaisitko edellisen ketjun. juurihan sinulle sanottiin että pomokin on kieltänyt huu haa postit klo 18 jälkeen. sinun vinkun voimalla tehtyihin IDEOIHIN ei kukaan vastaa kuvittelet jos vastaa se on KYLLÄ. korona toi esiin minä minä hörhöt meidän virmasta lähtee 3 ääliöö. pomokin kyllästynyt.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu siitä, mikä firma ja mikä tilanne. Jos mailaat tyypille, joka on lomalla tai sairaslomalla, niin varmasti on ok, ettei hän vastaile.
Meidän firmassa ainakin laitetaan out of office viesti tällöin ja siihen viestiin keneen voi ottaa yhteyttä jos asia on kiireellinen.
Riippuu firmasta ja viestin prioriteetista. Ei kuitenkaan viikon viivettä missään vastauksessa (ellei ole lomaa, tai muuta ilmoitettua poissaoloa), miksi pitäisi himmailla?
Tässä tarinoita moraalista kerrakseen...
https://io9.gizmodo.com/gods-12-biggest-dick-moves-in-the-old-testament…
Jos tänään laitan viestin, odotan seuraavan päivän aikana saavani vastauksen, jos arkipäivät kyseessä.
Tätä kiireemmät asiat hoidan muilla viestintävälineillä.
Tiedän ihmisiä, jotka laittavat mailia ja tulevat minuutin päästä norkoamaan huoneen ovelle "joko luit sähköpostin minkä laitoin?"
Ihan wvtun rasittavia.
Vierailija kirjoitti:
Muista aina cc esimiehelle
Miksi?
Riippuu vähän homman kiirellisyydestä ja tärkeydestä. Ja tietenkin siitä, miten kiireinen itse on. Yleensä vastaan kyselyihin parin tunnin sisään, tai viimeistään seuraavana päivänä.