Onko muita, joille ei järjestetty babyshowereita?
Välillä tulee jotenkin huono ja nolo olo, kun ei ole ”saanut” mitään juhlia. Lapsia kaksi, vm 2012 ja 2014.
Kommentit (41)
Ei, ONNEKSI :D
Toi nolojuhla on löytänyt näköjään tiensä myös tänne pohjanmaalle. Ei hitto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole järjestetty. Sitäkö sitten hävetä pitäisi?
Osoittaa ettei ole oikeita ystäviä/isompaa kaveriporukkaa
Minulla on oikeita ystäviä, mutta vihaan kekkereitä ja ystäväni tietävät tämän. Siksi minulle ei ole järjestetty juhlia.
Älä yleistä.T.eri
Minäkin vihaan juhlia yli kaiken. Jos ystäväni sellaiset järjestäisivät, niin miettisin ankarasti miksi he niin huonosti minut tuntisivat.
Minulla on muutama oikein hyvä ystävä, mutta mun on vaikea kuvitella heitä porukaksi, ovat niin eri piireistä ja yhteyksistä. Eniten nautin kun saan olla vain parin tai korkeintaan muutaman ihmisen kanssa samaan aikaan. Liiasta hälystä ja huomiosta menee pää sekaisin ja tulee huono olo. Ällöttäis olla joku juhlakalu.
No ei ole järjestetty, mutta rotinoita tietysti saatiin.
Itä-Suomessa on tapana viedä vauvaperheeseen rotinoita eli leivonnaisia, perinteisin näistä on iso pullarinkeli, rotinarinkeli. Alunperin ideana on, ettei tuoreen äidin tarvitse huolehtia tarjoiluista. Lapset syntyneet 2008, 2010 ja 2013.
Minä. Olisin ehkä salaa vähän toivonut juhlia, mutta ei. Näillä mennään. Onneksi kavereitten babyshowereille olen saanut osallistua:)
Eiköhän tuo ole Amerikasta rantautunut hömppäjuhla. Ei onneksi ole järjestetty. Meille moni tuttava osti ensimmäisen lapsen kohdalla jotain vauvalle kun tulivat vauvaa ensimmäistä kertaa katsomaan. Se oli kiva.
Olen nyt raskaana ja toivon ettei yli-innokas siskoni saa päähänsä järjestää mitään tällaista. Minulla on muutama hyvä ystävä, mutta kaikki ihan eri ympyröistä eivätkä tunne toisiaan, korkeintaan joskus ovat kuulleet minun mainitsevan jonkun nimeltä. Sellainen voisi olla ihan mukavaa, että vaikka oman äidin ja siskojen kanssa kokonnuttaisiin juomaan kakkukahvit jonain päivänä ennen vauvan syntymää. Mutta en halua mitään hassunhauskoja leikkejä kaveriporukalla, jota minulla ei edes ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole järjestetty. Sitäkö sitten hävetä pitäisi?
Osoittaa ettei ole oikeita ystäviä/isompaa kaveriporukkaa
Niin..? Sitä pitää siis hävetä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varpajaisia on Suomessa järjestetty satoja vuosia. Vasta 2000-luvulla niitä on järjestetty englannin kielellä.
Eikös nuo showerit järjestetä ennen lapsen syntymää? Sitä paitsi varpajaiset ovat isälle.
Varpajaiset Ei ole tarkoitettu isälle, siis alunperin. Kuka tämänkin asian on pilannut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varpajaisia on Suomessa järjestetty satoja vuosia. Vasta 2000-luvulla niitä on järjestetty englannin kielellä.
Eikös nuo showerit järjestetä ennen lapsen syntymää? Sitä paitsi varpajaiset ovat isälle.
Varpajaiset Ei ole tarkoitettu isälle, siis alunperin. Kuka tämänkin asian on pilannut.
Miehet
Hyvät ihmiset. Jos ette itse ole ajatustenlukijoita, niin luulisi olevan helppoa muistaa, että muutkaan ihmiset eivät yleensä ole. Joten tässä ohjeistus, joka pätee ihan kaikkiin juhliin ja asioihin, mutta käytetään tässä nyt babyshowereita esimerkkinä:
Tilanne: haluat babyshowerit, etkä halua järjestää niitä itse
Ohje: valitse yksi (tai useampi) ystäväsi, ja kerro tälle että kovasti toivoisit babyshowereita, ja toivoisit että tämä ystävä ne järjestäisi. Anna hänelle lista kutsuttavista henkilöistä.
TAI
Tilanne: et halua babyshowereita, mutta pelkäät, että joku sellaiset kuitenkin järjestää.
Ohje: kerro painokkaasti jokaiselle potentiaaliselle partyplannerille, että et todellakaan halua babyshowereita, koska syy x, z ja y.
Olkaa hyvät.
Minulle ei järjestetty, ja hyvä niin. Luulen, että ystäväni vain tuntevat minut tarpeeksi hyvin.
Pidän kyllä juhlista ja järjestän niitä ihan pienistäkin syistä. Pitkiä juhlia, johon kutsutaan ihmisiä, jotka eivät tunne toisiaan, ja jotka tutustuvat päivän kääntyessä illaksi ja kaikilla on hauskaa. Ne eivät tule, joita ei sinä päivänä huvita ja jokainen lähtee kotiin kun ei enää jaksa.
Baby shower on ihan vastakohta sille mitä pidän kivana. Jokaisen olisi pakko osallistua, halusi tai ei, ja hauska teemaan sopiva lahjahan pitää väkisin hankkia, halusi tai ei. Sitten vaivaantuneesti kökötetään sohvalla ihailemassa vaippakakkua täysraittiina myötätunnosta tulevaa äitiä kohtaan. Pois ei saa lähteä ennen kuin koko hauska ohjelma on käyty läpi, pakollisia instapostauksia laimin lyömättä. Kukaan ei oikein kehtaa puhua mistään muusta kuin tulevasta vauvasta, vaikka siitä ei tiedetä vielä mitään, ei edes se tuleva äiti.
Voisiko polkaista käyntiin After-Baby-Showerit? Vaikka 9 kk vauvan syntymästä isot koko yön juhlat uudelle äidille kaikkien läheisimpien ystävien kanssa jossain saunassa. Ohjelmanumeroksi vuokrataan psykologi, jonka kanssa äiti saisi keskustella parisuhteensa tulehtuneista kipupisteistä, jotka ovat räjähtäneet käsiin univeloissa. Loppuyö laulettaisiin ja parannettaisiin maailmaa ja uitaisiin avannossa.
Vierailija kirjoitti:
Te, jotka olette järjestäneet baby showerit tai polttarit, niin mistä tiedätte keitä sinne kutsutte? Tämä on mysteeri. En minä ainakaan tiedä kenen kanssa mun kaverit hengailee.
Yleensä se juhlien keskipiste antaa listat kutsuttavista. Eli vaikka kuinka on se illuusio, että juhlat olisi yllätys, niin kyllä ne kutsulistat yleensä paljastaa sen.
Itsellä ollut polttarit, ja sinne juurikin näin, annoin listan. Olen myös ollut järjestämässä yhden ystävän babyshowereita ihan viime tinkaan ja yllättäen, ja silloin kutsuttiin samat henkilöt, jotka oli kutsuttu polttareihin noin vuotta aiemmin.
Mun mielestä on hitusen kohtuutona pitää babyshowerit kun kuitenkin on tulossa nimiäiset, joista myös saa lahjoja. Ymmärrän jos jo valmiiksi perheelliset haluaa tuoda jotain lahjoja lapsen tulon kunniaksi, mutta että sinne kutsuttaisiin vielä ne vapaaehtoisesti lapsettomat, jotka haluavat välttää kaikkea mahdollista lapsiin liittyvää ja nyt niiden pitäisi hankkia jotain lahjoja ? Kuitenkin kummeiksi heidät otetaan niin siinähän on jo koko elämän mittainen rahareikä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te, jotka olette järjestäneet baby showerit tai polttarit, niin mistä tiedätte keitä sinne kutsutte? Tämä on mysteeri. En minä ainakaan tiedä kenen kanssa mun kaverit hengailee.
Yleensä se juhlien keskipiste antaa listat kutsuttavista. Eli vaikka kuinka on se illuusio, että juhlat olisi yllätys, niin kyllä ne kutsulistat yleensä paljastaa sen.
Itsellä ollut polttarit, ja sinne juurikin näin, annoin listan. Olen myös ollut järjestämässä yhden ystävän babyshowereita ihan viime tinkaan ja yllättäen, ja silloin kutsuttiin samat henkilöt, jotka oli kutsuttu polttareihin noin vuotta aiemmin.
Kiitos. Jotenkin kuvittelin, että ne on yllätysjuhlat, mutta ei näköjään ole muuta kuin elokuvissa :D
T. Yksi joka ei ole koskaan osallistunut polttareihin tai babyshowereihin
Vierailija kirjoitti:
Minulle ei järjestetty, ja hyvä niin. Luulen, että ystäväni vain tuntevat minut tarpeeksi hyvin.
Pidän kyllä juhlista ja järjestän niitä ihan pienistäkin syistä. Pitkiä juhlia, johon kutsutaan ihmisiä, jotka eivät tunne toisiaan, ja jotka tutustuvat päivän kääntyessä illaksi ja kaikilla on hauskaa. Ne eivät tule, joita ei sinä päivänä huvita ja jokainen lähtee kotiin kun ei enää jaksa.
Baby shower on ihan vastakohta sille mitä pidän kivana. Jokaisen olisi pakko osallistua, halusi tai ei, ja hauska teemaan sopiva lahjahan pitää väkisin hankkia, halusi tai ei. Sitten vaivaantuneesti kökötetään sohvalla ihailemassa vaippakakkua täysraittiina myötätunnosta tulevaa äitiä kohtaan. Pois ei saa lähteä ennen kuin koko hauska ohjelma on käyty läpi, pakollisia instapostauksia laimin lyömättä. Kukaan ei oikein kehtaa puhua mistään muusta kuin tulevasta vauvasta, vaikka siitä ei tiedetä vielä mitään, ei edes se tuleva äiti.
Voisiko polkaista käyntiin After-Baby-Showerit? Vaikka 9 kk vauvan syntymästä isot koko yön juhlat uudelle äidille kaikkien läheisimpien ystävien kanssa jossain saunassa. Ohjelmanumeroksi vuokrataan psykologi, jonka kanssa äiti saisi keskustella parisuhteensa tulehtuneista kipupisteistä, jotka ovat räjähtäneet käsiin univeloissa. Loppuyö laulettaisiin ja parannettaisiin maailmaa ja uitaisiin avannossa.
Miksi ei? Perinteet ei ala, jos ei joku niitä aloita!
Mä en myöskään ole kovin innoissani baby showereista sellaisenaan, kuin mielikuva niistä on. Siis juuri tuo että muusta ei voi puhua kuin vauvasta ja ohjelmana kilpaillaan nuken vaipanvaihdossa. Kiitos ei. Mutta jos joskus itse olen raskaana, niin kyllä haluan baby showerit. Pointtina vaan on se, että haluan OMAN näköiset babyshowerit. En halua suurinta osaa yleisimmistä ohjelmanumeroista, haluan että puhutaan muustakin ja lahjaksi saa tuoda kirpparilta ostettuja vauvakamoja, jos lahjan ylipäätään haluaa tuoda. Voi tuoda myös vaikka skumppapullon, jonka voin sitten korkata joskus kun vauva on saatu pihalle.
Miksi kaikessa pitää mennä jonkun valmiin kaavan mukaan tai sitten ei ollenkaan? Miksei voi pitää omanlaistaan juhlaa? Miksei voi pitää baby showereita vaikka illallisena ystävien kesken? Tai peruspiknikkinä tai mökkiviikonloppuna? Vaihtoehtoja olisi ihan rajattomasti, jos vaan uskallettaisiin ja osattaisiin katsoa asioita boksin ulkopuolelta. Ja ei, en tarkoita, että olisi mikään pakko siltikään pitää tai haluta baby showereita. Mutta älkää nyt ainakaan jättäkö niitä järjestämästä ihan vaan siksi, että vauvan syntymäpäivän ja -painon arvuuttelu kuulostaa typerältä.
Vierailija kirjoitti:
Varpajaiset on ihan eri asia. Molemmat liittyvät kyllä vauvaan, mutta aivan erilaiset tapahtumat.
Siis miksi kaikki pitää apinoida Jenkeissä? Ihan turha juhla vaippakakkuineen. Onhan täällä ristiäiset tai nimenantojuhlat, eikö se riitä? Taas joku uhriutumisen aihe kun jollekin ei tajuttu järjestää kekkereitä.
Mulle ei järjestetty, mutta eipä tuo haittaa, sillä olin aika pieni silloin vauvana, niin en muistaisi kuitenkaan mitään niistä juhlista.