Aloin katsomaan Frendejä alusta ja tämähän on aivan kuraa. En ymmärrä miksi ennen rakastin tätä sarjaa
Muistan kun aina iltaisin piti päästä TV:n ääreen katsomaan Frendejä. Nyt n. 10 vuoden tauon jälkeen mietin, että voisinkin katsoa koko sarjan alusta. Pelkkää myötähäpeää ja itsestäänselviä vitsejä. Kuten tämä "The One where Nana dies twice"-jakso. Oliko se nyt kuudes vai seitsemäs jakso ekalla kaudella. Chandleria luullaan h0m0ksi ja ne kaikki vitsit eivät vain naurata yhtään.
Kommentit (117)
Mun mielestä frendit oli silloin 90-luvulla tuoreeltaan ihan skeidaa. Nyt olen 10 vuoden sisään katsonut koko sarjan kahteen kertaan kokonaisuudessaan läpi ja aina harmittaa, kun se loppuu, varsinkin kun viimeinen kausi on niin lyhyt.
M50
Vierailija kirjoitti:
Niin se maku muuttuu ajan kuluessa. Jotkut sarjat tosin menevät vielä vuosikymmenten jälkeenkin.
Niinpä. Sarja oli aikansa tuote aikansa ihmisille. Ei toimi tänään.
Ihan samat käynyt muutaman muunkin sarjan kanssa. Katsoin pitkästä aikaa vanhaa lemppariani Serranoja ja siinä on kyllä kaikki maailman kliseet perheestä, avioliitosta, miehuudesta, naiseudesta. Läskinolausta, naisvihaa, sovinismia. En kestänyt enää edes ensimmäistä kautta.
Olen näemmä muuttunut maailman mukana.
Vierailija kirjoitti:
Nauravaisen Janicen inhoaminen on myös käsittämätöntä, ennemmin olisin hänen kanssaan/kaverinsa kuin neuroottisen Monican.
Janicella oli toki melkoisen humoristinen nauru, mutta muutenhan hän vaikutti ainakin minusta ihan kivalta ja täyspäiseltä naiselta. Mä jotenkin tulkitsin jo silloin aikoinaan sen silleen, että Chandler oli vaan nirso, koska eikös Janicekin löytänyt kuitenkin miehen, joka häntä rakasti honottavine nauruineen kaikkineen?
Seinfeld onkin paljon parempi kuten myös Frasier. Frendit kai oli ymmärtääkseni suunnattu naisille, jotka haluavat katsella kauniita ihmisiä televisiossa. Mutta ei kai kyseessä ole mikään komediasarja kuitenkaan kuten Pulttibois tai Spede Show.
Jos teiltä on vain huumorintaju kadonnut?
Frendien vitsithän on melkoisen harmittomia. Eikä sitä viisikymppisille kotirouville varsinaisesti kohdennettukaan.
Vierailija kirjoitti:
Moniko niistä edes on oikea näyttelijä? Missä muualla ovat esiintyneet?
Ainakin Courtney Cox, Jennifer Aniston ja David Schwimmer ovat esiintyneet muissakin sarjoissa ja leffoissa.
Vierailija kirjoitti:
Höh, mä tykkään vieläkin.
Minäkin tykkään kovasti ja aina katson, kun mahdollista. Nyt harmittaa, kun en näe tätä Frendit-reunion jaksoa tänään, kun tulee HBO:lta ja minulla ei ole sellaista kanavaa.
Musta se oli tylsä sarja.
Kaikki pyöri vain treffailun ja seksin ympärillä.
Ja häät ja kakarat päälle.
Keksisivät jotain muuta.
Vierailija kirjoitti:
Frendien vitsithän on melkoisen harmittomia. Eikä sitä viisikymppisille kotirouville varsinaisesti kohdennettukaan.
Apua, olen yli 60 v ja rakastan Frendejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Frendien vitsithän on melkoisen harmittomia. Eikä sitä viisikymppisille kotirouville varsinaisesti kohdennettukaan.Apua, olen yli 60 v ja rakastan Frendejä.
No sä olet sitten ennallasi. Ei syytä huoleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Frendien vitsithän on melkoisen harmittomia. Eikä sitä viisikymppisille kotirouville varsinaisesti kohdennettukaan.Apua, olen yli 60 v ja rakastan Frendejä.
No sä olet sitten ennallasi. Ei syytä huoleen.
Niin aikuisena noita katsoin omien teinieni kanssa ja se oli yhteinen hauska kokemus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin sitten ilmeisesti aikaani edellä, kun pidin kyseistä sarjana onnettoman tylsänä jo heti ensimmäisen kerran kun se tuli telkkarista. En jaksanut katsoa yhtään osaa, kun koko asetelma oli täysin elämästä vieraantunut, hahmot muovisia, tapahtumat typeriä ja vitsit huonoja.
Katsoin kyllä sitcomeja jo silloin, mutta lähinnä hauskoja sellaisia. Amerikkalaiset eivät osaa hauskaa, kun kaikki tehdään niin turvallisesti, että millekään oikeasti hauskalle asialle ei voi nauraa.
Mitä komedioita sä suosittelisit ?
Oma ikisuosikkini on IT Crowd, jonka olen katsonut useamman kerran vuosien varrella. Peep Show on myös kestänyt aikaa. Tykännyt olen myös Fleabagistä, The Mighty Booshista, ja viime vuosina huomaan vanhentuneeni kun olen nauranut ääneen Rob Brydonin ja Steve Cooganin Tripeille, vaikka niiden huumori on kyllä niin low key kuin olla voi.
Vierailija kirjoitti:
Haluisin nähdä Ally McBealin uudestaan! Se oli oikeasti mielenkiintoinen kaikkine oikeudenkäynteineen ja päähahmojen ylikorostetun inhimillisine virheineen.
Lainasin tän DVD:nä kirjastosta! Melkoinen mahalasku se viimeinen kausi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin sitten ilmeisesti aikaani edellä, kun pidin kyseistä sarjana onnettoman tylsänä jo heti ensimmäisen kerran kun se tuli telkkarista. En jaksanut katsoa yhtään osaa, kun koko asetelma oli täysin elämästä vieraantunut, hahmot muovisia, tapahtumat typeriä ja vitsit huonoja.
Katsoin kyllä sitcomeja jo silloin, mutta lähinnä hauskoja sellaisia. Amerikkalaiset eivät osaa hauskaa, kun kaikki tehdään niin turvallisesti, että millekään oikeasti hauskalle asialle ei voi nauraa.
Mitä komedioita sä suosittelisit ?
Oma ikisuosikkini on IT Crowd, jonka olen katsonut useamman kerran vuosien varrella. Peep Show on myös kestänyt aikaa. Tykännyt olen myös Fleabagistä, The Mighty Booshista, ja viime vuosina huomaan vanhentuneeni kun olen nauranut ääneen Rob Brydonin ja Steve Cooganin Tripeille, vaikka niiden huumori on kyllä niin low key kuin olla voi.
Brydon ja Coogan syövät ja höpisevät seuraavaksi Kreikassa! Yum. Ei tää kyllä sitcom ole, tai ehkä vähän kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama kävi minullekin. Sarja on vanhanaikainen nyt, mutta en mä mitään muitakaan ysärisarjoja tai leffoja jaksa enää katsella.
Frasier???
Noista valmiiksi nauretuista komedioista Frasier on kyllä kestänyt aikaa parhaiten.
Joskus 12v Frendit saattoi hauskuuttaa satunnaisesti, koska kaikki muutkin katsoi sitä.
En tajua miten kukaan kolmekymppinen pystyy sitä katsomaan.
Vierailija kirjoitti:
Seinfeld onkin paljon parempi kuten myös Frasier. Frendit kai oli ymmärtääkseni suunnattu naisille, jotka haluavat katsella kauniita ihmisiä televisiossa. Mutta ei kai kyseessä ole mikään komediasarja kuitenkaan kuten Pulttibois tai Spede Show.
Frasier ja Seinfeld ovatkin enemmän sellaisia kuin brittisarjat, eli itse Jerryä lukuunottamatta kaikkien tärkeimpien hahmojen taustalla on vuosia teatteria yms. rautaista ammattitaitoa.
Samoin. Ei ole kestänyt aikaa. Toisaalta, mietitään että se tarjonta on silloin ollut vähäisempää ja telkkarista ollaan katsottu sitä, mitä sieltä tulee. Kilpailu on kovempaa nykyään, sarja ei olisi enää yhtä suosittu, vaikka vitsit olisivat hauskempia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan pystynyt katsomaan yhtään jaksoa kokonaan. Yritin, koska kaikki sanoivat sen olevan hurjanhauska. En kerta kaikkiaan ymmärtänyt sitä hypetystä, mihin se perustui.
Sama. Ahdistuin pelkästä yrityksestä, vitsit olivat vaan yksinkertaisesti paskoja.
Tottuuko siihen purkkinauruun ollenkaan? En jotenkin vain pysty katsomaan kokonaista jaksoa ihan vain sen päälleliimatun naurun vuoksi.
Cosby-showssakin kyllä oli, mutta sitä tuli katsottua.
Sarja meille älyköille. Naurettu valmiiksi.