Muita joita sorsitaan omassa perheessä vain koska ei olla tehty lapsenlapsia vanhemmille?
Siis olisin kyllä halunnut lapsia, mutta nyt kohta 40-vuotiaana alkaa aika olla ajanut ohi. Olen jo monta vuotta huomannut, että minua kohdellaan täysin eri tavalla kuin muita sisaruksiani, joilla kaikilla on lapsia. Heille ostetaan puoliksi uusi auto (koska pitäähän lastenlapsilla hyvä auto olla), maksetaan remontit (pitäähän lastenlapsilla kivat huoneet olla), maksetaan lomamatkat (pitäähän lastenlasten päästä kivalle lomalle) ja kaikkia muuta avustusta tulee ovista ja ikkunoista. Vanhin siskontyttö (15+) kertoi, että hänellä on yli kymppitonni tilillään.
Enhän minä näille sisarusten lapsille ole katkera ja kaikki heistä ovat ihania, mutta kyllä minua vähän sapettaa, että vain heidän varjolla vanhempani rahoittavat muiden sisarusteni elämää. Minä asun yksin eikä minun luokseni edes tule kukaan kylään, vaikka pyytäisin.
Kommentit (16)
Niin että vanhempiesi pitäisi rahoittaa keski-ikäisen tyttärensä huvituksia?
Vierailija kirjoitti:
Muiden lasten huvituksia näköjään kyllä rahoitetaan? Tuskin siellä pelkästään "Mian" 7 v. ja "Roopen "9 v. osuuksia lomamatkasta maksetaan? "Roope" ei ihan vielä saa ajaa autollakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muiden lasten huvituksia näköjään kyllä rahoitetaan? Tuskin siellä pelkästään "Mian" 7 v. ja "Roopen "9 v. osuuksia lomamatkasta maksetaan? "Roope" ei ihan vielä saa ajaa autollakaan.
Eiväthän isovanhemmat antaisi lapsilleen(lapsenlapsilleen) rahaa jos heillä ei olisi lapsia. Ihan turha olla kateellinen lapsiperheelle joka silloin tällöin saa avustusta (lapset saavat). Lapsiperheen menot ovat moninkertaiset verrattuna pariskuntaan saatika yksineläjään.
Tulisiko aloittajalle parempi mieli jos hänen sisaruksensa kieltäytyisivät seuraavan kerran kun vanhemmat haluavat osallistua johonkin lapsiperheen kuluerään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiväthän isovanhemmat antaisi lapsilleen(lapsenlapsilleen) rahaa jos heillä ei olisi lapsia. Ihan turha olla kateellinen lapsiperheelle joka silloin tällöin saa avustusta (lapset saavat). Lapsiperheen menot ovat moninkertaiset verrattuna pariskuntaan saatika yksineläjään.
Tulisiko aloittajalle parempi mieli jos hänen sisaruksensa kieltäytyisivät seuraavan kerran kun vanhemmat haluavat osallistua johonkin lapsiperheen kuluerään?
Luepa nyt ymmärryksellä uudestaan se mitä kirjoitit.
Olen sen verran onnekas että vanhemmat hyväksyvät täysin minut ja siskoni kuin me ollaan. Ikinä ei ole tarvinnut pelätä että on jotenkin toista huonompi. Itse en ole menestynyt työuralla niinkuin siskoni, mutta silti jokaisesta uudesta työstä tai mahdollisuudesta vanhemmat kannustaa ja avustaa jos tarve, sama käy siskollekkin vaikkei sen verran hyvällä palkalla tarvitsisi. Joskus satunnaisesti ennen heittivät että millonkas lapsen lapsia etenkin minulle kun on pitkään kestänyt suhde, mutta ilmaistuttuani etten halua lapsia hyväksyivät sen täysin. Siskoni on sinkku, ei halua seurustella saatikka sitten lapsia. Sukukin on niin pieni että isän puolelta suku loppuu meihin, eikä kumpikaan ole halukas saamaan lapsia. Ollaan jo kuitenkin 30 molemmin puolin, mutta vanhemmat silti ovat sanoneet että millään muulla ei ole väliä kuin että ollaan onnellisia.
Mutta, minusta tuntuu kuitenkin että kun äidillä on sisaruksia ja heillä on lapsen lapsia ja tietävät että äitini ei tule saamaan, he tuntuvat vähän paheksuvan meidän päätöstä. Yksi perhe eritoten, vaikka heidän lapsensa teki lapsen jo alaikäisenä vähän kyseenalaisen miehen kanssa ja päätyi sitten yksinhuoltajaksi. Että onko sekään sitten yhtään sen parempi ja kehuskeltava juttu. Vaikkei mielestäni yksihuoltajuudessa siis mitään vikaa ole.
Ethän sinä mitään rahaa tarvitse, kun ei ole perhettäkään elätettävänä. Älä viitsi marista.
MInä olen yksilö ja lapseni ovat yksilöitä. Jos mummi antaa Adalle 2000 e, niin se on Adan saamaa rahaa, ei minun. En siis ole sitä saanut enkä voi sitä käyttää. Ja hyvä niin.
Vierailija kirjoitti:
MInä olen yksilö ja lapseni ovat yksilöitä. Jos mummi antaa Adalle 2000 e, niin se on Adan saamaa rahaa, ei minun. En siis ole sitä saanut enkä voi sitä käyttää. Ja hyvä niin.
Näin tottakai. Mutta kun mummi sanoo Adalle, että hän maksaa teidän lomamatkan Teneriffalle niin eihän se Ada sinne yksin lähde?
Tottakai lapsiperhen kulut suuremmat kuin yksinelävän. Ei pidä kadehtia toisen omaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin tottakai. Mutta kun mummi sanoo Adalle, että hän maksaa teidän lomamatkan Teneriffalle niin eihän se Ada sinne yksin lähde?
Ada ei lähde yksin, joten hänen huoltajiensa matkat maksetaan myös. 6v ikäistä kun ei saa yksin ulkomaille lähettää ilman, että Teneriffalla odottaa vastaanottaja. Mummi toimii ihan lakien mukaan ja varmistaa, että Adan mukana on aikuinen.
Minusta vanhemmiltasi olisi kohtuullista avustaa jonkun verran sinuakin. Tosin onko tosiaan niin, että et mitään tukea olisi saanut? Kun rahaa näköjään riittää.
Vai onko niin, että et oikeastaan taloudellisella tuella tekisi mitään, mutta koet että sinut jätetään muuten paitsioon? Se on vähän hankalampaa.
Uskomatonta velojen ininää. Ensin keulitaan miten oma elämä on niin parasta kun saa vaan olla ja relata ja nukkua pitkään ja on omat säännöt ja mitä vielä. Sit kun joku lapsiperhe saa vähän avustusta niin ollaan kiljumassa että epistä :——D
No, mä katson tuota ennakkoperinnön näkökulmasta. Lasten elatusta - siis aikuistenkin - saa tukea maksamalla vaikkapa vuokran. Mutta auto tai kallis lomamatka on lahjoitus, joille on verorajatkin olemassa ja ne isot lahjat pitäisi ottaa huomioon aikanaan perinnönjaossa.
Ja sanon tämän siis kahden lapsen viisikymppisenä äitinä.
Jonkinlainen tasapuolisuus kuuluu isoisss puitteissa asiaan. Pikkulahjat ovat eri asia.
Vierailija kirjoitti:
No, mä katson tuota ennakkoperinnön näkökulmasta. Lasten elatusta - siis aikuistenkin - saa tukea maksamalla vaikkapa vuokran. Mutta auto tai kallis lomamatka on lahjoitus, joille on verorajatkin olemassa ja ne isot lahjat pitäisi ottaa huomioon aikanaan perinnönjaossa.
Ja sanon tämän siis kahden lapsen viisikymppisenä äitinä.
Jonkinlainen tasapuolisuus kuuluu isoisss puitteissa asiaan. Pikkulahjat ovat eri asia.
Tämä. Olisi kohtuullista ottaa tuo huomioon aikanaan perinnönjaossa. Ja jopa lainmukaista.
Mua syrjitään sen takia, että mulla on lapsia. Lapsettomia sisaruksia kyllä hyysätään, kutsutaan syömään ja tapaillaan koko ajan. Mulle soitetaan ehkä joskus kerran puolessa vuodessa ja selostetaan vaan kaikki kivat jutut sisaruksista. Mun asiat ei kiinnosta pätkääkään. Joskus elämä on epäreilua, mut mä oon opetellut siihen etten tarvitse mun lapsuuden perhettä.
Eihän sinua omassa perheessäsi sorsita. Aika lapsellinen sana keski-ikäisen suuhun...