Onko koronarokotuksen ottaminenn oma asiani?
Vähän retorinen kysymys mutta silti. Moni tekee asiasta numeron ja kertoo avoimesti ottaneensa rokotuksemn tms. Moni myös kysyy suoraan, oletko ottanut. Onko tähän mielestänne vastattava? Olenko jotenkin vastuussa koko kansakunnan kanssa taistelusta koronaa vastaan rokotusmielessä? En muuten käy paljon missään, asun maalla jne eli siltä osin pidän etäisyyden ihmisiin. Erään läheisen kanssa tuli ihan riitaa, kun sanoin etten aio vielä ottaa rokotetta ainakaan.
Kommentit (44)
On jokaisen oma asia. Rokotustiedot eivät kuulu muille kuin asianosaiselle. Itse koronan sairastaneena en tule rokotetta ottamaan, vaan seuraan rokotettujen pitkäaikaisvaikutuksia vuoteen 2023.
On, mutta ei kannata ihmetellä, jos et kerro ja elinpiirisi supistuu entisestään...
On täysin oma asiasi. Uteliaat ovat todella noloja ihmisiä, hyi olkoon.
Itse olen yhden kerran sanonut, että en rokotetta aio ottaa (viime syksynä, ennen tätä oksettavaa rokotepropagandaa) mutta nykyään olen hiljaa koko asiasta.
Ehkä jatkossa pitää sitten valehdella ottaneensa, jos joku on oikeasti niin moukka, että asiaa kysyy.
On oma asiasi. En yleensä hyväksy valehtelua mutta tässä tapauksessa voi halutessaan kohteliaasti valehdella asiattomille utelijoille.
Jos pysyisin Suomessa niin en ottaisi, mutta minun tapauksessani on varalta pakko kun ei tiedä jatko säännöistä.
En ole influenssa rokotteita ottanut
Fimeassa on 25.5.2021 mennessä käsitelty 75 koronarokotuksiin liittyvää haittavaikutusilmoitusta, joissa kerrotaan potilaan menehtyneen. Kuusi potilaista oli saanut Modernan, yhdeksän Vaxzevrian (AstraZeneca) ja loput 60 Comirnaty -rokotteen.
Onneksi mun lähipiirissä ei ole kulkutautimyönteisiä ihmisiä.
Itse olen rokottamaton, ja en halua että rokotetut tulevat lähelleni siilä heillä saattaa olla korona
Kyllä.
Ihan on oma yksityisasiasi, otatko, vai jätätkö ottamatta, eikä tarvitse raportoida asiaa yhtään kenellekään, edes kysyttäessä.
Ihan oma asia. Jos ei jollekin sovi, niin tervemenoa vaan. Kyselijät ovat noloja, eivät edes kysy saako toisen terveyttä koskevaa asiaa tiedustella.
Ihan oma asiasi on. Otat tai et, niin sitoudu sitten elämään sen kanssa sisältäen mahdolliset liikkumis- ym rajoitukset, tai sivuvaikutukset. Pääasia ettet tule jatkossa mussuttamaan asiasta jos teitkin väärän päätöksen.
Vierailija kirjoitti:
Fimeassa on 25.5.2021 mennessä käsitelty 75 koronarokotuksiin liittyvää haittavaikutusilmoitusta, joissa kerrotaan potilaan menehtyneen. Kuusi potilaista oli saanut Modernan, yhdeksän Vaxzevrian (AstraZeneca) ja loput 60 Comirnaty -rokotteen.
Täyttä p*skaa taas. Pietarin trolli. Koko EU:n alueella ei ole tuollaisia määriä Suomesta puhumattakaan.
Vierailija kirjoitti:
Ihan oma asiasi on. Otat tai et, niin sitoudu sitten elämään sen kanssa sisältäen mahdolliset liikkumis- ym rajoitukset, tai sivuvaikutukset. Pääasia ettet tule jatkossa mussuttamaan asiasta jos teitkin väärän päätöksen.
Höpöhöpö sun liikkumisrajoitukset.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on hyvin tiedossa. Samoin sinulle: Älä tule valittamaan, jos rokote ei suojaakaan, joudut vuosittaisiin rokotuksiin, sairastut jne.
Vierailija kirjoitti:
Ethän sinäkään tule uikuttamaan, mikäli saat niistä piikeistäs vakavampia, ja/tai pysyvämpiä haittavaikutuksia .. ? ..
On oma asia ja kysyjälle voit vastata, että kyseessä henkilökohtainen asia joka ei muille kuulu.
Itse olen ensimmäisen piikin saanut ja voin sen sanoa, jos joku kysyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö sun liikkumisrajoitukset.
Koronapassi etc ovat tulossa. Toki jos et käy missään niin ei liikuttane sinua.
Vierailija kirjoitti:
Jos pysyisin Suomessa niin en ottaisi, mutta minun tapauksessani on varalta pakko kun ei tiedä jatko säännöistä.
En ole influenssa rokotteita ottanut
loppuuko tämän rokotteen saanti nyt tähän jhetkeen? Kai sen saa myöhemminkin ottaa? Ja käsittääkseni tarvitaan muutenkin tehosteita, eihän nuo kaksi rokotetta loppuelämää vaikuta.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi mun lähipiirissä ei ole kulkutautimyönteisiä ihmisiä.
Itse olen karsinut lähipiiristäni fanaattiset fasistit. Yllättäviä piirteitä on ihmisistä kuoriutunut koronaepidemian myötä. Kiitos korona, kun olet paljastanut ihmisten todellisen luonteen. Nyt on elämäni mukavampaa.
Ei ole oma asiasi.
Kahden rokotetun kohtaamisessa koronariski on hyvin pieni.
Kun rokotettu kohtaa rokottamattoman, kasvaa myös rokotetun koronariski.
Siksi ei ole oma asiasi.