Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnen että olisin joku b- luokan ihminen ilman syytä :(

Vierailija
26.05.2021 |

Olen aina ollut tunnollinen, ahkera, otan vastuun itsestäni ehkä jopa liikaakin, olen kiltti ja asiallinen. Siisti kunnollinen, osaan pitää asuntoa tiptop kunnossa, osaan tehdä ruokaa, perusasiat hyvin. Kehokin kunnossa.

Silti asun vuokralla, olen aito helsinkiläinen ja työttömyys pitkittymässä.

Tunnen olevani joku roska ihminen vaan koska minulla ei ole oma asuntoa eikä upea virka jossain.

Palsta kokoajan muistuttaa minua siitä kuinka huono 29 vuotias olen. Pitäis aina vaa olla parempi. Olen kuin b- luokan kansalainen ihmisten silmissä.

Yritän ja yritän kokoajan. Hirvee paine saada töitä jotta saa velalla asuntoa jotta olisi parempi ihminen.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vertaistukea?

Vierailija
2/16 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen sinuun verrattuna ö-luokan kansalainen, joten ole tyytyväinen itseesi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ensin muutat ainakin 100km pohjoisemmas niin alat nähdä elämän kauneuden.

Vierailija
4/16 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee paketin mukana, Elät matrixissa! ☻

Vierailija
5/16 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsesäälissä on hyvä rypeä.

Jotenkin tuntuu tyhmältä, että jos ihminen osaa ja tykkää tehdä, niin silti hän ei tee mitään. Miksi? Miksi ihminen jää jumiin arkeensa ja valittaa vain, kun ympärillä olisi niin paljon kaikkea tekemistä? En todellakaan usko, että yrität tarpeeksi, vaan lähinnä kirjoitit yrittäväsi, että se kuulostaa paremmalta. Tuskin sinulle kuitenkaan kelpaa mitkään tylsät hommat, joita olisi vaikka kuinka, sillä haluat enemmän ja parempaa. Möllötät mielummin himassa selaamassa kännykkää ja ruikuttamassa, kuin lähtisit ulkomaailmaan avoimin silmin ja tekevin käsin.

Vierailija
6/16 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinkiläiset ovat epäaitoja.

Vierailija
7/16 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vaihda foorumia jonka perusteella tuomitset ittees

Vierailija
8/16 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palsta muistuttaa sinua asioista? Siis välität siitä, mitä tuntemattomat ihmiset valehtelevat tänne katkeruudesta omaan saamattomuuteensa? Olin vuoden pois tältä palstalta ja nyt tulin tarkistamaan, onko mikään täällä muuttunut. Ei tietenkään. Joten hei taas, tällä kertaa kahdeksi vuodeksi.

Vierailija
9/16 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Olet ulkoapäin ohjautuva. Se on sinun ongelmasi. Unohda kaikki muut ihmiset ja ala miettiä, miten itse haluat korjata tilannettasi. Pieni huomio. Vuokralla asuminen on muodikasta. Siinä ei ole mitään hävettävää.

Vierailija
10/16 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palsta muistuttaa sinua asioista? Siis välität siitä, mitä tuntemattomat ihmiset valehtelevat tänne katkeruudesta omaan saamattomuuteensa? Olin vuoden pois tältä palstalta ja nyt tulin tarkistamaan, onko mikään täällä muuttunut. Ei tietenkään. Joten hei taas, tällä kertaa kahdeksi vuodeksi.

Miten meni noin niiku omasta mielestä?

Vierailija
11/16 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten Helsingissä voi olla työtön? Kyllä ton ikäiselle aina jotain töitä löytyy.

Vierailija
12/16 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap. Olet ulkoapäin ohjautuva. Se on sinun ongelmasi. Unohda kaikki muut ihmiset ja ala miettiä, miten itse haluat korjata tilannettasi. Pieni huomio. Vuokralla asuminen on muodikasta. Siinä ei ole mitään hävettävää.

Vuokralla se vasta rattoisaa onkin. Että ihan muutkin tekee niin!

Vierailija
13/16 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sinua ap! Työttömyys on monille syvä häpeä. Sitä lukee työttömien haukkumisia ja ajattelee että kaikki varmaan ajattelevat samoin vaikka eivät suoraan sitä sanokaan.

Itse on juuri ja juuri työelämässä kiinni osa-aikaisessa työssä ja jopa omat kaverit kyselevät ja neuvovat nöyryyttävästi miten voisin kohentaa tilannettani. Aivan kuin minulle ei voisi antaa rauhaa ennen kuin olen täyspäivätöissä niin kuin kunnon kansalainen. Mieluiten puhuisin jostain muusta. Koska olen muutakin kuin työni ja tittelini. Olen onneksi muuttunut vähän sisältäpäin ohjautuvammaksi ja tajuan että arvoni ei tule suorituksista eikä saavutuksista.

Vierailija
14/16 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

B-luokan kansalainenhan on aika korkeatasoinen kuitenkin. 

Minä tunnen olevani joku örkki jota ei edes lasketa kansalaiseksi. 

Olen kyllä töissä, mutta pelkkä siivooja. Se tuntuu jopa alhaisemmalta kuin työttömyys.

Vierailija
15/16 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin asun vuokralla enkä koe mitään tällaisia paineita. Koita olla välittämättä ympäristön höpöhöpöjutuista.

Vierailija
16/16 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No yhtä ankea ja aska koko meidän maamme on livenä ja arkena. Samaa kuin palstalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kaksi