Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälaiset majoitustilat teillä on mökeillänne? Mies haluaisi kutsua tuttavapariskunnan mökille, mutta minä haluan omaa rauhaa.

Vierailija
26.05.2021 |

Mökillämme on iso olohuone, jossa makuualkovi. Olohuoneesta kulku keittiöön. Jos ollaan lasten kanssa mökillä, me vanhemmat nukumme alkovissa ja lapset olohuoneessa vuodesohvilla.

Tämän lisäksi on samassa mökissä sauna ja takkahuone. Takkahuoneessa on vuodesohva (parisänky). Periaatteessa tilaa olisi, mutta takkahuoneesta mennään suoraan keittiöön ja meidän makuualkovi on heti siinä. Olen myöhään nukkuva. Herään kesäisin 10-12 välillä.

En jotenkin kestä sitä, että joutuisin heräämään vieraiden takia aiemmin tai että heräisin siihen, että he ovat siinä keittiössä tekemässä aamupalaa, kun nukun vieressä. Enkä voi sanoa vieraille, ettei saa tehdä mitään ennen kuin herään.

Minulla ei ole pitkää lomaa, joten haluan lomallani oikeasti levätä ja nukkua.

Onko kaikilla muilla mökeillä omat nukkuma-aitat tai monta makuuhuonetta vieraita varten? Miten mökkivieraanne majoittuvat?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko se tuttavapariskunta pitkäänkin mökillänne vai miksi et esim yhtä yötä voi joustaa? Sopu sijaa antaa ainakin meillä.

Vierailija
2/29 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaksi eri mökkiä. Meillä on oma tilava makuuhuone saunamökissä, ja päärakennuksessa on yläkerta, jossa on sängyt neljälle. Alakerrassa on olohuoneessa vuodesohva. Näin voidaan vieraammallakin porukalla vähän jakaantua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole mökkiä mutta kotonamme täällä maalla on erillinen piharakennus, jossa vieraat majoittuvat. En itse ylipäänsä jaksaisi olla vieraiden kanssa aamusta iltaan, sama koskisi myös mökkiä. Samasta syystä en itse lähde yökylään kenenkään luo. Puoliso onneksi tietää asian ja vierailee kauempana asuvilla kaveriperheillään yksin tai jos menemme yhdessä niin yövymme muualla. Jos meillä olisi mökki ja hän haluaisi kutsua tuttavaperheen yökylään niin aika vaikea paikka olisi.

Vierailija
4/29 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiheesta vähän sivuun, mutta eikö kuulu normaaleihin käytöstapoihin, että jos kutsutaan vieraita mökille, niin syödään yhdessä samaan aikaan aamiainen - outo ajatuskin, että he itse kokkailisivat jotain vain itselleen eri aikaan. Ihan hyvin voi isäntäväki sanoa, että aamiainen on tarjolla vaikka klo 10 ja sillä siisti. Ja jos kerran vieraita kutsuu, niin tietenkin heidän vuokseen pitää joskus vähän joustaa. Jos ei ole mitään vieraanvaraisuutta eikä halua olla yhdessä, niin parempi kaikkien kannalta jättää kutsumatta.

Vierailija
5/29 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tarkoitus harrastaa kimppakivaa?

Vierailija
6/29 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, olet vain itserakas laiska vätys, et mitään muuta.

Vierailija
7/29 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä trollin mielikuvitusmökki.

Koko aloitus on mielikuvituksen tuotetta ja tarkoituksena trollaus.

Vierailija
8/29 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää itse saunakamariin ja antakaa olohuoneen nurkan alkovi vieraille. Voit nukkua pidempään ja muut puuhailee tuvassa aamiaisiaan.

Vierailija
9/29 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aiheesta vähän sivuun, mutta eikö kuulu normaaleihin käytöstapoihin, että jos kutsutaan vieraita mökille, niin syödään yhdessä samaan aikaan aamiainen - outo ajatuskin, että he itse kokkailisivat jotain vain itselleen eri aikaan. Ihan hyvin voi isäntäväki sanoa, että aamiainen on tarjolla vaikka klo 10 ja sillä siisti. Ja jos kerran vieraita kutsuu, niin tietenkin heidän vuokseen pitää joskus vähän joustaa. Jos ei ole mitään vieraanvaraisuutta eikä halua olla yhdessä, niin parempi kaikkien kannalta jättää kutsumatta.

Näin. Emäntä voi herätä normaaliin aikaan oikein hyvin, vaikka jo kello 9. Tai sitten hän voi jättäytyä kotiin ja mies hoitaa vieraat. Se voisi olla paras ratkaisu ap:n ongelmiin.

Vierailija
10/29 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä trollin mielikuvitusmökki.

Koko aloitus on mielikuvituksen tuotetta ja tarkoituksena trollaus.

Tottakai, kaikkihan sen tietävät.

Vierailija
11/29 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellinen nukkuma-aika apllä.

Vierailija
12/29 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin. Emäntä voi herätä normaaliin aikaan oikein hyvin, vaikka jo kello 9. Tai sitten hän voi jättäytyä kotiin ja mies hoitaa vieraat. Se voisi olla paras ratkaisu ap:n ongelmiin.

Tai ap voi olla mukana ja mies silti hoitaa aamiaisen.

Vierailija
13/29 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka aikuinen nukkuu 12 asti.

Vierailija
14/29 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai tuttavapariskunta viikoksi kylään.

Vierailija
15/29 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna miehesi mennä tuon pariskunnan kanssa mökille ja jää sinä kotiin lepäämään. Miehen kanssa mökille sitten kun siellä ei ole vieraita.

Vierailija
16/29 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen tämän kannalla. Isäntä hoitaa vieraansa niin kuin parhaaksi katsoo ja kirjoittaja lojuu kotona.

Vierailija
17/29 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on teini, 16 vuotias.

Vierailija
18/29 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei aikuinenkin voisi nukkua myöhään. Itse olen yli nelikymppinen mutta nukun mieluiten pitkälle iltapäivään jos ei ole mitään menoa, ja valvon aamuyöhön. Vihaan aikaisin heräämistä, ja yöllä olen paljon pirteämpi kuin päiväsaikaan. Etenkin mökillä on ihanaa valvoa myöhään ja käydä yöllä kävelyllä tai pyöräilemässä, kun on aivan hiljaista.

Vierailija
19/29 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaas millä ihmeen rahalla 4-5 kymppiset näitä aittoja yms. rakentaa? Muutama lankkukin jo maksaa niin paljon että hirvittää. Vai kaikkiko saa kaiken jo valmiina?

Vierailija
20/29 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai ap voi olla mukana ja mies silti hoitaa aamiaisen.

Mieskin saa varmaan räkiä kattoon, kun kyseessä on kaikki aloittajan haluamat asiat ja vieraat?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yksi