Juustokakulle joku muu kuin keksipohja?
Kommentit (12)
Taikinapohja ,
100g voita
1 dl sokeria
1 muna
2 1/2 vehnäjauhoja
1 tl leivinjauhetta
Vaahdota rasva ja sokru . Lisää muna jauho-leivinjauhoseos . Sekoita tasaiseksi ja vuoraa vuoka . Laita täyte ja paista 50-60 min 175 asteessa .
Mun lemppari yhdistelmä on normaali kakkupohja ja juustotäyte <3 voi tehdä vaikka pellille kakkupohjan ja leikkaat siitä irtokakkuvuoan mallisen palan, isket vuokaan ja päälle juustotäyte, sit hyytymään jääkaappiin.
Vierailija kirjoitti:
Mun lemppari yhdistelmä on normaali kakkupohja ja juustotäyte <3 voi tehdä vaikka pellille kakkupohjan ja leikkaat siitä irtokakkuvuoan mallisen palan, isket vuokaan ja päälle juustotäyte, sit hyytymään jääkaappiin.
Kääretorttupohja ajaa saman asian.
Vierailija kirjoitti:
Tää on hyvä vinkki ja toimii myös jos haluaa useamman kerroksen kakkuun. Vaikka kahta eri makuista täytettä. Pellillisestä saa yhden ison ympyrän ja rippeistä voi leikata sopivia paloja ja asetella vuokaan toiseksi pohjakerrokseksi.
Murskatuista kekseist' voi tehd' pohjan valinnan mukaan mit' haluaa.
Yleens' kostutetaan rasvalla
tai maidolla.
Vierailija kirjoitti:
Murskatuista kekseist' voi tehd' pohjan valinnan mukaan mit' haluaa.
Yleens' kostutetaan rasvalla
tai maidolla.
Ehdotat keksipohjaa vaihtoehdoksi keksipohjalle?
Voihan sen tehdä vaikka maksalaatikosta...
Mantelijauhoista leivottu ohut kakku/kääretorttupohja on hyvä. Myös popcornista ja sulatetusta suklaasta (tummasta tai valkoisesta) tehty pohja sopii hyvin.
Tee ihan ilman pohjaa. "Burnt" Basque Cheesecake tyylillä:
Ihan yhtä hyvää ellei parempaa kuin pohjan kanssa.
Näkkileipäpohja