Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Euroviisut 2022 OFFICIAL

Vierailija
26.05.2021 |

Ken voittaa viisut Italiassa?

Kommentit (12303)

Vierailija
6861/12303 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en vaan edelleenkään ymmärrä miten Jezebel on transfoobinen, rasistinen ja seksistinen biisi.

Ei se olekaan.

Vierailija
6862/12303 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en vaan edelleenkään ymmärrä miten Jezebel on transfoobinen, rasistinen ja seksistinen biisi.

Ei se olekaan.

Ei, se on vaan tylsä ja vanhanaikainen. Moneen kertaan kuultu. Harmi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6863/12303 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä oli eilen tylsä Ameriikan viisut! Hirveä kasa biisejä pötköön ja noita 1,5 h jaksoja yhteensä 8...Kiesus.

Vierailija
6864/12303 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä oli eilen tylsä Ameriikan viisut! Hirveä kasa biisejä pötköön ja noita 1,5 h jaksoja yhteensä 8...Kiesus.

Minusta taas ohjelma eteni mukavaan tahtiin. Ei turhia haastatteluja ja vitsinvääntöjä.

Sinä et ole tainnut San Remoa katsoa :D

Vierailija
6865/12303 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole San Remot tuttuja 😄 Jatkossa ajattelin pikakuunnella ASC-biisit Areenasta pikana ja finaalin voi sit katsoa kokonaan.

Vierailija
6866/12303 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

American viisuista on päässyt ekasta osasta jatkoon Rhode Island ja Hueston biisillä Held On Too Long. Kuulemma tuomari äänillä. Hain tietoa hänestä ja siellä luki niin. Komea herra kyllä ja biisi minusta ok. Minä nyt aika surullinenkin.

Vierailija
6867/12303 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

American viisuista on päässyt ekasta osasta jatkoon Rhode Island ja Hueston biisillä Held On Too Long. Kuulemma tuomari äänillä. Hain tietoa hänestä ja siellä luki niin. Komea herra kyllä ja biisi minusta ok. Minä nyt aika surullinenkin.

Joku teki siitä ohjelmasta oman ketjun.

https://www.vauva.fi/keskustelu/4579307/american-song-contest-2022#comm…

Vierailija
6868/12303 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä niin, tämä keskustelu käsittelee Euroviisuja, ei tarvita lisää aiheita tänne enää täytteeksi.

Vierailija
6869/12303 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pahoittelut jos laitoin väärään ketjuun. Onhan tänne muutkin laittaneet noista Amerikan viisuistakin.

Vierailija
6870/12303 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä niin, tämä keskustelu käsittelee Euroviisuja, ei tarvita lisää aiheita tänne enää täytteeksi.

Onhan täällä ruodittu UMK:kin. Amerikan viisut ei edes näemmä kiinnosta kovin montaa, niin oma ketju sitä varten on vähän turha.

Vierailija
6871/12303 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

UMK liittyy suoraan Euroviisuihin, koska siellä valitaan Suomen euroviisuedustaja. Samoin muiden maiden karsinnat. Ketjussa on 344 sivua, vaikka itse viisuihin on vielä paljon aikaa. Siksi en kaipaisi tänne Amerikan viisuja tms. Mutta enhän minä ketään  voi estää kirjoittamasta vaikka Tulikiven osakkeesta, jos siltä tuntuu.

Vierailija
6872/12303 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

UMK liittyy suoraan Euroviisuihin, koska siellä valitaan Suomen euroviisuedustaja. Samoin muiden maiden karsinnat. Ketjussa on 344 sivua, vaikka itse viisuihin on vielä paljon aikaa. Siksi en kaipaisi tänne Amerikan viisuja tms. Mutta enhän minä ketään  voi estää kirjoittamasta vaikka Tulikiven osakkeesta, jos siltä tuntuu.

Tämä näissä ketjuissa varmaan on pahinta jos tekee "virheen" ja päättää kuten minä kirjoittaa pari viestiä ns aiheen ohi. Heti kamala valitus siitä. No jatkakaa vaan. Minä poistun. Ei kiinnosta väitellä täällä.

Vierailija
6873/12303 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ukrainan biisi on ihan hirveä. Naurettava.

Mulla on sellainen teoria, että nämä tasaiseen tahtiin tipahtelevat viestit Ukrainaa koskien ovat venäjämielistä trollausta. Siis mm. "Ukraina voittaa säälipisteillä, ei kannata edes seurata" tms.

Venäjällähän on kerrottu kansalle, että Ukraina estää Venäjää osallistumasta Euroviisuihin joten myös tätä viisuasiaa käytetään disinformaation/aivopesun välineenä.

No onneksi ei näemmä tule vastakaikua näille kommenteille mutta ollaan tarkkana ketjussa.

Vierailija
6874/12303 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kyllä pitkälti samaa mieltä ja kuitenkin koko ajan vedonlyöjien kärjessä. Ymmärrän ukrainalaisten hädän, mutta en halua mitään sympatiavoittoa kenellekään vaan voiton täytyy perustua musiikillisiin arvoihin, eikä politiikkaan.

Vierailija
6875/12303 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se varsinaisesti olekaan mutta "girl who looks like she's a boy"-laini on hölmö. Jezebel-sanalla on rasistinen historia vaikka tässä yhteydessä sitä ei rasistisesti käytetäkään. Siis ei kappale ole rasistinen, mutta tuo nimitys on ollut Yhdysvaltain historiassa rasismin väline. Kyllähän tällaisista asioista saa puhua..? Minä en tiennyt tätä historiaa ennen UMK:ta.

Seksistinen kappale on siinä mielessä, että sen naiskuva on vanhanaikainen ja tunkkainen. Piti tehdä biisi naisten voimaantumisesta ja tehtiinkin biisi löyhämoraalisesta naisesta jonka "voimaantuminen" esitetään satunnaisena seksinä kappaleen mieskertojan katseen kautta. Ei seksismi ole aina räikeää sovismia vaan se voi saada myös hienovaraisempia sävyjä.

Minua henkilökohtaisesti ärsyttää Empun laittaminen Jezebelin osaan musiikkivideoilla ja UMK-animaatiossa. Eihän häntä ja Jezebeliä yhdistä kuin sukupuoli! Minusta tuo on nimenomaan seksististä, kun bändin uusi kitaristi tuodaan julkisuuteen ja lavalle ensimmäisen kerran juuri tällaisen "roolin" kautta.

Vierailija
6876/12303 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kyllä pitkälti samaa mieltä ja kuitenkin koko ajan vedonlyöjien kärjessä. Ymmärrän ukrainalaisten hädän, mutta en halua mitään sympatiavoittoa kenellekään vaan voiton täytyy perustua musiikillisiin arvoihin, eikä politiikkaan.

Itse toivon ettei Ukraina voita, koska en jaksa katsoa tällaista sössötystä seuraaviin kisoihin asti...

Vaikka puolestani on aivan sama muuten, vaikka Ukraina voittaisikin. Viisut on pieni murhe sotaan ja sen seurauksiin verrattuna.

Vierailija
6877/12303 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitoin viestiä että Amerikan viisut menee tv:ssä ja laitoin viestiä että sille ohjelmalle on oma ketjunsa. Itsekin olin ajatellut jutella aiheesta tässä ketjussa, mutta paremminhan se menee kun ohjelmille on omat ketjunsa.

Ei kai tässä kenenkään kannata suuttua.

Vierailija
6878/12303 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Biisi oli vedonlyönnin kärkisijoilla jo ennen sodan alkamista.

Ukraina on menestyvä viisumaa ja kappale on ukrainalaista, ajanmukaista musiikkia, mikä viehättää viisufanien korvia myös muissa Euroopan maissa.

Viisut myös ovat aina politiikkaa, vaikka se nimellisesti onkin kiellettyä.

Vierailija
6879/12303 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä paitsi voittaja sinänsä on ihan pieni osa viisukokonaisuutta ☺️

Vierailija
6880/12303 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukraina, Italia ja Ruotis on melkein joka vuosi ennakkosuosikkeja voittajiksi. Kyllästyttää nämä samat maat.