Mies toivoo budjetilleni ihan älyttömän kallista synttärilahjaa
Mies itse viimeksi luetteli paljonko mun lahjaan meni rahaa ja nyt toivoo 3 x kalliimpaa lahjaa. Ei huvittaisi yhtään laittaa noin paljon rahaa lahjaan, mutta tuntuu nipotukselta olla hankkimattakaan, kun mies niin innoissaan siitä, kun keksi jonkun hyvän toiveen. Voi arghhh. Mitä teen?
Kommentit (60)
En ymmärrä kalliiden lahjojen ostamista puolisolle. Tai no, jos rahaa on tuhlata asti niin kai sitä voi lahjoihin käyttää, mutta silti pitäisin järkevämpää sijoittaa ne johonkin yhteisesti sovittuun ja molemmat voivat ostaa sitten itselleen sen mitä haluavat. Tuossa tilanteessa voisin antaa miehelle omaan budjettiin sopivan lahjakortin liikkeeseen, josta kyseisen kapineen saa ostettua - maksakoon itse loput.
Hyväksikäyttöä tuollainen. En ikinä ole ymmärtänyt tuollaista, että toivotaan kallista lahjaa. Jotkut on törppöjä lokkeja. Ap juokse!
Vierailija kirjoitti:
Tästä ei pysty ostamaan halpista, kun mies jo katsoi alustavasti, minkä merkin tuotteet on parhaita. Ehkä teen sit ylitöitä ja ostan ja unohdan sen, ettei mies ikinä itse raaski ostaa mitään näin kallista itse mulle. Onpahan tyytyväinen, se kai se pääasia on :) t. Ap
Juurikin näin.
Ap, seuraville synttäreillesi kerro toiveesi hyvissä ajoin ja katso, että on saman hintainen. Hyvä keino saada tietää miten mies arvostaa toivetta.
Vierailija kirjoitti:
Yhteiset rahat on siitä kivat, että niillä voi maksaa miehen lahjan. Sitten sanot miehelle, että tili ontyhjä, laita lisää rahaa.
Yhteisestä tilistä tulee olo kuin nainen olisi kurtisaani jota elätän. Ei kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Ap, seuraville synttäreillesi kerro toiveesi hyvissä ajoin ja katso, että on saman hintainen. Hyvä keino saada tietää miten mies arvostaa toivetta.
Ap:n kannattaa nostaa lahjatoiveensa hintaa samalla kertoimella ostamaansa nähden kuin miehen ja toivoa miehen kolme kertaa kalliimpi lahja. Tätä ennen ap:n kannattaa tiheästi muistutella antamansa lahjan kalleudesta. Vasta aitten nähdään, arvostaako mies toivetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhteiset rahat on siitä kivat, että niillä voi maksaa miehen lahjan. Sitten sanot miehelle, että tili ontyhjä, laita lisää rahaa.
Yhteisestä tilistä tulee olo kuin nainen olisi kurtisaani jota elätän. Ei kiitos.
Mies lokkeilee aina yhteisen tilin tyhjäksi, vaikka sinnen tulisi vain naisen palkka. Ehdoton ei tällaiselle.
Aikuinen mies toivoo, pyytää ja odottaa syntymäpäivälahjaa? Haha!
Käske kasvaa aikuiseksi ja ostamaan itse omilla rahoillaan tarvitsemansa lelut jos niitä haluaa.
M.50
En ehtinyt lukea kaikkea. Voit sanoa miehelle, että teidän lahjabudjetit on sata euroa (oman lahjasi arvo), joten et aio hankkia kolmen sadan lahjaa. Summat siis esimerkkejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aoika erikoista, kun se toinenkin laittaa sinne rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Älä osta mitään. Itse kysyttäessä lahjatoiveesta mainitsen ainoa kontrabasson tai sellon.
Tämä: thumbs up!
Peesaan ja jatkossa kysyttäessä pyydän vetopasuunaa tai käyrätorven.
Hyvinkin voi sopia että aikuisille ei osta syntymäpäivä lahjaa.
piheys on sairaus. pihi nainen on muutenkin vajaa rakkaudessaan. jos nainen ei voi ostaa pihiydessään edes synttärilahjaa, mies voi miettiä rakastaako nainen miestä ollenkaan. piheys on oksettavaa.
Vierailija kirjoitti:
Puolin ja toisin suhteessa kannattaa ostaa samanarvoisia lahjoja. Muuten helposti käy niin, että toinen panostaa ja toinen pihistää.
Minusta tilanteessasi voit puhua miehelle avoimesti, ettei budjettisi riitä ja ajattelit ostaa suurinpiirtein samanhintaisen lahjan kuin mitä itse sait.
Entäs, jos toisella on tulot 10ke ja toisella 2ke? Ja tämä rikkaampi ostelee itselleen kaikkea kallista?
Pitääkö silloinkin molempien ostaa se 50€ lahja (joka sen varakkaamman mielestä ei ole yhtään mitään)?
eli tämän ketjun perusteella naisillekaan ei tarvitse ostaa ikinä mitään. ei koskaan eikä mitään.
muistakaa miehet jatkossa ostaa niitä euron lahjoja naisille. tämä ketju osoittaa sen naisten rakkauden miehiä kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
eli tämän ketjun perusteella naisillekaan ei tarvitse ostaa ikinä mitään. ei koskaan eikä mitään.
Luitko ketjun? Ymmärsinkö lukemasi? Mies olis toitottanut kovaan ääneen kuinka (liian) kalliin lahjan oli ostanut Aplle, nyt kuitenkin pyytää kolme kertaa kalliimpaa lahjaa aplta. Vaikka varmasti tietää toisen taloudellisen tilanteen ettei olisi varaa niin kalliiseen lahjaan. Eli sinunkin mielestäsi on ok että naiselle ei tartte mitään ellei miehelle osteta kolme kertaa kalliimmalla?
Huoh turhaa kait tuollaiselle selittää joka ei ymmärrä lukemaansa.
Hei ap olisi kiva kuulla vähän enemmän teidän suhteesta. Esimerkiksi miten kotityöt jakaantuu? Miten ruokakulut? Miten yhteisen ajan käytöstä sovitaan? Siis tehdäänkö aina sitä mitä nainen haluaa tai sitä mitä mies haluaa vai vuorotellen vai?
Jotenkin aloituksesta tulee mieleen mies joka on käyttänyt x euroa vaimon toivomaan asiaan mutta kokee sen todella isoksi uhkaukseksi. Sitten toivoo kuitenkin 3x summalla itse lahjaa koska ei edes ajattele että se on niin kallis koska se raha menee tärkeään asiaan koska se on miehen tärkeäksi kokema asia. Sen sijaan naisen toivoma käsilaukku/sisustustuotteet on miehen mielestä turha joten siksi ei vertaa näiden hintaa euroissa vaan siinä että naisen toive oli turhaa hömppää ja hänen oikeaa asiaa. Jos mies pyörii lähinnä oman navan ympärillä niin en todellakaan ostaisi niin kallista lahjaa. Ennemmin koettaisin saada suhteen terveemmälle pohjalle että sitä kannattaa jatkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luitko ketjun? Ymmärsinkö lukemasi? Mies olis toitottanut kovaan ääneen kuinka (liian) kalliin lahjan oli ostanut Aplle, nyt kuitenkin pyytää kolme kertaa kalliimpaa lahjaa aplta. Vaikka varmasti tietää toisen taloudellisen tilanteen ettei olisi varaa niin kalliiseen lahjaan. Eli sinunkin mielestäsi on ok että naiselle ei tartte mitään ellei miehelle osteta kolme kertaa kalliimmalla?
Huoh turhaa kait tuollaiselle selittää joka ei ymmärrä lukemaansa.
Piheys on sairaus. Pihi nainen ei osaa edes rakastaa.
Ap on järkevä, hän ei halua joutua vaikeuksiin ostamalla jotain niin kallista, mikä ei mahdu omaan budjettiin.