Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luottaako omaan vaistoon vai ei?

Vierailija
25.05.2021 |

Olen ollut lähes vuoden ajan suhteessa miehen kanssa, jossa joidenkin hänet tuntevien ihmisten mukaan on manipulatiivisia ja jopa joitain narsistisiakin piirteitä. Huomaan itsekin mm. sen, ettei hän koskaan myönnä virheitään vaan syy on on aina minun toiminnassani ja reaktioissani, joita sitten pyytelen anteeksi ja tunnen niistä huonoa oloa. Mies on kuitenkin monessa mielessä todella ihana ja minun on vaikea nähdä häntä huonossa valossa. Nyt olemme tilanteessa, jossa vaistoni sanoo hyvin vahvasti, että hänen ja hänen naispuoleisen ystävän välillä on jotain muutakin kuin pelkkää ystävyyttä. Hän kuitenkin näkee asian niin, että minä kuvittelen kaiken ja se mitä tunnen on pelkkää mustasukkaisuutta. En ole syyttänyt häntä koskaan mistään, olen vain ilmaissut epämukavuuteni ja huomaamani asiat. Kuitenkin tunne on hyvin vahva ja olen täysin varma ainakin naisen olevan kiinnostunut miehestäni. Mies kieltää huomanneensa mitään. Olen todella hämmentynyt mitä pitäisi ajatella. Kyseenalaistan omia kokemuksiani, mutta epämukavaa tunnetta on vaikeaa hiljentää eikä mies tunnu ymmärtävän asiaa ollenkaan, kokee vaan kärsivänsä minun epäilyksistäni. Mistä tietää milloin oikeasti kuvittelee kaiken ja milloin taas vaisto todellakin on oikeassa? Mistä taas tunnistaa milloin toinen henkilö manipuloi tietoisesti tai tiedostamatta? Suunnittelemme yhteenmuuttoa, joten senkin takia nämä asiat pohdituttavat paljon.

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luota omaan vaistoosi. Jos kaikki olisi hyvin ja normaalisti, ei vaistosi varoittelisi sinua. Joko nyt lähdet heti tai odottelet ja näet että vaistosi oli oikeassa. Eka vaihtoehto luonnollisesti parempi. Turha maksaa noita oppirahoja.

Vierailija
2/62 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso miehen viestejä salaa jokusen kerran. Sieltä selviää naiset joskus. Soita naiselle ja kysy mikä on tilanne jos epäilet miehen pettävän, voi olla ihan ystävällinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on yksi niistä asioista joita en ymmärrä ja joka minusta on kontrolloivien ihmisten tapa. Se että syytät miestäsi jonkun muun käytöksestä tai tunteista. Nimittäin sen naisen.

Aivan älytöntä. Jotkut miehet lyövät omaa naistaan jos hän saa huomiota muilta miehiltä.

Erotatko perus syy ja seuraussuhteet.

Vierailija
4/62 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on yksi niistä asioista joita en ymmärrä ja joka minusta on kontrolloivien ihmisten tapa. Se että syytät miestäsi jonkun muun käytöksestä tai tunteista. Nimittäin sen naisen.

Aivan älytöntä. Jotkut miehet lyövät omaa naistaan jos hän saa huomiota muilta miehiltä.

Mieheni on minun mielestäni ihan samalla tavalla käyttäytynyt häiritsevästi. Ei tietenkään mieheni ole vastuussa kenestäkään toisesta, mutta itsestään on. Se on ratkaisevaa miten hän toimii, koska hän on minun kanssani suhteessa.

Vierailija
5/62 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika

Vierailija
6/62 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaisto on hyvin usein oikeassa. Ja vieläpä jos syyttelemättä yrittää keskustella tunteistaan ja ne mitätöidään tai torjutaan täysin niin se ei ole hyvä merkki joka tapauksessa.

Vierailija
7/62 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässähän ei ole syytetty ketään mistään vaan ainoastaan kerrottu epämukavasta tunteesta ja pohdittu kuuluuko siihen tunteeseen luottaa.

Vierailija
8/62 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luottaisin vaistoon. Vaikka eihän se kaikilla aina pidäkään paikkaansa, esim joskus voi olla mustasukkainen täysin ilman syytä. Mutta luottamuksen puutteesta se kertoo ja toisaalta jos läheisesi antaa varoituksia myös niin jotain tuossa varmasti on.

Mitä ovat nämä manupulatiiviset ja narsistiset piirteet?

Vierailija
9/62 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

naisen vaisto on pelkkä naurettava meemi, siinä missä ne horoskoopit ja enkelihoidotkin.

jos sellainen olisi olemassa, ei palstalla itkettäisi loputtomiin naisten omista paskoista miesvalinnoista

Vierailija
10/62 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luottaisin vaistoon. Vaikka eihän se kaikilla aina pidäkään paikkaansa, esim joskus voi olla mustasukkainen täysin ilman syytä. Mutta luottamuksen puutteesta se kertoo ja toisaalta jos läheisesi antaa varoituksia myös niin jotain tuossa varmasti on.

Eräänlainen empatian puute (tätä olen jossain määrin itsekin huomannut), aiemmissa suhteissaan on ollut epärehellisyyttä ja jopa alistavaa käytöstä muiden kertomana. Itse olen melko lyhyen aikaa hänet tuntenut emmekä asu vielä yhdessä, mutta hänellä on mm. taipumus arvostella minua huumoriin verhottuna, ei myönnä virheitään eikä omaa osuuttaan riidoissa vaan minä olen aina se joka pyytää anteeksi. Kuitenkin myös hyvää on niin paljon ja hänessä on paljon ihania puolia, mistä johtuen hänestä on hankala uskoa pahaa. -ap

Vierailija
11/62 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ne hyvät puolet ovat?

Vierailija
12/62 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

naisen vaisto on pelkkä naurettava meemi, siinä missä ne horoskoopit ja enkelihoidotkin.

jos sellainen olisi olemassa, ei palstalla itkettäisi loputtomiin naisten omista paskoista miesvalinnoista

No tässähän onkin se ongelma, kun ei niitä vaistoja ja red flageja HALUA kuunnella ja uskoa. Itsellänikin on niin käynyt pari kertaa. Olen vain pyrkinyt olemaan tosi ymmärtäväinen ja empaattinen, uskomaan hyvään ja uskomaan siihen mitä toinen ihminen mulle kertoo on totta. Koska eihän nyt kukaan voisi olla niin sika, että valehtelisi kaikki tunteensa, kuka tekee sellaista, ei kukaan? 

Jos on itse perusrehellinen ihminen, ei sitä vaan pysty uskomaan ennen kuin luoti osuu, että on olemassa täysin tunnottomia ihmisiä. Koska sitä ei vaan pysty käsittämään miten sellaiset ihmiset pystyy elämään ittensä kanssa, kuinka ne saa edes unta öisin? Siksi en enää usko oikein mitään mitä miehet sanoo. Vaan haluan tutustua hänen lähipiiriinsä, kavereihin, vanhempiin ja muihin sukulaisiin ja jos sieltä ei tuu mitään varoittavaa esille, niin sitten vasta alan luottamaan.

Vierailija
13/62 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eräänlainen empatian puute (tätä olen jossain määrin itsekin huomannut), aiemmissa suhteissaan on ollut epärehellisyyttä ja jopa alistavaa käytöstä muiden kertomana. Itse olen melko lyhyen aikaa hänet tuntenut emmekä asu vielä yhdessä, mutta hänellä on mm. taipumus arvostella minua huumoriin verhottuna, ei myönnä virheitään eikä omaa osuuttaan riidoissa vaan minä olen aina se joka pyytää anteeksi. Kuitenkin myös hyvää on niin paljon ja hänessä on paljon ihania puolia, mistä johtuen hänestä on hankala uskoa pahaa. -ap

Muista nyt se, että narsistit nimenomaan osaavat olla hurmaavia alussa. Sen takia he saavatkin paljon kumppaneita siitä pimeästä puolestaan huolimatta. Kyllä tuo vähän huonolta kuulostaa. Älä ainakaan suostu mihinkään yhteenmuuttoon ihan vielä, sano että haluat vielä vain seurustella.

Vierailija
14/62 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tässähän onkin se ongelma, kun ei niitä vaistoja ja red flageja HALUA kuunnella ja uskoa. Itsellänikin on niin käynyt pari kertaa. Olen vain pyrkinyt olemaan tosi ymmärtäväinen ja empaattinen, uskomaan hyvään ja uskomaan siihen mitä toinen ihminen mulle kertoo on totta. Koska eihän nyt kukaan voisi olla niin sika, että valehtelisi kaikki tunteensa, kuka tekee sellaista, ei kukaan? 

Jos on itse perusrehellinen ihminen, ei sitä vaan pysty uskomaan ennen kuin luoti osuu, että on olemassa täysin tunnottomia ihmisiä. Koska sitä ei vaan pysty käsittämään miten sellaiset ihmiset pystyy elämään ittensä kanssa, kuinka ne saa edes unta öisin? Siksi en enää usko oikein mitään mitä miehet sanoo. Vaan haluan tutustua hänen lähipiiriinsä, kavereihin, vanhempiin ja muihin sukulaisiin ja jos sieltä ei tuu mitään varoittavaa esille, niin sitten vasta alan luottamaan.

Tämä! Kyse ei ole siitä että vaisto olisi huuhaata vaan siitä ettei siihen luoteta, ennemmin luotetaan niihin ihmisiin, jotka myöhemmin osoittautuvat paskoiksi valinnoiksi.

Vierailija
15/62 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten naiset aina suostuvat ja alistuvat niinkuin ap. Yrittäkää nyt ajatella tilannetta loogisesti. Ei tässä tarvitse edes intuitiota, vaan maalaisjärkeä!

Vierailija
16/62 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut niiiin samanlaisessa tilanteessa. Mies vietti naispuolisen ystävän kanssa koko ajan enemmän ja enemmän aikaa ja kuittasi minun ikävät tunteeni sillä että hänellä saa olla kavereita ja tämä ei minulle kuulu. Olis pitänyt silloin osata sanoa että heidän kaveruus on minulle liikaa ja viheltää peli poikki mutta en jotenkin osannut vaan kärsin vaan vieressä. Lopen tämä päättyi niin että mies jätti mut tän naisen takia. Eli vaistoni oli todellakin oikeassa. Miehestä oli kiva flirttailla tämän kaverin kans ja siinäpä ei mun tunteet juuri painanu.

Ja tuohon mitä aiemmin kommentoitiin että miestä ei pidä rangaista jos joku on häneen ihastunut. Tämä on toki totta. Mutta mieskin voi valita ruokkiiko tätä ihastusta vai ei.

Vierailija
17/62 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies suunnittelee yhteistä tulevaisuutta kanssani, haluaa muuttaa yhteen ja perustaa perheen. Tunnen hänen olevan täysin tosissaan kanssani. Sen takia on vaikea uskoa hänen vilpillisyyteensä. En vaan pääse tästä epämukavasta olosta eroon ja valitettavasti mies kokee minut heti syyllistävänä ja mustasukkaisena jos puhun asiasta joten pyrin jättämään tunteeni huomiotta, jolloin paha olo vain kasaantuu. Tunnen huonoa omatuntoa siitä, että mies joutuu kärsimään näistä asioista vaikken häntä ole ikinä mistään syyttänytkään. Hän kuitenkin kokee ajatukseni sellaisiksi, mikä saa minulle entistä huonomman olon. -ap

Vierailija
18/62 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies suunnittelee yhteistä tulevaisuutta kanssani, haluaa muuttaa yhteen ja perustaa perheen. Tunnen hänen olevan täysin tosissaan kanssani. Sen takia on vaikea uskoa hänen vilpillisyyteensä. En vaan pääse tästä epämukavasta olosta eroon ja valitettavasti mies kokee minut heti syyllistävänä ja mustasukkaisena jos puhun asiasta joten pyrin jättämään tunteeni huomiotta, jolloin paha olo vain kasaantuu. Tunnen huonoa omatuntoa siitä, että mies joutuu kärsimään näistä asioista vaikken häntä ole ikinä mistään syyttänytkään. Hän kuitenkin kokee ajatukseni sellaisiksi, mikä saa minulle entistä huonomman olon. -ap

Juu eli sysäät omat tunteesi syrjään jotta hänellä olisi parempi olo, jep niin tuttua. Tuollaista sen ei kuitenkaan kuulu olla, kai tajuat edes sen? Varsinkaan suhteen alkuvaiheessa, mieti hei vähän mitä se on sitten myöhemmin kun olette olleet jo pitkään yhdessä. Olet tyypillinen liian kiltti nainen, juuri tuollainen itsekin olin ja luu jäi aina käteen. 

Paras neuvo tässä kohtaa on ootella sen yhteenmuuton kanssa. Ja PALJON. Sano vaikka ihan suoraan, ettet ole valmis ainakaan vuoteen muuttamaan yhteen. Tyypin reaktio jo tähän varmasti paljastaa paljon.

Vierailija
19/62 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ota nyt kantaa siihen onko mies narsisti, huono tai hyvä, saat itse analysoida sen. Minusta tuntuu, että sinulla on hieman opittavaa ihmisistä ja elämästä.

1. On aidosti pahoja ihmisiä. Heidän tarkoitusperiänsä voi olla vaikea ymmärtää, mutta heidän käyttäytymisensä on aidosti pahaa.

2. Kukaan ei ole täällä tekemässä sinun elämästäsi parempaa. Älä odota, että tämä on jonkun tavoite tai halu.

3. Jos on pelimies, eli osaa hurmata ja olla miellyttävä ja potentiaalinen kumppani juuri sinulle. Henkilö, jonka kanssa asiat ovat erityisen helppoa ja joka osaa sanoa juuri oikeat asiat oikeaan aikaan. Tällainen henkilö ei luo sinuun tunteita, vaan hänen tavoitteena on, että sinä luot häneen tunteita. Tämä toki pätee myös jossain määrin deittailuun yleisesti: miehen vastuulla on viedä deittailuprosessia eteenpäin, joten asiat ikään kuin vain tapahtuvat naiselle ja hän ihastuu, kun mies on ohjaillut prosessia ja voi enemmän itse vaikuttaa siihen hetkeen, jolloin päättää ihastua henkilöön, jonka on onnistunut saamaan itselleen.

4. KASVATA SELKÄRANKA! Jos et pidä puoliasi, sinun ylitsesi ajetaan ja sinua pidetään kynnysmattona. Perheesi, ystäväsi, kumppanisi, työkaverisi, pomosi, kaikki. Opi tuntemaan itsesi, mitä haluat, miksi haluat, sitä kautta tunnistamaan omat rajasi, joita et salli muiden ihmisten ylittävän.

5. Jos joku asia on huonosti tai väärin, sinun TÄYTYY avata suusi ja sanoa se selkeästi ääneen!!! Ei vihjailla, vaan rehellisesti ja suoraan. Vaikka se aiheuttaisi konfliktin, ja konfilktejahan sinä pelkäät, mutta konfliktit ovat henkisen kasvun kannalta välttämättömiä sekä sinulle, että sille toiselle osapuolelle.

6. Konflikteissa ratkaisu ei ole konlfiktista nopeasti pois pääseminen (otan syyt niskoilleni, jotta ei tarvitse riidellä), vaan totuuden kaivaminen, konfliktiin johtaneiden syiden ymmärtäminen, ja yleensä molemmien osapuolten henkinen kasvaminen.

Kun näitä pointteja mietit, niin vastaus omaan parisuhteeseesi liene varsin selvä. Kannattaa joka tapauksessa tuoda omat ongelmasi avoimesti, rehellisesti ja suoraan esille, kuten pointtini 5 kertoo. Jos konfliktia ei voida ratkaista, ei sosiaalinen kanssakäyminen ole kyseisen henkilön kanssa mahdollista.

Vierailija
20/62 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että jo tekstisi perusteella hälyytyskellot kalkattavat niin kovaa, että juokse ja kovaa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme viisi