Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Unohdatteko te paikat, joissa olette käyneet?

Vierailija
25.05.2021 |

Jos olette käyneet vaikka viisi vuotta sitten käyneet lomalla jossain ulkomailla niin kuinka helposti pystytte palauttamaan paikan mieleenne? Tuntuu etten enää nykyään muista tuollaisia asioita, ennen ei ollut mitään ongelmaa.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis toki muistan missä olen käynyt, mutta en muista millaista siellä oli.

Vierailija
2/22 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin Falklandinsaarilla guadeloupelaisen vaimoni kanssa honeymoonilla ja koko matka ihan yhtä sumua. En muista juuri mitään. Hotellit ja näin tottakai, mutta muuten?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä unohtelen aina missä olen käynyt tai mitä olen tehnyt, johtuu aivokasvainleikkauksesta. Mutta kokeepahan aina samat paikat uutena ja ihmeellisenä😂

Vierailija
4/22 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toistaiseksi muistan suht hyvin. Tylsistä reissuista muistaa huonommin, kivoista paremmin.

Vierailija
5/22 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä muistan 30v takaisiakin juttuja reissuista, mutta en kyllä välttämättä mitään hotelleja tai ravintoloita tai yksityiskohtaisia asioita. 

Vierailija
6/22 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa outoa tuollainen muistinmenetys. Minä matkustan tosi paljon, ja muistan yksityiskohtaisesti kaiken. 

Vierailija
7/22 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä muistan missä mä olen käynyt, mutta hajuakaan siitä milloin. Saatan väittää olleeni Kuubassa 2004 vaikka se kyllä oli (kuulemma) 2007. Joka paikasta muistan jotain yksityiskohtia, mutta ne saattavat myös sekoittua enkä muista kuin joitain hotelleja.

Vierailija
8/22 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus luulen muistavani jonkun paikan aika lailla täydellisesti, mutta kun menen sinne uudestaan, en muista puoliakaan ja muistot on täysin sekoittuneet toisiinsa.

Vierailija
9/22 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistini on todella huonontunut. Olen hajamielinen ja nyt uutta työtä opetellessa iskenyt välillä epätoivo. Kaikki pitää kirjoittaa muistiin jne. Huolestuttaa.

Vierailija
10/22 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen muistavinani tosi tarkastikin. Todellisuus iskee ikävästi kasvoille, jos käyn samassa paikassa uudelleen, kun joku onkin järjestellyt paikat ihan uuteen järjestykseen. Ties mille sakkokierroksille oon matkakumppaneita vienyt, kun "se ja se ravintola/hotelli/nähtävyys on ihan just tossa kulman takana"...

Vierailija
11/22 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just näin kuvia Edinburghin linnasta ja sanoin miehelle, että olisi kiva käydä tuolla. Mies sitten muistutti, että mähän olen jo ollut siellä. Oli päiväreissu Glasgow’sta joskus reipas 15 vuotta sitten.... kuka tuollaisia nyt muistaisi🙄

Vierailija
12/22 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan ja muistan myös muita yksityiskohtia esim. mitä tilasin jossain ravintolassa viisi vuotta sitten. 

Vierailija
13/22 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtelee. Muistan esim kohteet joita olen valokuvannut, mutta en tietenkään jokaista taloa, puuta ja kiveä mitä koko reissun aikana olen nähnyt.

Vierailija
14/22 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En unohda paikkoja, menen välillä uudelleen. 

Vierailija
15/22 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan vuosien ja vuosikymmenten takaa matkat, hotellit, ravintolat, ateriat, niiden maut, monet tarjoilijat vuosien takaa, retket, maisemat, säätilan, tuoksut ilmassa ja kaduilla, oman mielentilan ja fiiliksen, mitä vaatteita oli päällä, mitä vaikeuksia tai ongelmia oli jne.

Mutta jos menen nyt ruokakauppaan ja pitää ostaa 3 tuotetta saattaa olla että muistan ostaa niistä 2.

Vierailija
16/22 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just näin kuvia Edinburghin linnasta ja sanoin miehelle, että olisi kiva käydä tuolla. Mies sitten muistutti, että mähän olen jo ollut siellä. Oli päiväreissu Glasgow’sta joskus reipas 15 vuotta sitten.... kuka tuollaisia nyt muistaisi🙄

Aivan käsittämätöntä.

Vierailija
17/22 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tämä! Rakastan matkustelua mutta mieheni pitää sitä turhana rahan haaskauksena. Sillä rahalla voisi hankkia niin paljon uusia ja hienoja ATK- ja muita teknisiä vempaimia, joista olisi arkielämässä hyötyä.

Minä taas stressaannun uusista hienoista vempaimista, laitteista, ohjemista ja johtokasoista kämpässä.

Rakastan uusia maisemia, tuoksuja, ihmisiä ja arkkitehtuuria. Olen aivan ekstaasissa ulkomailla.

Sitten parin vuoden päästä mieheni puhuu, että muistatko ne kalliokaupungit ja mainitsee yksityiskohtia. Olen ihan puulla päähän lyötynä, että ai niin, ne kivimurikat, minne mentiin ratsastaen ja pelkäsin kuollakseni.

Sitten hän näyttää videon ja sanoo, että muistatko kun me oltiin tuolla ja tolla kadulla oli meidän hotelli. Siis mä en muista mitään! Ihan turha matkustaa, kun se matka on elämys, josta ei jää muistijälkiä. Silti on kova kaukokaipuu.

En tiedä, olenko sitten niin neuroottinen, että muistikapasiteetti menee hermoiluun vieraassa maassa.

Vierailija
18/22 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tää kuulostaa ihmeelliseltä. Tottakai jotain yksityiskohtia unohtuu mutta pääsääntöisesti muistan matkat 80 -luvulta asti. En ehkä tarkkaa vuotta mutta matkan pääpiirteet ja tuhansia yksityiskohtia kaikille aisteille. Hajuja, värejä, näkymiä, makuja, äänimaisemia, miltä hotellin tyyny on tuntunut...

Vierailija
19/22 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä paikat eniten näiden muistelmien perusteella muillekin suosittelistte maku-hajua ja tuntojenne mukaan edellä vastanneet ?

Vierailija
20/22 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty yrittämälläkään ymmärtämään että edes kuvasta ei muistaisi tarkalleen vaikkapa hotellin katua. Mulle aukeni aivan uusi unohtamisen mahdollisuuksien maailma!