Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko se oikeasti totta, että uutiset Yhdysvalloista kantautuu Eurooppaan, mutta uutiset Euroopasta ei kantaudu Yhdysvaltoihin?

Vierailija
25.05.2021 |

Usein kuulee, että amerikkalaiset ovat ihan pihalla muun maailman esim. Euroopan asioista, mutta Euroopassa tunnutaan puhuvan aika paljon Yhdysvalloista.

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se totta, siellä on suurin osa paikkallista uutista

Vierailija
2/38 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se totta, mutta mitä outoa siinä on? USA on iso maa ja paljon väkeä, joten omassa maassa on uutisoitavaa yllin kyllin. USAssa asuvana minua ei kovin paljon kiinnosta euroopan asiat, mutta halutessani voin seurata minkä tahansa muun maan asioita. Suomen asioista olen vähän perillä, koska luen suomalaisia lehtiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä paikalliset uutiset tulevat aamulla, työstä tuloaikaan ja illalla. Valtakunnalliset uutiset tulevat koko päivän, jossa mukana myös muun maailman uutisia. Eli uutisia voi seurata vaikka koko päivän, ja lisäksi jos lukee sanomalehtiä, niin saa uutisnälkänsä tyydytettyä. Voi myös vaihdella ja valita mitä uutiskanavia haluaa seurata.

Vierailija
4/38 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisin kuin Suomessa taalla tapahtuu niin paljon etta ei tahdo aika riittaa niihin paikallisiinkaan. Suomessa taas uutisoidaan kaikki USAn kissanristiaiset.

Tietoa kylla loytyy jos on kiinnostusta, mieheni katsoo paivittain BBCn uutiset, korealainen naapurini katsoo Korean lahetykset. Jokaiselle jotakin.

Vierailija
5/38 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se totta, mutta mitä outoa siinä on? USA on iso maa ja paljon väkeä, joten omassa maassa on uutisoitavaa yllin kyllin. USAssa asuvana minua ei kovin paljon kiinnosta euroopan asiat, mutta halutessani voin seurata minkä tahansa muun maan asioita. Suomen asioista olen vähän perillä, koska luen suomalaisia lehtiä.

Moni USA:ssa on aivan pihalla maailman menosta. Suunnilleen kaikki muut ovat kommunisteja, Eurooppa on yksi "könttä", jossa kaikki maat ovat vanhanaikaisia ja romanttisia jne.

USA:ssa olisi syytä panostaa peruskouluihin huomattavasti enemmän.

Vierailija
6/38 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se iso maa, vaikka Eurooppa on isompi maa, jos molempia ajattelee samalla tavalla.

Suomi nyt on USAn Alabama muutenkin.

Vierailija
7/38 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Euroopassa on tuplasti enemmän väkeä, mutta sen verran sivistynyttä, että ovat kiinnostuneita koko maailman asioista, omiensa lisäksi. Jenkit nyt vaan ovat itsekeskeisiä ja suurisuisia moukkia.

Ja aika iso osa niiden "uutisista" on aivan jonninjoutavaa celebrity-huttua tai rikosraporttia, joita sitten hehkutetaan pitkin päivää. Väliin aivan sairaasti lääkemainoksia (pun intended). Politiikastahan ne ei edes tajua muuta kuin oman kahden puolueen sotansa ja sen, että ulkomaita pitää joko pommittaa tai ryöstää, mieluummin molempia.

Vierailija
8/38 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kuvittelevat olevansa maailmannapa ja ulkopuolella ei ole mitään.

Vierailija
9/38 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa esim. Tv-uutiset ovat aika suppeat, ja usein se on vain uutisotsikoiden luetteloa. Saatetaan myös jämähtää yhteen aiheeseen pitkäksi aikaa, eikä siitäkään uutisesta tule mitään uutta, vaan sama juttua toistetaan ja toistetaan.

Vierailija
10/38 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
11/38 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Euroopassa on tuplasti enemmän väkeä, mutta sen verran sivistynyttä, että ovat kiinnostuneita koko maailman asioista, omiensa lisäksi. Jenkit nyt vaan ovat itsekeskeisiä ja suurisuisia moukkia.

Ja aika iso osa niiden "uutisista" on aivan jonninjoutavaa celebrity-huttua tai rikosraporttia, joita sitten hehkutetaan pitkin päivää. Väliin aivan sairaasti lääkemainoksia (pun intended). Politiikastahan ne ei edes tajua muuta kuin oman kahden puolueen sotansa ja sen, että ulkomaita pitää joko pommittaa tai ryöstää, mieluummin molempia.

Höpsis.

Vierailija
12/38 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Yhdysvalloissa ja kaikki uutiset kantautuvat tänne. Sellaisetkin jotka eivät näytä kantautuvan Suomeen. Olen joskus sitä ihmetellyt mutta vuosien aikana tajunnut että Suomi on todellakin kauempana Euroopasta kuin Yhdysvallat. Ihmeellistä mutta totta. Eristäytynyt ja elää jossain 2000-luvulla edelleen jossa Suomi on teknologian edelläkävijämaa. Ihmiset odottavat jotain Ridgeä pelastamaan Suomea kuten Hasselhoffia 80-luvulla :DDD

Vierailija
13/38 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon Ranskassa seurataan Suomen asioita?

Vierailija
14/38 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni USA:ssa on aivan pihalla maailman menosta. Suunnilleen kaikki muut ovat kommunisteja, Eurooppa on yksi "könttä", jossa kaikki maat ovat vanhanaikaisia ja romanttisia jne.

USA:ssa olisi syytä panostaa peruskouluihin huomattavasti enemmän.

Ja mitahan sinakin "tiedat" USAn peruskouluista? Monesssako olet vieraillut?

Vierailija
15/38 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

google kuuntelee, jos jotain amerikkalaisia kiinnostavaa löytyy, mutta ei perusamerikkalaisia kiinnosta euroopan asiat

Vierailija
16/38 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

USAlaisten tietämys rajoittuu lähinnä oman osavaltion asioihin,

Vierailija
17/38 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se huttu on just sitä mikä sinne Suomeen asti kiinnostaa:) Ei tavallisia jenkkejä kiinnosta. Suomalaiset tietävät jenkkejä paremmin Hollywoodit ja Kardashianit. Euroopan tapahtumista ei sitten suomalaisilta kannata kysyä koska tietoa ei ole. Jenkeissä todellakin ihmisiä kiinnostaa niin euroopan kuin muidenkin maanosien asiat. Sinä et tainnut tietää että Eurooppa ei ole ainut maanosa Pohjois-Amerikan lisäksi maailmassa. 

Asun Yhdysvalloissa ja olen huomannut ettei Suomessa asuvien kanssa kannata yrittää keskustella maailman asioista kun yllättäen niistä ei näytä olevan mitään tietoa. Se tiedetään että Kim Kardashianilla on iso persis ja Donald Trump on tyhmä. Tämä on suomalaisen ihmisen ulkopolitiikan tietotaito. 

Vierailija
18/38 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä kyllä Euroopassakaan mitään idaholaisen pikkukaupungin uutisia kerrota, kaikki on ihan suhteellista mitä on tapahtunut ja missä ja millaisia ulkomaalaisia medioita toimittajat seuraa.

Vierailija
19/38 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sinne Euroopan uutiset kulkeutuu ja 100% varmasti jokainen, jolla on netti käytössä pääsee lukemaan vaikka Samoan uutiset. Mutta amerikkalaisia ei varmaan yleisesti hirveästi kiinnosta Euroopan uutiset, tai Samoan uutiset. 

Vierailija
20/38 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa esim. Tv-uutiset ovat aika suppeat, ja usein se on vain uutisotsikoiden luetteloa. Saatetaan myös jämähtää yhteen aiheeseen pitkäksi aikaa, eikä siitäkään uutisesta tule mitään uutta, vaan sama juttua toistetaan ja toistetaan.

Tämä. Suomessa uutiset kestää 2-10min. Puuttuu kokonaan kanava josta tulisi uutisia 24h. Tällainen kanava on kuitenkin monessa maassa. Suomessa uutisoidaan hyvin vähän Euroopan asioista, eletään omassa kuplassa. Olen itseasiassa hämmästynyt miten moni yhdysvaltalainen tietää Euroopasta ja sen eri maiden historiasta. Tuntuu että niihin youtube videoihin on valittu ihan tarkoituksella vain tyhmiä ihmisiä missä testataan amerikkalaisten tietoa.