Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Taksi Helsinki nosti taksin minimimaksun 9 eurosta 12 euroon ! Kiitos Berner ja keskusta: Tämä on hävytöntä kiskontaa.

Vierailija
25.05.2021 |

Pienet matkat vielä eilen siis 9 euroa. Tänään 12 euroa.
Tämä on keskustan ansiota kaikki, tai siis syy.

https://www.taksihelsinki.fi/tilaa-taksi/taksi-helsinki-hinta/

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taksi Helsinki on kuin Taksi Mosambik.

Yöllä vain kuskien hampaat näkyy.

Siksi Kovanen, autotkin on luxusta.

Vierailija
22/33 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valtio nostaa 10miljardia velkaa joka vuosi(paitsi nyt 20mjrd), rahat luo EKP nappia painamalla. Mitä luulette tapahtuvan hinnoille kun nuo rahat päätyvät kiertoon?

Hinnat nousee mutta sun palkka/eläke ei.

Katso peiliin niin näet Kummelivitsin artistin.

Ei tuota rahaa kuluttajille jaeta vaan yrityksille lainoina ja investointitukina. Ja koulutukseen sekä tutkimukseen.

Näin olen ymmärtänyt, korjaa toki jos paremmin tiedät, mutta lähdeviitteiden kera.

En jaksa etsiä linkkiä, mutta löydät sen verkosta sellaisella hakusanalla kuin "valtion budjetti". Lainatut rahat eivät ole korvamerkittyjä ja kaikki päätyvät kiertoon jossain vaiheessa, vai luuletko koulutukseen ja tutkimukseen annetun rahan jäävän ikuisesti oppilaitoksen tilille?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ajelin helmikuussa hirvittävässä jäätävässä sateessa taksilla 2 reissua kun oma kosla oli huollossa. En tehnyt konkurssia, mutta kumpikin kuski sanoi että pitkää päivää istuvat tolpalla jouten ja että kivempi olis töitä tehdä. Toisella oli ollut aamulla Kela-keikka paikkakunnalta a paikkakunnalle b ja odotti paluukeikkaa samaan Kela-kyytiin. Mä olin se päivän toinen asiakas.

Ei johdu mistään polttonesteiden hinnasta tämä korotus vaan ihan siitä, että matkustajat on kadonneet. Miettikääs vähän, mitä on ollut meneillään alkuvuodesta 2020.

Vierailija
24/33 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valtio nostaa 10miljardia velkaa joka vuosi(paitsi nyt 20mjrd), rahat luo EKP nappia painamalla. Mitä luulette tapahtuvan hinnoille kun nuo rahat päätyvät kiertoon?

Ei tuota rahaa kuluttajille jaeta vaan yrityksille lainoina ja investointitukina. Ja koulutukseen sekä tutkimukseen.

Näin olen ymmärtänyt, korjaa toki jos paremmin tiedät, mutta lähdeviitteiden kera.

En jaksa etsiä linkkiä, mutta löydät sen verkosta sellaisella hakusanalla kuin "valtion budjetti". Lainatut rahat eivät ole korvamerkittyjä ja kaikki päätyvät kiertoon jossain vaiheessa, vai luuletko koulutukseen ja tutkimukseen annetun rahan jäävän ikuisesti oppilaitoksen tilille?

En luule. Arvasinkin että höpiset lämpimiksesi. Tietenkin raha lähtee yritysten kautta kiertoon, mutta ei se kuluttajahintainflaatioon johda. Se tuottaa työtä, kulutuskysyntää ja verotuloja.

Olen kansantaloustieteeni lukenut, mutta miten on sinun laitasi?

Vierailija
25/33 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtion intressi oli leikata sossun maksamien kyytien hintaa ja niistä onkin niistetty tosi rankasti. Taksifirmat nostavat hintaa siellä missä pystyvät. Yksityistämisen kanssa tällä ei ole mitään tekemistä, koska yrittäjäpohjalta taksit ovat pyörineet pitkään. Demarilandiassa yrittäjien kyykytys on hyve.

Vierailija
26/33 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitte kiittää tästä nykyistä sosialistihallitusta, joka murentaa liiketoiminnan edellytyksiä Suomessa.

Vierailija
27/33 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sipilä ja Berneri ala keskusta halusivat lisää bisnestä. Tässä tulos. 

Itseasiassa alan kannattavuus on ollut surkea viimeiset 14-15 kuukautta kysynnän romahdettua koronan takia.

Ei ajella baariin ja baarista kotiin tai lentokentälle.

Vapaassa markkinataloudessa elämme. Tsempit taksikuskeille!

On monia muitakin aloja, joissa kannattavuus korona takia huono. Nostetaanko leffalippuja teatterilippuja kerralla silti kolmasosalla? Ei. 

Vierailija
28/33 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En enää pysty äänestämään keskustaa. 

Vierailija
29/33 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ajelin helmikuussa hirvittävässä jäätävässä sateessa taksilla 2 reissua kun oma kosla oli huollossa. En tehnyt konkurssia, mutta kumpikin kuski sanoi että pitkää päivää istuvat tolpalla jouten ja että kivempi olis töitä tehdä. Toisella oli ollut aamulla Kela-keikka paikkakunnalta a paikkakunnalle b ja odotti paluukeikkaa samaan Kela-kyytiin. Mä olin se päivän toinen asiakas.

Ei johdu mistään polttonesteiden hinnasta tämä korotus vaan ihan siitä, että matkustajat on kadonneet. Miettikääs vähän, mitä on ollut meneillään alkuvuodesta 2020.

Eikähön sen k-nan olisi pitänyt lisätä taksien kysyntää? Parempi istua taksissa kuin junassa tai dösässä missä m amut, juopot ja muut vip kansalaiset ovat liian kermaperseitä pitääkseen maskia.

Vierailija
30/33 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En luule. Arvasinkin että höpiset lämpimiksesi. Tietenkin raha lähtee yritysten kautta kiertoon, mutta ei se kuluttajahintainflaatioon johda. Se tuottaa työtä, kulutuskysyntää ja verotuloja.

Olen kansantaloustieteeni lukenut, mutta miten on sinun laitasi?

Kiertokoulussako olet kansantaloutta lukenut.

"Rahamäärän lisäämisen arvioidaan aiheuttavan yleisen hintatason nousua ja sen vähennys taas hintatason laskua. Rahan arvo siis riippuu osittain liikkeessä olevan rahan määrästä."

https://fi.wikipedia.org/wiki/Rahan_kiertonopeus

Vierailija
31/33 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on tätä vapaata markkinataloutta! Ai, kuvitteliko joku hintojen laskevan ja laadun paranevan?

Kyllä. Pois pois sosialismista.

Tästä varoitettiin. Mutta ei uskottu, kun pois pois sosialismista.

Sitä saa, mitä tilaa. Mä tilaan demarit jatkossakin.

Vierailija
32/33 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähitaksi! Eivät peri ennakkoon tilatuista kyydeistä ollenkaan ennakkotilausmaksua 1.6- 31.8.2021.

Vierailija
33/33 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikähön sen k-nan olisi pitänyt lisätä taksien kysyntää? Parempi istua taksissa kuin junassa tai dösässä missä m amut, juopot ja muut vip kansalaiset ovat liian kermaperseitä pitääkseen maskia.

Näin olisi voinut ehkä käydäkin jos systeemi olisi ennallaan ja takseissa selkeät pelisäännöt ja osaava palvelu. Näihin Bernerin jallajalloihin harvaa astuu enää vapaaehtoisesti, vaan moni osti mieluummin oman auton.