Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toiseen rintaan alkanut koskea! (tissiin siis) Oireiliko teidän r-syöpä kivuilla?

Vierailija
25.05.2021 |

Onko syöpä?. On sen verran kookas ettei ole mahdollisuutta tunnustella läpi koko rinnan, mutta kyllä siellä möykkyjä ja muhkuroita tuntuu olevan. Ihan mahdotonta sanoa mitä ne on, eikä edes läpi koko rinnan ole mahdollista tummosta F-G kupin rintaa tunnustella.
Oireiliko teidän r-syöpänne tuolleen?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut tuota samaa viimeaikoina ja kerran heräsin yöllä siihen kun tissi oli litistynyt alleni kun nukuin jotenkin puolittain kyljelläni. t. J-kuppi.

Vierailija
2/25 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mietin ja meinasin juuri tehdä aiheesta aloituksen. Nyt tuli kummallinen olo, kun juuri silloin näin sun otsikon.

Pääseekö mammografiaan ihan pyytämällä? Mulla ollut kipuja nyt reilun kuukauden ajan. Ajattelin, että ovat lihaskipuja, mutta nyt se kipu on muuttunut oudolla tavalla pistäväksi.

Tällaista kipua ei ole ennen ollut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oireillut mitenkään, mutta kävisin kyllä näyttämässä lääkärille ja vaatisin mammografian. Siitäkin huolimatta, jos olet alle seulontaiän.

Vierailija
4/25 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivuoire koronarokotteesta

Vierailija
5/25 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut kipua, eikä se mikään yleinen oire olekaan. Käy varalta lääkärissä.

Vierailija
6/25 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasiassa minä mietin samaa tänään. Olen kyllä pienirintainen ja oikeaan rintaan pisti niin helkutisti. Ihan painamallakin löytyi kipeitä kohtia, ei möykkyjä. Toisaalta en tiedä onko ne rinnassa vai rintakehässä (juu, pienet ovat).

Minä mietin, että liittyikö rokotukseen, jonka sain viikko sitten.

Kummallista vain kun näin moni miettinyt samaa...

Vierailija
7/25 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on myös välillä ollut samantyyppisiä kipuja. Kahdesti on mammografiassa tarkastettu löytyykö mitään kun on jotain pientä kyhmyäkin tuntunut (tarkastusten välissä 5 vuotta tms). Mitään ongelmaa ei onneksi löytynyt. Helposti pääsin mammografiaan ensimmäisen kerran opiskelijaterveyden ja toisen kerran työterveyden kautta.

Vierailija
8/25 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut rinnat tosi pitkään kipeät. Siis monesti niin kipeät, että niihin ei voi koskea edes!

Tätä on jatkunut varmaan kahdeksan vuotta jo (olen 30v). Olen käynyt monta kertaa lääkärissä ja ultrassa. 

Rintani ovat yhtä möykkyä ja pattia, ilmeisesti siis mastopaattiset. Kystia on löytynyt joka kerta, pienenpienestä kananmunan kokoiseen.

Olen huomannut, että rintarangan jumi aiheuttaa myös rintojen kipuilua. kannattaa ainakin venytellä ja jos kipu jatkuu niin lääkäriin.

Vierailija
9/25 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuollainen kipu yleensä ole oire rintasyövästä. Olisiko sinulla rinnoissa kudosten venymistä, jos on isot rinnat? Se voi aiheuttaa kipua. Rintasyöpä on alkuvaiheessa yleisimmin täysin kivuton. Sitten kun syöpä etenee, voi tulla kipuja, mutta silloin on muitakin hälyttäviä oireita.

Vierailija
10/25 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen oot? Mulla joskus alkoi kolmenkympin jälkeen jomotella tissit ja kainalot. Kesti joitain päiviä. Googlettelin, että voi olla hormonaalista. Ja kun kalenteria tsekkailin niin aina samassa kohtaa kuukautiskiertoa.

Nykyään 35-veenä tulee aina viikkoa ennen kuukautisten alkua pistävää kipua yleensä vaan toiseen rintaan. Oletan, että ihan normaalia kiertoon ja ikään liittyvää mulla.

Vierailija
11/25 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuollainen kipu yleensä ole oire rintasyövästä. Olisiko sinulla rinnoissa kudosten venymistä, jos on isot rinnat? Se voi aiheuttaa kipua. Rintasyöpä on alkuvaiheessa yleisimmin täysin kivuton. Sitten kun syöpä etenee, voi tulla kipuja, mutta silloin on muitakin hälyttäviä oireita.

Löytyisiköhän joku, joka haluaisi jakaa kokemuksiaan rintasyöpään liittyen? Siis joku, joka on sen sairastanut ja miten se huomattiin jne. Ymmärrän kyllä, että asia voi olla niin arka, ettei moni halua sitä tällaisella palstalla avata.

Itselläkin rinnoissa kipuja ja arkuutta, mutta liittynee 45v. ikään.

Vierailija
12/25 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin selkä- ja kylkipistos vihloo ensin rinnassa pistävänä kipuna.

Vierailija
13/25 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni jossain artikkelissa kerrottiin, että Arja Korisevan rintasyöpä oireili kivulla eikä se sitten ollutkaan vaihdevuosiin liittyvää kipua kuten oletettiin.

Tuollaisista oireista kävisin ja kävinkin mammografiassa ja ultrassa. Luultavasti ei mitään vakavaa mutta saa mielenrauhan.

Vierailija
14/25 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Löytyisiköhän joku, joka haluaisi jakaa kokemuksiaan rintasyöpään liittyen? Siis joku, joka on sen sairastanut ja miten se huomattiin jne. Ymmärrän kyllä, että asia voi olla niin arka, ettei moni halua sitä tällaisella palstalla avata.

Vastasin jo ketjuun, että minulla ei ollut minkäänlaista kipua.

Vierailija
15/25 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä voin kertoa, mutta ei tämä mikään yleispätevä tilanne ole. Syöpä todettiin mammografiassa 50-vuotiaana. Tavallinen seulontatutkimus. Mitään oireita en ollut huomannut, eikä tuntunut pattia. Kasvain oli rinnan sivussa, rintarauhaskudoksessa kiinni. Leikkaus oli jo 3 viikon kuluttua löydöksestä. Mieli siinä pahiten kärsi. Leikkaus ja sen jälkeiset hoidot olivat kevyttä kauraa. Leikkauskipu kesti 2 viikkoa. Olin poissa työelämästä kuitenkin puoli vuotta, koska sairastuin masennukseen syöpähoitojen aikana (post-traumaattinen stressireaktio). Nyt 4 vuoden kuluttua asia ei ole mielessä päivittäin.

Vierailija
16/25 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä ei nyt pääse lääkäriin julkisella puolella, koska Apotti päivitys meni pieleen.

Vierailija
17/25 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistaakseni jossain artikkelissa kerrottiin, että Arja Korisevan rintasyöpä oireili kivulla eikä se sitten ollutkaan vaihdevuosiin liittyvää kipua kuten oletettiin.

Tuollaisista oireista kävisin ja kävinkin mammografiassa ja ultrassa. Luultavasti ei mitään vakavaa mutta saa mielenrauhan.

Eikä ollut niin! Arja on kertonut monta kertaa, että syöpä paljastui, kun hänelle ilmestyi rintaan kipeä kyhmy! Kyhmy!

Vierailija
18/25 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teetkö ap koneella paljon töitä? Itsellä kipuilee toisinaan kiristynyt rintaranka rintoihin asti. Istun siis koneella päivät, niska jumissa, selkä köyryssä ja hartiat eteenpäin kääntyneenä (ei siis sivulla kuten normaalisti). Tosta tulee ajoittain kipua mikä tiettävästi ei ole kuin kipuheijastuma. auttaa kun muistaa venytellä sekä parantaa työskentelyergonomiaa. Toinen juttu on iskusta tullut kipeä alue toiseen rintaan. Ei tietenkään aina kipuile, ilmeisesti rauhanen jotenkin ärty sen verran että ei tykkää jos tiettyyn kohtaan oikeassa kulmassa osuu jokin voimallisemmin. Sattui joskus varmaan 20 vuotta sitten. En ole saanut mitään järkevää selitystä mistä tuo johtuu.

Vierailija
19/25 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla alkoi kipuilla toinen rinta n. 1,5 vuotta sitten ja tunsin myös kyhmyn syvällä rinnan keskellä. Menin paniikissa heti lääkäriin ja rinta ultrattiin, mutta mitään ei löytynyt, kuulemma pelkkää rintakudosta se kyhmy. Rintaan sattuu välillä edelleen ja sama kyhmy siellä tuntuu, mutta se ei ole kasvanut, joten en ole kokenut tarpeelliseksi mennä uudelleen lääkäriin. Epäilen, että kipu on hormonaalista tai sitten lihasperäistä, sillä minulla on kyllä ollut selkä, niska ja rintaranka ihan jumissa viime vuosina. Lääkäri myös sanoi, että minulla on möykkyinen rintakudos ja että rintasyöpä ei yleensä oireile kivulla. Tunnustelen rinnan nykyään säännöllisesti ja menen tietysti heti uudelleen lääkäriin, jos kyhmy kasvaa tai tunnen jotain uutta outoa rinnassa.

Vierailija
20/25 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä ollut niin! Arja on kertonut monta kertaa, että syöpä paljastui, kun hänelle ilmestyi rintaan kipeä kyhmy! Kyhmy!

Rauhoitu. Ehkä siinä artikkelissa jonka luin esitettiin asia vähän eri tavalla kun päätin tarkistuttaa oman kipuilevan rintani juuri tämän takia. Pelkkä kipu on onneksi harvoin oire rintasyövästä mutta ei kuitenkaan mahdotonta. Tutkimuksiin siis pääsee pelkällä kipuoireella jos se ei ole selkeästi kuukautiskiertoon liittyvä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kuusi