Vanhukset eivät hahmota siitepölyallergiaa? Äitini 65 v
Ihmettelee miksi emme kuivata pyykkejä ulkona nyt, kun oma talokin!
Kommentit (12)
Vaikka mulla ei mitään allergioita olekaan, niin en silti kuivattelisi täällä pyykkejä ulkona tällä hetkellä.
Vaatteet olisi alta aikayksikön ihan siitepölyssä.
65-vuotias vanhus? Törkeätä nimittelyä!!!
Suomessa kuivattiin pyykit ulkona vuosikymmeniä ja vasta nyt se on ongelma. Olisiko vika siinä, että nyt eletään liian steriiliä elämää, luonto huomaa sen ja tunkee ikkunanraosta sisään.
Vierailija kirjoitti:
Ei se johdu iästä,65 vanhus?????,vaan siitä että jos ei ole itsellään mitään allergioita,ei tule ajatelleeksi.
Olen 61-vuotias "vanhus" eikä ole allergioita.Ihmettelin tuota pyykin ulkona kuivaamattomuutta avokkini tyttärelle,ja sit vähän nolotti,kun muistin,että heillä on ongelmaa siitepölyn kanssa.
Maalla asuvat eikä kovin rajoittavaa,mutta kuitenkin.
Itse kiinnitin tuohon samaan huomiota: 65- vuotias vanhus. Itse olen 50- vuotias enkä todellakaan pidä 65- vuotiaita vanhuksena. Äitini opetteli tuossa iässä huvikseen koodaamaan.
Meiltä ainakin lähtee herkästi laadukkaat merkkipussilakanat taloyhtiön kuivauspaikalta kävelemään. Erityisesti Marimekon, Pentikin ja Finlaysonin. Enkä asu missään slummissa.
Siitepölyallergikkona ei tulisi mieleenikään kuivattaa pyykkejä ulkona.
N 66 v.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa kuivattiin pyykit ulkona vuosikymmeniä ja vasta nyt se on ongelma. Olisiko vika siinä, että nyt eletään liian steriiliä elämää, luonto huomaa sen ja tunkee ikkunanraosta sisään.
Kyllä näin ja tiiätkö mikä tulee olemaan ihan hvetinmoinen ongelma tästä eteenpäin? Kun ihmiset nyt on totutettu lotraamaan käsidesillä ja saippualla ja desinfioidaan suunnilleen maitotölkitkin niin kohtahan kaikki kakarat on allergisia kaikelle. On ollut nähtävissä jo pitkään. Ja sit lisäks munchhausen-allergikot.
Vierailija kirjoitti:
65-vuotias vanhus? Törkeätä nimittelyä!!!
Olen 66-vuotias vielä työelämässä oleva ICT-konsulentti, mutta minua saa kutsua vanhukseksi.
Vierailija kirjoitti:
On ennenkin ollut allergisia. Esimerkiksi mun isoisoäiti, joka oli siis syntynyt ennen kuin oli keksitty rokotteita, antibiootteja, käsidesejä yms. Ja eli ihan maalaiselämää.
Ilmeisesti heinäkuu oli vaikein kuukausi. Myös iho oli rikki, ainakin kädet. Hänellä oli luultavasti astma, mutta sitä ei ollut tutkittu.
Äkkiäpäs ne pyykit ulkona kuivuu, ei tarvii tuntitolkulla pitää siitepölyä keräämässä. Niin joo ja niitä pyykkejä voi myös vielä puistella vähäsen kun narulta ottaa.
Jos tuon ikäinen on mielestäsi vanhus, ongelmasi on suurempi kuin allergia.
😉 täällä 66 vuotias "vanhus". Taitaa aloittaja olla 12 vuotias keskenkasvuinen kakara.
Ei se johdu iästä,65 vanhus?????,vaan siitä että jos ei ole itsellään mitään allergioita,ei tule ajatelleeksi.
Olen 61-vuotias "vanhus" eikä ole allergioita.Ihmettelin tuota pyykin ulkona kuivaamattomuutta avokkini tyttärelle,ja sit vähän nolotti,kun muistin,että heillä on ongelmaa siitepölyn kanssa.
Maalla asuvat eikä kovin rajoittavaa,mutta kuitenkin.