Kiharat hiukset taaperolla
Mikä shampoo on hyvä kiharaisille hiuksille 2 vuotiaalle? Tytöllä on todella kiharat hiukset. Olisiko jotain hiustehoitovinkkejä kiharaisille hiuksille?
Kommentit (18)
Minun tytön hiuksille sopii Loreal Botanicals sarjan tuotteet. On kyllä jo teini-ikäinen, mutta mitkään muumishampoot ja muut eivät toimineet pienenäkään.
Kiharoita on niin monenlaisia, että kannattaa vaan kokeilla monia (silikonittomia, sulfaatittomia) tuoteita ja etsiä paras. Hoitavia tuotteita kannattaa käyttää reilusti, myös hiuksiin jätettäviä.
Suorittelen myös tukan letittämistä. Se oli ainoa mikä meillä auttoi takkuihin. Letit päässä yötä päivää.
Vierailija kirjoitti:
Me ei käytetty shampoota ollenkaan tuon ikäisenä. Mahdollisimman harvoin pesua ja pelkällä hoitoaineella pesu. Likaiset on tietenkin pestävä, mutta puhtaina ei kannata turhaan kastella. Muumin selvityssuihke on hyvä ja LV:n kauraöljy.
Selvityssuihkeelle peukku. Se on muistaakseni pelkkää vettä ja öljyä, mutta takut saa harjattua sen avulla nätisti.
Minäkään en suosittele shampoota ollenkaan. Tutustuisin curly girl-metodiin. Siinä on kaikkea hömpötystä harjaamattomuuden, geelien ja puristeluiden kanssa, jotka eivät varsinkaan lapsen kanssa oikein toimi. Mutta hoitoaineet kannattaa valita tätä metodia silmällä pitäen.
Vierailija kirjoitti:
Minun tytön hiuksille sopii Loreal Botanicals sarjan tuotteet. On kyllä jo teini-ikäinen, mutta mitkään muumishampoot ja muut eivät toimineet pienenäkään.
Kiharoita on niin monenlaisia, että kannattaa vaan kokeilla monia (silikonittomia, sulfaatittomia) tuoteita ja etsiä paras. Hoitavia tuotteita kannattaa käyttää reilusti, myös hiuksiin jätettäviä.
Suorittelen myös tukan letittämistä. Se oli ainoa mikä meillä auttoi takkuihin. Letit päässä yötä päivää.
Letit toimi varsinkin näin kesäisin. Uiminen, saunominen, ulkoleikit jne. aiheutti ihan järkyttävät takut ennen kuin tajusin alkaa pitää lettejä.
Nykyisinkin on saunan tai uimisen jälkeen pakko käyttää vähintään hoitoainetta, muuten takut ottaa vallan.
Aiempi
Vaikea sanoa, noin pienelle, kysy kampaamosta👍
Ei shampoota tuon ikäiselle! Eikä hoitoainettakaan. Jos takkuuntuu, jotakin ekoselvityssuihketta. Kemikaaleilla ei ton ikäisen kanssa pitäisi leikkiä.
Olisi kyllä kiva jos jotain pesuainetta edes vähän käytettäisiin. Itsellä hoidossa kiharatukkainen tyttö ja se päänahka on oikeasti ällö ja haisee pahalle. Suihkussa kuitenkin käy päivittäin. Nyt varsinkin kun se pää vielä hikoaa. Tekisi itse mieli kuurata se pää edes kerran...
Ihan jotain lastenshampoota, jossa mahdollisimman vähän kemikaaleja. Useimmilla alle kolmevuotiailla suomalaislapsilla on kiharat hiukset, usein myös vaaleat (minulla oli, sisaruksillani oli, omilla lapsillani oli) jotka sitten kouluikään mennessä tummuvat ja suoristuvat. Mikäli vanhemmat eivät aikuisena kiharatukkaisia, eipä taida lapsestakaan kiharapäätä tulla, joten ei sillä shampoolla merkitystä ole.
Vierailija kirjoitti:
Olisi kyllä kiva jos jotain pesuainetta edes vähän käytettäisiin. Itsellä hoidossa kiharatukkainen tyttö ja se päänahka on oikeasti ällö ja haisee pahalle. Suihkussa kuitenkin käy päivittäin. Nyt varsinkin kun se pää vielä hikoaa. Tekisi itse mieli kuurata se pää edes kerran...
Olisko vika nimenomaan shampoossa? Lapsen pää ei haise millekään, oli kiharat tai ei, jos päänahkaa ei ole tukittu kemikaaleilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisko vika nimenomaan shampoossa? Lapsen pää ei haise millekään, oli kiharat tai ei, jos päänahkaa ei ole tukittu kemikaaleilla.
Ei kuulemma käytetä pesuaineita. Ikää lapsella kohta 5v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kuulemma käytetä pesuaineita. Ikää lapsella kohta 5v.
Ja se päänahka on hikinen, haiseva ja karstainen. Varsinkin nyt lämpimillä ilmoilla oikeasti oksettava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä riippuu lapsesta. Toisilla päänahka alkaa haisemaan, toisilla ei. Toiset on kovia liikkumaan hiki päässä, toiset rauhallisempi. Minulla on 2 lasta, ensimmäinen alkoi käyttää shampoota vasta teini-iässä, mutta seuraavalla oli pakko alkaa päiväkoti-ikäisenä käyttämään, kun ne hiukset vain haisi. Toki shampoo ei tarvinut silloin käyttää kuin kerran tai pari kuukaudessa.
Haisee mustalta. Tapailin mustaa miestä opiskeluaikana ja voi että se haju kun hikosi seksin aikana. Kuitenkin kävi suihkussa ja alapää oli puhdas mutta ei ilmeisesti pessyt hiuksiaan.
Minä käytän luonnonkosmetiikkaa. Tyttö 3v ja pitkät loivat kiharat. 1-vuotiaana oli korkkiruuvit.
Saattaa vielä tulla suorat hiukset. Mulla tuli kiharat parikymppisenä.
Suosin merkkeinä Bridgeo ja Bruns. Mutta kyllähän noita löytyy halvempiakin.
Jos päänahka tai hiukset ovat likaiset, pesisin jollain vaahtoamattomalla, lapselle sopivalla pesunesteellä kuten lactolinen hajusteettomalla pesunesteellä. Sitten reilusti hajusteetonta hoitoainetta, jossa öljyjä. Esim. Urtektamin hajusteeton hoitoaine, joka on ekosertifioitu ja allergiasertifikoitu. Urtekramilla on myös hajusteeton lasten selvityssuihke. Suosittelisin muuten kotimaisia erisania tai lv:tä mutta niissä ei ole öljyjä pehmentämään kiharaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos päänahka tai hiukset ovat likaiset, pesisin jollain vaahtoamattomalla, lapselle sopivalla pesunesteellä kuten lactolinen hajusteettomalla pesunesteellä. Sitten reilusti hajusteetonta hoitoainetta, jossa öljyjä. Esim. Urtektamin hajusteeton hoitoaine, joka on ekosertifioitu ja allergiasertifikoitu. Urtekramilla on myös hajusteeton lasten selvityssuihke. Suosittelisin muuten kotimaisia erisania tai lv:tä mutta niissä ei ole öljyjä pehmentämään kiharaa.
Lisään vielä yhden edullisen suosituksen. Tokmannilta löytyy Pisara merkkistä, sensitive (hajusteeton) hoitoaine, jossa kolmantena ainesosana hiusta nopeasti pehmentävä ja selvittävä kvatti. Avaa hetkessä takit ja helpottaa harjaamista. Taaperon hiuksissa kun ei aina ehdi muhitella öljyn pehementävään vaikutukseen perustuvia hoitoaineita.. :)
Me ei käytetty shampoota ollenkaan tuon ikäisenä. Mahdollisimman harvoin pesua ja pelkällä hoitoaineella pesu. Likaiset on tietenkin pestävä, mutta puhtaina ei kannata turhaan kastella. Muumin selvityssuihke on hyvä ja LV:n kauraöljy.