Alavatsakipu - muilla samanlaista? Mikä syy?
Täällä mulla on ollut jo muutaman päivän vatsakramppeja: navan alla, oikealla puolella tuntuu teräviä kramppeja. Vähän kuin ensin söisit itsesi ähkyyn ja sitten lähtisit juoksemaan, sentyyppisiä. Samaan aikaan samassa kohdassa on, miten sitä nyt kuvailisi, vetävää tunnetta? Vähän kuin joku vetäisi jotain sisältä. Joskus tosi elohiirimäinen fiilis.
En viitsi käydä lääkärilläkään kun kipu vähän menee ja tulee, eikä muutenkaan ole mitenkään erityisen elämää häiritsevää. Etten usko että tämä mitään vakavaa ole. Silti se pistää mietityttämään, eihän minulla ennen ole tälläisiä vatsakipuja ollut niin miksi/mistä nyt... En ole myöskään syönyt tai tehnyt mitään normaalista eriävää.
Nyt ne alkoivat taas niin laitanpa tänne ihan huviksi, jos jollakin muilla on myös samanlaisia kramppeja ja mistä ne teillä johtuvat, jos tiedätte? 😊
Kommentit (28)
Niin, tippurihan kai aiheuttaa vatsakipuja? 😅 Mulla ei kyllä varmaan sitä ole, kun mun vatsakivut on uusia ja olen saman miehen kanssa ollut jo vuosia.
Ja mikä satu, puhun kyllä ihan totta ja mietin vaan jos muillakin ihmisillä olisi ollut samanlaisia tuntemuksia vatsassa ja mistä se johtuu.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Munasarjakysta?
Mietin kans jos vois olla jotain munasarjoihin liittyvää! Samalla paikalla tai ainakin lähellä taitaa olla. Ei kyllä satu niin paljon kuin kysta... Kiitos asiallisesta vastauksesta :)
-ap
Vierailija kirjoitti:
Repäisykipuja raskaudesta
Ai sulla oli näin? 🤔 En itse tietääkseni ole raskaana, toisaalta en myöskään ole testiä tehnyt aikoihin. Voisihan sen nyt tehdä, että saisi ainakin yhden mahdollisen ”diagnoosin” ruksittua yli. Kiitos vastauksesta.
-ap
Itselläni muuten harmiton pienehkö munasarjakysta aiheuttaa välillä lieviä kipuja. Mene lääkäriin.
Myoomat? Itellä löytyi iso myooma kohdusta ja samantyyppisiä kipuja oli ollut. Myoomat aika lailla harmittomia. Vanhemmiten niitä ilmestyy ja kuulemma itekseen usein surkastuu pois sitten joskus. Mulla vaan harmillisesti virtsarakon kohdilla niin pitää käydä useammin vessassa :(
Itsellä oli alkuraskaudessa juuri tuollaista kipua. Kannattaa tehdä testi. Minä tulin raskaaksi pillereistä huolimatta.
Oisko ihan kuukautiskiertoon liittyviä kipuja? Tuollaistahan on monilla ovulaation yhteydessä.
Toki umpisuoli on samalla alueella, mutta sen ongelmien aiheuttamat kivut on kyllä jatkuvia, ei ne tule ja mene.
On ollut juuri kyseisenlaisia kipuja. Yhtenä kertana kramppi navan vieressä yltyi niin kovaksi että luulin suolen puhkeavan ja lähdin päivystykseen piipaa-autolla. Syyksi paljastui syvä laajalle levinnyt endometrioosi, josta ei ollut 35 vuoteen ollut mitään viitteitä ennen noita ihme kramppeja.
Tippuri