Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäisen uimataitoisen lapsen päästäisit uimaan kavereiden kanssa keskenään?

Vierailija
24.05.2021 |

Minkä ikäisen uimataitoisen lapsen päästäisit uimaan uimahalliin tai rannalle kavereiden kanssa keskenään?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

10v

Vierailija
2/4 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokeen ei ikinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

10v jos oikeasti osaa uida. 

Sain itse alkaa mennä uimaan kavereiden kanssa n. 8 vuotiaana. Oli kyllä kivaa, hirvittää tosin näin jälkikäteen vähältä piti -tilanteet mitkä olisi voineet päättyä huonostikin kun kaverilta loppui voimat kesken ponttoonille uintia ja kerran itsellä alkoi vetää suonta kun olin jo kaukana rannasta. Hengissä kaikki edelleen, mutta olisihan sitä voinut sattua vaikka mitä. 

Itsellä taisi frendien vanhemmat olla mukana uintireissuilla 7v asti ja silloin oli jo takaraivoon paukutettu miten toimia missäkin tilanteessa ja vanhemmat näkivät, että osataan käyttäytyä. Sen takia päästiinkin aika nopeaa itsenäisesti uimaan, toki joukossa aina tyhmyys tiivistyy kun vanhemmat eivät ole näkemässä... :D 

Vierailija
4/4 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu todella paljon lapsen ja kavereiden luonteesta. Itse olen käyttänyt lapsia paljon uimassa ja siellä nähtyä

- joukko poikia heitteli kivillä suunnitelleen saman ikäistä uivaa poikaa.

- iso joukko poikia kiipesi laiturille ja yllyttivät yhtä sukeltamaan laiturin ali. Kun poika sukelsi muut hyppivät laiturilla ja laituri heilui kovaa Ja oli osua sukeltajaa päähän

- pojat yllyttivät toisiaan ja lopulta koko porukka ui joen toiselle puolelle, yhdellä oli mukana uimapaikan pelastusrengas.

Eli kyse ei todellakaan ole pelkästään siitä osaako uida. Itse miettisin mitä kaikkia muita vaaroja uimassa luonnon vesissä ilman valvontaa on.

Uimahalliin 8-12 v iässä ja luonnonvesiin 10-14 v iässä. Ja tietysti riippuu myös uimapaikan turvallisuudesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kolme