Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonkohan pitää palkan vähintään olla että saa asuntolainaa?

Vierailija
24.05.2021 |

Olen yksinhuoltaja ja minulla on vakituinen työ ja nettopalkka 1500 euroa kuussa. (ruokot ja lapsilisät päälle, joten ihan hyvin pystyy elämään)
Haaveilen kuitenkin asunnon ostamisesta. Eli kysymys otsikossa)

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain noilla tuloilla kolmen lapsen yksinhuoltajana 60 000 lainaa.

Vierailija
22/25 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuttotappiopaikkakunnilla ei pankeista taida herua juuri minkäänlaista asuntolainaa, ellei omarahoitusosuus ole huomsttavan paljon enemmän kuin tuo 10 %.

Toisessa ketjussa kerrotiin, ettei 30 ke säästöillä irronnut 170 ke laina vaan omarahoitusosuudeksi vaadittiin 35 %. Edes muut vakuudet eivät muuttaneet tuota asiaa.

Vierailija
24/25 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarvitset säännölliset tulot ja pari takaajaa. Tulosi vaikuttavat vain saamasi lainan suuruuteen. Nykyinen vuokrasi on hyvä esimerkki sinulle sopivasta kuukausierästä.

Soita pankkiisi ja tiedustele, mitä he vaativat asuntolainaa varten.

Nyt en ole ihan varma, mutta mulla on sellainen käsitys, että nykyisin asuntolainoja ei saa henkilötakauksella.Ja sitä paitsi, mistä löytäisi sen henkilön, joka takaisi sen lainan?

Ei takaaja välttämättä tarkoita henkilötakausta. Riittää että takaajalla on omaisuutta, esim. talon pantteja, joita käytetään. Itse olin isäni lainan takaajana ja vakuutena käytettiin taloni pantteja.

Vierailija
25/25 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarvitset säännölliset tulot ja pari takaajaa. Tulosi vaikuttavat vain saamasi lainan suuruuteen. Nykyinen vuokrasi on hyvä esimerkki sinulle sopivasta kuukausierästä.

Soita pankkiisi ja tiedustele, mitä he vaativat asuntolainaa varten.

Nyt en ole ihan varma, mutta mulla on sellainen käsitys, että nykyisin asuntolainoja ei saa henkilötakauksella.Ja sitä paitsi, mistä löytäisi sen henkilön, joka takaisi sen lainan?

Viimeksi lokakuussa riitti "nuoren parin" asuntolainaan molempien vanhempien henkilö-takaus. Reilu kuusi vuotta sitten sama juttu. Siis kyseessä omien lasteni asuntolainat, ei mikään mutu. Molemmat eri kylillä ja keskituloisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yhdeksän