Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

PERHE-sanaa joka lauseeseen tunkevat henkilöt

Vierailija
24.05.2021 |

Tunnen erään henkilön, joka käyttää PERHE-sanaa aivan jatkuvasti. Koomisuuteen saakka. Muutamia esimerkkejä. Kun puhumme kahdestaan tai isommassa ryhmässä vaikkapa kesälomasuunnitelmista, niin hän sanoo esimerkiksi että "me matkustamme PERHElomalle saaristoon". Kun puhumme porukalla kunkin Instassa julkaisemista kuvista, niin hänen kuvat tuntuvat olevan aina pelkästään PERHEkuvia. Kun joku mainitsee, että viikonlopuksi on luvattu hyvää säätä, niin hän toteaa "hienoa, menemmekin siis PERHEpiknikille". Kun hän perustelee elämänsä valintoja, pieniä tai suuria, niin aina niihin liittyy toteamus "olen valinnut näin koska minulla on tämä PERHE". Olipa puheenaiheena oleva asia mikä tahansa, niin aina hän muistaa todeta jossakin välissä sen, että hänellä on PERHE. En ymmärrä. Miksi täytyy tunkea tuo PERHE-sana joka väliin? Eihän perheellisen tarvitse puhua kaikesta edes me-muodossa. Minullakin on mies ja lapset, mutta en silti jankuta kaiken aikaa perheestäni. Tai edes meistä. Osaan aivan loistavasti puhua itsestäni yksikössä, vain ja ainoastaan minusta, ilman ketään muita. Tunnetteko te muut näitä tällaisia ihmisiä, jotka korostavat perheellisyyttään joka välissä ja tunkevat PERHE-sanan kaikkiin suustansa ulos päästämiin lauseisiin?

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Onnea/hyvää joulua ihan koko meidän perheeltä". Juu varmasti olet kysynyt Yrjö-Peppiinalta ja Annastiina-Nooalta että olisitteko tekin mukana hengessä onnittelemassa mamman lapsuudenkaveria jostain asiasta tai toivottamassa jouluja.

Mutta koska minulla on PERRRHE ja me olemme YKSIKKÖ.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla