Miten suljetulta pääsee pois?
Kun jouduin suljetulle muutama vuosi sitten, ongelmaksi muodostui se, että sieltä ei niin vaan päässytkään ulos. Minulla ei ollut enää mitään oireita ja voin hyvin, mutta lääkäri halusi pitää minut sisällä osastolla. Se oli jotenkin nöyryyttäävää, kun hoitaakin ihmetteli miksi olen siellä. En valinnut itse pakkohoitoani. Olin osastolla noin kaksi kuukautta.
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Psykiatrisella osastolla on täysin eri kulttuuri kuin normaalissa yhteiskunnassa jossa ihmisoikeudet toimivat ja ihmisiin voi lähtökohtaisesti luottaa jne. Aivan uskomatonta kun sen näkee. Itse olin sopinut läheisten kanssa että haen tavaroitani ja tämä sovittu henkilökunnan kanssa. No, samaisena päivänä minua uhkailtiin erilaisilla toimenpiteillä/päätöksillä (heillä oli tapana aina joku kohta lukea laista ja uhata, kaikkea pahaa ja vallankäyttöä, oikeuksien viemistä, pakkotoimia) ja käsiksi voivat käydä myös. Tämän uhkailun jälkeen sanottiin että tilani onkin niin huono että en lähde minnekään. Asia oli kuitenkin jo sovittu joten sovitusta kiinni pitäen läheiseni tullessa olin lähdössä ovesta ulos, käytiin kimppuuni koska tämä oli karkausyritys. Kiikuttivat lähelle jotain pieniä erityskoppeja (tosi juttu) uhkailivat piikittää rauhoittavaa rauhallisuudestani huolimatta...mutta kun olin "tottelematon". :((( Loppuje
Ja muutenhan haastaisin oikeuteen vapaudenriistosta ja vaikka mistä, mutta osastolla olleen tuttavani sanoin: tässä maailmassa emme oikeutta saa. Jumala tuomitkoon sitten viimeisellä tuomiolla muiden ihmisoikeusloukkaajien ja valehtelijoiden kanssa sinne minne kuuluvat.
Lukemalla Houdinin kirjan "Näin pakenet pakkopaidasta".
Käyttäytymällä hyvin ja esittämällä normaalia.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäytymällä hyvin ja esittämällä normaalia.
,
Kyllä, niin hyvin kuin pahoinvoivana (ylilääkittynä, keho pistää jo vastaan) pystyy. Julmaa ja sairasta.
Psykoottisen depiksen takia tuli hetki pyörähdettyä aikoinaan. Kyllä sieltä lopulta pois pääsi kun tarpeeksi kauan ollut ja uusia tulossa, kotiutuessa olin ollut toisiksi pisimpään osastolla.