Miten suljetulta pääsee pois?
Kun jouduin suljetulle muutama vuosi sitten, ongelmaksi muodostui se, että sieltä ei niin vaan päässytkään ulos. Minulla ei ollut enää mitään oireita ja voin hyvin, mutta lääkäri halusi pitää minut sisällä osastolla. Se oli jotenkin nöyryyttäävää, kun hoitaakin ihmetteli miksi olen siellä. En valinnut itse pakkohoitoani. Olin osastolla noin kaksi kuukautta.
Kommentit (45)
Toivottavasti ette joudu lpr mp1:lle, siellä on aika sairasta porukkaa. Etiikka on kyseenalaistaa.
Helpommin sieltä pääsee ulos kuin sinne sisälle.
Ihan vaan kävelin ulos ovesta. Toki siitä on 20 v, joten voi olla, että systeemit on muuttujut.
Käytä mielikuvitusta, tutki rakennusta , odota tilaisuutta Näin livistin Kellokosken nuorisopsyk suljetulta osastolta 1983 Ikkuna se ei ollu koska ne oli iskunkestävää panssarilasia
Vierailija kirjoitti:
Sillä taktiikalla voi päästä nopeammin pois kun on hoitajia ja psykiatria kohtaan mielistelevä. Syö annetut lääkkeet valittamatta ja ei ole muutenkaan missään tilanteessa vastahakoinen. Tosin itse käyttäydyin joskus ihan hyvin osastolla, mutta silti sieltä ei päästetty pois.
Eihän kukaan valitse pakkohoitoa. Suljetulla voi olla ihan omasta halusta ja monella se on suunniteltu hoitojakso. Mutta sitten joskus käy kyllä niinkin, että vapaaehtoinen muuttuu äkkiä pakolliseksi.
Mä en ehkä kokenut nöyryyttävänä sitä pakkohoitoa. Mutta se vapaudenriisto oli törkeää. Kukaan psykiatri ei varmaan koskaan halua myöntää minkälaisen trauman tuollainen voi jättää.
On pöyristyttävää jos potilas ei oikeasti ole itsetuhoinen, vaarallinen tai psykoosissa ja silti laitetaan pariksi kuukaudeksi lukkojen taakse. Ja ilman mitään ennakko varoitusta. Yhtäkkiä psyk.hoitaja ilmoittaa, että me ollaan tilattu tänne ambulanssi hakemaan ja se
Niinpä niin. Eli sairaudentunnoton.
Vierailija kirjoitti:
Sivistynyt ihminen ei koske toisen kehoon lupaa kysymättä,
Ei lupaa kysymättä injektoi myrkkyjä. Vain barbaari tekee niin.
Psykiatria on siis barbarismia, joksia koululääke heidät opettaa.
Aamen ja aamen
Suurella todennäköisyydellä tuollaiset pakkopiikittäjät (jotka eivät näe siinä mitään moraalisesti väärää ja kajoavat toisen kehoon barbaarisesti) tulevat palamaan kuolemansa jälkeen helvetissä 🔥
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ulos pääsee heti kun tekee virallisen muuttoilmotuksen toiseen kuntaan. mut siihen tarvii osoitteen, eli luvan esim. joltain tutulta joka asuu siellä toisessa kunnassa, että teet osoitemuutoksen hänen luokseen. Sit vaan puhelimella soitat maistraattiin. Ja, hups, olet ulkona.
Tämähän ei sitten pidä paikkaansa, että ei kannata tuudittautua moiseen höpinään.
Toi oli se keino jolla se jonglööri kai pääsi pois jota ei uskottu kun sanoi olevansa jonglööri vaa pistivät hoitoon.
Tuollaisen väkivallalla laitetun myrkkypiikin jälkeen alkoi lähteä hiuksia ja lähtee ja lähtee edelleen.... koko terveys tuhotaan. Sydämestäni olen rukoillut kostoa.
Avo-osastolla kerroin vainoamisesta, haastatteleva hoitaja puhui lääkärille joka minua näkemättä kirjoitti lähetteen suljetulle.
Vainoamistapauksesta on dokumentit. Syylliset saivat sakkoja ja lähestymiskieltoa. Mutta eihän faktat psykolätinöitsijöitä kiinnosta.
Tuollainen "hoito" on väkivaltaa ja vain rankaisee ihmistä siitä että hänellä on ongelmia ja voi huonosti. Tehdään varmaksi se ettei ihminen a) enää halua hakea apua eikä b) kertoa ongelmistaan kun ne kohdataan väkivallalla. Toki kaikki muut ongelmat tuntuu sen jälkeen pieniltä kun on joutunut noiden kohteeksi.
Odottamalla, että lääkäri saa tehdä sinulle temppunsa ;-)
Ja sen jälkeen kannattaakin sitten vältellä pharmaa loppuelämänsä ja varoittaa muitakin, millaisia hirveyksiä ja rikoksia uhreilleen tekevät.
Kimppu ongelmia jäi, kukaan ei auttanut, loivat vain uusia. Aivot joilla ratkaista tai selvittää mitään pyrittiin lobotoimaan, energia meni vain väkivallan pakenemiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sillä taktiikalla voi päästä nopeammin pois kun on hoitajia ja psykiatria kohtaan mielistelevä. Syö annetut lääkkeet valittamatta ja ei ole muutenkaan missään tilanteessa vastahakoinen. Tosin itse käyttäydyin joskus ihan hyvin osastolla, mutta silti sieltä ei päästetty pois.
Eihän kukaan valitse pakkohoitoa. Suljetulla voi olla ihan omasta halusta ja monella se on suunniteltu hoitojakso. Mutta sitten joskus käy kyllä niinkin, että vapaaehtoinen muuttuu äkkiä pakolliseksi.
Mä en ehkä kokenut nöyryyttävänä sitä pakkohoitoa. Mutta se vapaudenriisto oli törkeää. Kukaan psykiatri ei varmaan koskaan halua myöntää minkälaisen trauman tuollainen voi jättää.
On pöyristyttävää jos potilas ei oikeasti ole itsetuhoinen, vaarallinen tai psykoosissa ja silti laitetaan pariksi kuukaudeksi lukkojen taakse. Ja ilman mitään ennakko varoitusta. Yhtäkkiä psyk.hoitaja ilmoittaa
Niin vai ovatko psykiatrialla toimivat itse sairautensa, psykopatian ja sadismin, tunnottomia. Sitä sopii miettiä, sillä humaaneja ja ihmisoikeuksien mukaista heidän toimintansa ei ainakaan ole.
Ja sanoisin että minulla on ollut suhteellisen rankka elämä ---> kaikki tapahtumat käännetään SINUN syyksi ja erityisesti sinun "sairauden"/diagnoosin syyksi. Olen oikeasti uskon avulla jaksanut, ja sekin käännettiin psykoosiksi. Suhtautuminen on niin vääristeltyä ja pirullista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ulos pääsee heti kun tekee virallisen muuttoilmotuksen toiseen kuntaan. mut siihen tarvii osoitteen, eli luvan esim. joltain tutulta joka asuu siellä toisessa kunnassa, että teet osoitemuutoksen hänen luokseen. Sit vaan puhelimella soitat maistraattiin. Ja, hups, olet ulkona.
Tämähän ei sitten pidä paikkaansa, että ei kannata tuudittautua moiseen höpinään.
Totta. Ei pidä paikkaansa eikä ole eettisesti oikein antaa tuollaisia neuvoja. Sairaala ei ole vankila, vaan siellä hoidetaan sairaita. Toki psykiatrian puolella on myös mielenterveyslaissa olevat pakkokeinot käytössä. psyk.sh.
Ja nyt kun tuli usko tähän otettua puheeksi, miettii miten Jeesus katsoi kärsiviä ihmisiä. Tuo "hoito" on täysi vastakohta sille...kuten piru katsoisi ihmistä, valheellisesti, julmasti, tuomiten, tuhoten
Pyydät vierastasi tuomaan tuliaiseksi täytekakun, jonka sisään on piilotettu viila tai rautasaha. Sitten viilailet tai rautasahailet ikkunassa olevat kalterit poikki ja erittäin myöhään yöllä, kun on pimeää, kirmaat pihan poikki ja kiipeät aidan yli ja pinkaiset kaupungin vapauteen. Oliko muita tyhmiä kysymyksiä?
Psykiatrisella osastolla on täysin eri kulttuuri kuin normaalissa yhteiskunnassa jossa ihmisoikeudet toimivat ja ihmisiin voi lähtökohtaisesti luottaa jne. Aivan uskomatonta kun sen näkee. Itse olin sopinut läheisten kanssa että haen tavaroitani ja tämä sovittu henkilökunnan kanssa. No, samaisena päivänä minua uhkailtiin erilaisilla toimenpiteillä/päätöksillä (heillä oli tapana aina joku kohta lukea laista ja uhata, kaikkea pahaa ja vallankäyttöä, oikeuksien viemistä, pakkotoimia) ja käsiksi voivat käydä myös. Tämän uhkailun jälkeen sanottiin että tilani onkin niin huono että en lähde minnekään. Asia oli kuitenkin jo sovittu joten sovitusta kiinni pitäen läheiseni tullessa olin lähdössä ovesta ulos, käytiin kimppuuni koska tämä oli karkausyritys. Kiikuttivat lähelle jotain pieniä erityskoppeja (tosi juttu) uhkailivat piikittää rauhoittavaa rauhallisuudestani huolimatta...mutta kun olin "tottelematon". :((( Loppujen lopuksi pakottivat syömään rauhoittavaa. Tämän jälkeen en saanut ulkoilla, siis mitään happea ollenkaan, olinhan yrittänyt "karata".
"hoitoa", tosiaan....
Sivistynyt ihminen ei koske toisen kehoon lupaa kysymättä,
Ei lupaa kysymättä injektoi myrkkyjä. Vain barbaari tekee niin.
Psykiatria on siis barbarismia, joksia koululääke heidät opettaa.