Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Damiano Davidin ihasteluketju, ja tietysti OFFICIAL

Vierailija
24.05.2021 |

On se ihana.

Kommentit (22098)

Vierailija
21661/22098 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoista nähdä, reagoiko Vic mitenkään Damianon biisin julkaisuun perjantaina. Tähän asti hän on tainnut ignoorata Damianon siihen liittyvät postaukset. Sekin oli hieman outoa, ettei heistä tihkunut yhtään yhteiskuvaa VMA:n kulisseista, kun verrataan, että Vicista ja Thomasista on julkaistu kuva muotinäytöksen kulisseista Milanosta, vaikka he eivät saapuneet sinne yhdessä, vaan edustivat virallisesti kumpikin tahoillaan.

Onko tämä sattumaa vai onko Vicin Ja Damianon välit aikamoisen huonot?

Miksi niiden välit pitäis ees olla mitenkään erityiset?

Ei välttämättä tarvitsekaan olla mitenkään erityiset, mutta hyvät välit bändikaverien välillä ovat todella tärkeät, muuten aletaan liikkua bändin jatkon kannalta vaaravyöhykkeellä. 

Vierailija
21662/22098 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
21663/22098 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelin tuon yöllä kerran ja itse tykkäsin sinänsä, mutta vähän jäi jotain puuttumaan eikä biisi tuntunut lähtevän kunnolla. Nuo whoaa-aaa kohdat tuntuivat jotenkin ihan eri biisiltä kesken toisen biisin eivätkä jotenkin sopineet tähän. Damianolla on kyllä todella ihana ääni. Varmasti tulee kuunneltua, mutta ei ainakaan ensi kuuntelun perusteella nouse erityiseksi suosikiksi. Toki mieli voi muuttua, kun biisin on kuullut useammin.

Vierailija
21664/22098 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo ei lähtenyt mulle tämä biisi, mutta toisaalta en muutenkaan pidä balladeista. 

Kovasti tuntuu korostavan tällä hetkellä omaa elämäänsä ja persoonaansa. Ei sillä kaikki varmaan aikuistuu jossakin vaiheessa. Harmi musiikillisesti, että on mennyt tähän "jenkkipöhinään" mukaan.  😬

Vierailija
21665/22098 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silverlines lyrics

Verse 1]

I feel sorrow no more

The calm after the storm

And peace belongs to me

[Chorus]

Until my tears run dry

And clouds fall from the sky

And all my fears, they disappear

And I see silver lines

[Post-Chorus]

Oh-oh-oh-oh, oh

Oh-oh-oh-oh, oh

[Verse 2]

A smile, I welcome you

A darkness, I've long forgotten you, yeah

And peace belongs to me

[Chorus]

Until my tears run dry

And clouds fall from the sky

And all my fears, they disappear

And I see silver lines

[Post-Chorus]

Oh-oh-oh-oh, oh

Oh-oh-oh-oh, oh

[Bridge]

Look at those light rays, no dark days anymore

Looking alive, ain't no zombies anymore

Don't need no battles, ain't tryna start no war

'Cause peace belongs to me

[Outro]

Oh-oh-oh-oh, oh

Oh-oh-oh-oh, oh

Vierailija
21666/22098 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No joo ei lähtenyt mulle tämä biisi, mutta toisaalta en muutenkaan pidä balladeista. 

Kovasti tuntuu korostavan tällä hetkellä omaa elämäänsä ja persoonaansa. Ei sillä kaikki varmaan aikuistuu jossakin vaiheessa. Harmi musiikillisesti, että on mennyt tähän "jenkkipöhinään" mukaan.  😬

Itse tykkään tosi paljon monista Måneskin-balladeista, mutta tämä ei tosiaankaan oikein lähtenyt ensikuulemalta. Joku kuvasi biisiä laahaavaksi, ja minusta se on osuva kuvaus. Varmaankin biisi alkaa tuntua paremmalta useamman kuuntelun jälkeen. En vain ole varma, jaksanko kuunnella sitä niin monta kertaa. Laulu on ilmanmuuta upeaa ja sanat koskettavat ja mielenkiintoiset. Eilinen täällä käyty keskustelu taisi osua asian ytimeen. Tosin  lyriikoissa on todennäköisesti kerroksia ja viittauksia moniin asioihin.

Vierailija
21667/22098 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuuntelin tuon yöllä kerran ja itse tykkäsin sinänsä, mutta vähän jäi jotain puuttumaan eikä biisi tuntunut lähtevän kunnolla. Nuo whoaa-aaa kohdat tuntuivat jotenkin ihan eri biisiltä kesken toisen biisin eivätkä jotenkin sopineet tähän. Damianolla on kyllä todella ihana ääni. Varmasti tulee kuunneltua, mutta ei ainakaan ensi kuuntelun perusteella nouse erityiseksi suosikiksi. Toki mieli voi muuttua, kun biisin on kuullut useammin.

Samaa mieltä. Damianon ääni on ihana ja mä tykkään niistä "whooaa-aaa"-kohdista (parasta koko biisissä), mutta jotenkin tuntuu tosiaan että ne kohdat olisi leikattu sinne jostain toisesta biisistä. Ovat kuitenkin kai olevinaan jonkinlainen kertsi, tai sitten kertsiä ei oikein ole. Alku on jotenkin tooosi hidas ja laahaava, kuten joku täällä kuvaili, tuntuu ettei oikein lähde käyntiin. Summa summarum, en ole täysin vakuuttunut, mutta en kuitenkaan täysin tuomitse. Voi olla että vaatii muutaman kuuntelukerran, mutta rehellisesti sanottuna, jos ei olisi Damianon biisi, sivuuttaisin todennäköisesti tämän aika nopeasti. Se etukäteen julkaistu "whooaa-aa"-kohta lupasi jotenkin parempaa, sillä se jäi mulla mieleen ja olen hyräillyt tuota lyhyttä pätkää itsekseni siitä asti kun se pätkä julkaistiin. Valitettavasti loput biisistä jäi vähän pliisuksi. Jännä kuulla millaisia loput kappaleista tulevalla levyllä ovat.

Vierailija
21668/22098 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisin, että levyllä on lisää balladeja ja myös r&b-poppia. Ne on Damianon ominta aluetta, joka tulee esille myös bändin herkemmissä ja popahtavammissa kappaleissa. Bändin rajumpi rock-osasto on lähtöisin lähinnä Vicistä ja Thomasista.

Vierailija
21669/22098 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika jännä tuo haastattelu. Että veti roolia Måneskinissa eikä ollut oma itsensä? Jotenkin tuntuu vain täysin hullunkuriselta että ensin kirjoitetaan Supermodel- ja Gossip-tyylisiä biisintekstejä ja sitten yhtäkkiä elämä juuri siellä Gossip-porukoiden seassa onkin TOTUUS. Jotenkin tuntuu että kukaan, joka hakee aitoutta ja hyviä asioita elämään, ei pitäisi feikkien ja ulkonäkökeskeisten mekkaa minään paratiisina, jossa aloitetaan se uusi hyvä ja terve elämä. Epäilen että herralla on nyt ne vaaleanpunaiset lasit niin tiukasti päässään kun on niin vastarakastunut, että kuvittelee että elämä on nyt niin paljon parempaa. Ehkä se hetkellisesti onkin, umpirakastuneena uudessa suhteessa (jossa tod.näk. ei ole samanlaisia fyysisiä rajoitteita kuin edellisessä suhteessa), mutta mites pitkässä juoksussa? Sitten kun arki astuu kuvioihin, eikä se parisuhde ole enää yhtä ruusuilla tanssimista, ja herää siihen että kaikki mitä aiemmin piti tärkeänä, onkin melkein toisella puolella planeettaa? No, sehän nähdään sitten ja Damianon asia ja elämähän se on. Itse olen vain pettynyt että hän on hylännyt kotimaansa ja astunut maailmaan, jota en vain osaa ihailla millään tavalla.

Mielenkiintoista on myös se miten jengi somessa on tulkinnut tämän haastattelun ja tuon biisin tekstin. Jotkut ajattelevat että Giorgia oli se paha, jonka on jättänyt taakseen (tosin tämähän tapahtui jo yli vuosi sitten, joten se "paha" oli jo takanapäin), ja Dove nyt se uusi mahtava asia hänen elämässään. Toiset tulkitsevat että Måneskin on se paha, jonka on nyt jättänyt taakseen, ja että nyt hän saa vihdoin olla oma itsensä. En tiedä mitä ajatella. Jotenkin tämä tulee vähän myöhään kertoakseen Giorgiasta, varsinkin kun on nähtävästi ollut uudessa suhteessa jo viime syksystä asti. Toivon silti ettei hän puhu Måneskinista, mutta vähän alkaa pelottaa että näin voisi olla. Mä olin aikaisemmin optimistinen Måneskinin suhteen, ajattelin että kyllä bändi pysyy kasassa vaikka asuvat eri puolella maailmaa, että pitävät vain taukoa. Nyt en ole enää ollenkaan varma asiasta. Tuo haastattelu oli kyllä märkä rätti näin naamaa. Valitettavasti en enää oikein jaksa uskoa Måneskinin tulevaisuuteen. Toivottavasti olen kuitenkin väärässä.

Vierailija
21670/22098 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan, että Damionon levylle on ammennettu jotain myös soulista ja funkista. Näitä elementtejä oli kuultavana jo bändin Il ballo della vita -levyllä.

Vierailija
21671/22098 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saa yhtään kiinni siitä mikä tässä biisissä nyt on niin erityisen henkilökohtaista, avointa ja haavoittuvaa, varsinkaan verrattuna aiempiin biiseihin? Mielestäni sanat ei oikeastaan sano kauheasti mitään muuta kuin että "olen just nyt onnellinen" ja hienoinen viittaus riitaisaan eroon ja/tai oman itsen kanssa kamppailuun.

Oon myös vähän pettynyt siihen. Odotin paljon kiinnostavampia ja vähemmän kliseisiä sanoituksia, mutta nämä saattaa olla pitkälti biisinkirjoittajien tekemät tai ainakin haastattelusta jää sellainen kuva.

Ensimmäinen ajatukseni tuon haastattelusta oli se, että eihän mies kauheasti ehtinyt itseään tutkiskella eron jälkeen. Ensin vietti bilekesän jonka tuoksinassa käsikin paketoitiin ja sitten syöksyi suoraan uuden naisen kainaloon ja vielä muutti sen luo, tai ainakin lähelle, muutaman kuukauden jälkeen. Tietysti "uudessa elämässä" tulee helpotuksen tunne, kun ennen eroa suhde usein on myrkyttynyt ja olo ahdistunut, mutta epäilen myös että nyt sekoittuu uuden rakkauden huumavaihe syvempään itsensä löytämiseen. Vähän myös oudoksuttaa että kokee joutuneensa ahtaaseen lokeroon bändissä - mutta toisaalta tässähän voi olla pelissä myös ulkoa tulleet ohjeet siitä mihin suuntaan bändin pitäisi kehittyä.

Vierailija
21672/22098 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En saa yhtään kiinni siitä mikä tässä biisissä nyt on niin erityisen henkilökohtaista, avointa ja haavoittuvaa, varsinkaan verrattuna aiempiin biiseihin? Mielestäni sanat ei oikeastaan sano kauheasti mitään muuta kuin että "olen just nyt onnellinen" ja hienoinen viittaus riitaisaan eroon ja/tai oman itsen kanssa kamppailuun.

Oon myös vähän pettynyt siihen. Odotin paljon kiinnostavampia ja vähemmän kliseisiä sanoituksia, mutta nämä saattaa olla pitkälti biisinkirjoittajien tekemät tai ainakin haastattelusta jää sellainen kuva.

Ensimmäinen ajatukseni tuon haastattelusta oli se, että eihän mies kauheasti ehtinyt itseään tutkiskella eron jälkeen. Ensin vietti bilekesän jonka tuoksinassa käsikin paketoitiin ja sitten syöksyi suoraan uuden naisen kainaloon ja vielä muutti sen luo, tai ainakin lähelle, muutaman kuukauden jälkeen. Tietysti "uudessa elämässä" tulee helpotuksen tunne, kun ennen eroa suhde usein on myrkyttynyt ja olo a

hyvin kiteytit myös mun ajatukset. Ja joo ehkä olis tutkiskellut itseään kauemmin yksinään ennenkuin menee uuteen tärkeään suhteeseen mutta joo eipä se mulle kuulu

Vierailija
21673/22098 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika jännä tuo haastattelu. Että veti roolia Måneskinissa eikä ollut oma itsensä? Jotenkin tuntuu vain täysin hullunkuriselta että ensin kirjoitetaan Supermodel- ja Gossip-tyylisiä biisintekstejä ja sitten yhtäkkiä elämä juuri siellä Gossip-porukoiden seassa onkin TOTUUS. Jotenkin tuntuu että kukaan, joka hakee aitoutta ja hyviä asioita elämään, ei pitäisi feikkien ja ulkonäkökeskeisten mekkaa minään paratiisina, jossa aloitetaan se uusi hyvä ja terve elämä. Epäilen että herralla on nyt ne vaaleanpunaiset lasit niin tiukasti päässään kun on niin vastarakastunut, että kuvittelee että elämä on nyt niin paljon parempaa. Ehkä se hetkellisesti onkin, umpirakastuneena uudessa suhteessa (jossa tod.näk. ei ole samanlaisia fyysisiä rajoitteita kuin edellisessä suhteessa), mutta mites pitkässä juoksussa? Sitten kun arki astuu kuvioihin, eikä se parisuhde ole enää yhtä ruusuilla tanssimista, ja herää siihen että kaikki mitä aiemmin piti tärk

Tuosta annetusta roolista Måneskinissa, ajattelen niin, että Damiano ei ole pohjimmiltaan meikattuna ja shokeeraavissa vaatteissa esiintyvä rock-kukko, vaan enemmänkin poppari ja "tavallinen tyyppi", jonka Vic (ja muut silloiset bändikaverit) potkaisi pihalle Måneskinia edeltävästä koulubändistä, koska D oli ko. bändin tyyliin sopimattomana. Sittemminhän Vic perusti Thomasin kanssa uuden bändin ja heittivät sen laulusolistin pihalle, kun Damiano otti yhteyttä ja halusi takaisin bändin solistiksi ja sopeutua bändin tyyliin.

Allison Hagendorfin haastattelussa vajaa vuosi sitten D puhui siitä, että bänditoiminnassa kaikki on aina kompromissien tekoa, mutta kuitenkin korosti, miten tärkeä bändi hänelle on.  Soolomusiikin myötä ei kuitenkaan tarvitse tehdä kompromisseja, vaan saa vapaasti tuoda itsestään esille ne puolet, jotka haluaa tuoda ja samalla tuoda esille, mikä bändin tuotannossa on hänestä lähtöisin.

Sooloprojektien jälkeen voidaan palata tekemään bändille uutta musiikkia kukin tahoillaan uusiutuneina ja inspiroituneina. Itse asiassa "uusi, itsensä löytänyt ja kotiin palannut" Damiano näkyi bändin kesäkeikoilla niin, ettei käyttänyt meikkiä, ja keikkapukeutuminenkin on vähitellen muuttunut kesympään suuntaan. 

Tuo on totta, että Supermodelin ja Gossipin sanoitukset näyttäytyvät erikoisessa valossa, kun Damiano asuu nykyisin LA:ssa naamastaan operoidun Disney-prinsessan kanssa. Luultavasti selitys tälle Doven osalta on se, että hän ei ole pintaliitäjä kauneusoperaatioistaan huolimatta, vaan oikeasti hyvä tyyppi, johon D rakastui ja jonka kanssa elämä on nyt helpompaa ja seesteisempää kuin ennen. LA:ssa D saa myös elää ja liikkua vapaammin ja anonyymimmin kuin Roomassa. Sitähän ei kuitenkaan tiedä yksityiselämänkään osalta, miten asiat jatkossa menevät, ja mitkä asiat rupeavat painamaan vaakakupissa eniten.

Vierailija
21674/22098 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Don't need no battles, ain't tryna start no war

'Cause peace belongs to me

Tuon lainin voi tulkita monella eri tavalla:

1. Riidat Giorgian kanssa myrskyisässä suhteessa.

2. Ristiveto perheen ja ystävien suhteen, kun nämä eivät hyväksyneet G:tä.

3. Riidat bändissä musiikillisista asioista.

4. Ristiriidat entisen managerin kanssa.

5. Julkisuuden myötä tulleet epämiellyttävät asiat esim. somehyökkäykset.

6. Omat sisäiset ristiriidat, aikuistuminen ja sen myötä tullut itsetuntemus ja sisäinen rauha.

Laini voi tarkoittaa vaikkapa näitä kaikkia asioita ja ehkä vielä jotain muuta.

Vierailija
21675/22098 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

NME lehdessä oli puhunut myös lähtevänsä kiertueelle mutta että palaavat yhtyeenä kovempana kuin koskaan no toivotaan mutta mieli voi muuttua kun tekee omaa juttuaan..

Vierailija
21676/22098 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
21677/22098 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haastattelu NME:lle:

https://www.nme.com/news/music/maneskin-damiano-david-inteview-silverli…

"In the last few years, we worked a lot and I was starting to lose the focus. I was starting to value things that are not actually very valuable for me. I was basically making myself unhappy, and I was doing pretty good at it.

This journey was a lot about cutting out all the excess and everything that wasnt 100 per cent necessary for my happiness and satisfaction. It was more external, ejected ideas that were not organic to me. I got caught in it. I had to do a lot of work on myself to find who I am.

Biisin laini "Looking alive, ain't no zombies anymore" viittaa juuri tuohon.

Labrinth on siis tuottanut vain tämän biisin.

"I have an idea of who the drummer is going to be but nothing is signed yet and I dont want to jinx it.

Onkohan Ethan tulossa rumpaliksi Damianon soolokiertueelle?

Vierailija
21678/22098 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

" I had to do a lot of work on myself to find who I am."

Minä luulen, että tätä työtä Damiano on tehnyt paljon Doven kanssa. Siinä voi olla erilaisia julkisuuteen, menestykseen ja myöskin ihmissuhteisiin liittyviä asioita.

Vierailija
21679/22098 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokainen haluaa ajatella sen omien mieltymistensä mukaan esim toiset että halusi päästä eroon myrkyllisestä exästä toiset taas että se halua päästä eroon bändistä mutta ei se varmaan yhtä asiaa sillä  tarkoita vaan monta asiaa ympärillä joka ns. hajotti häntä näin mä sen käsittäisin

Vierailija
21680/22098 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelin nyt toisen kerran mutta ei se kyllä sytyttänyt vieläkään, koko ajan odotti että koska se lähtee. No toivottovasti seuraava biisi on parempi - toki mielummin kuuntelisin uutta Måneskinin musaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kolme