Tällä viikolla rokotus, jännittää.
Jännitän siis aina lääkärillä käyntiä, toimenpiteitä ym. Nyt jännittää, että jos ehdin sairastua vaikka flunssaan ja aika pitää perua. Toinen jännityksen aihe on, että saan jonkun anafylaktisen reaktion ja selviänkö siitä.
Ärsyttävää olla tällainen jännittäjä. Muissa asioissa en tämmöinen ole. Onko muita samanlaisia? Miten olette rauhoittaneet itseänne vai pitääkö tämä epämukava olotila vaan kärsiä?
Epäasiallisiin tai ilkeisiin komnentteihin ei kannata aikaa tuhlata, sivuutan ne.
Kommentit (89)
AP. Varo ettei tule jännä housuun, ja varaa hautakivi.
Tällä viikolla, koronarokotus. Ensi viikolla, hidasta batistiinikävelyä.
Joillakin on menny jalat pökkelöiksi piikin takia.
En uskalla, enkä halua ottaa rokotetta.
Uudenlainen, kokeellinen rokote. Menee ohi elimistön immuunipuolustuksen, eikä saa enää pois elimistöstä.
🙄. 🤔😳....🥴
Näin nuorena ja terveenä pysyisin erityoisen kaukana koronapiikeistä. Ehkä sitten kuolinvuoteella jos sellaiselle pääden vuosikymmenten päästä vosiin raskiakin jotain testipiikkiä kokeilla, tokavikalla henkäisylläni
Mitään et menetä, vaikka jätät rokotuksen ottamatta. Eipä ole influenssasta ollut harmia, vaikka olen joka vuotiset rokotukset aina skipannut.
Jos matkailla haluaa ja siihen oikeasti jotain ihme ehtoja asetetaan, niin rokotteen ohella myös negatiivinen testitulos kelpaa. Ennemmin se kuin tuntematon geenirokote.
Ottakaa selvää rokotteista ja asioista.
Tarvitsetko elimistöösi rokotteen sisältämiä aineita?
Valtamedia vaikenee miten vahvistaa luonnollisesti vastustuskykyä.
Sensuuri Suomi.
Vierailija kirjoitti:
Tsemppiä, kanssajännittäjä!
Itselläni auttaa se, että annan rauhassa oloni olla jännittynyt ja kerron itselleni, että se ei haittaa.
Järkipuhe omassa päässä auttaa myös.
Koronarokotteiden aiheuttamat anafylaktiset reaktiot ovat äärettömän, äärettömän harvinaisia. En tiedä, onko niitä esimerkiksi Suomessa raportoitu ollenkaan, vaikka rokotteita on pistetty kohta kaksi ja puoli miljoonaa.
Jos nyt reaktio kuitenkin sattuisi tulemaan, niin paikan päällä on pilvin pimein hoitajia, jotka kyllä hoitavat tilanteen. Ei siis mitään hätää.
Joitain pieniä sivuoireita koronarokote (kuten kaikki rokotteet) voi aiheuttaa. Itselläni olkavarsi oli hetken aikaa jäykkä. Muuta ei tapahtunut.
Miehellä nousi pariksi tunniksi pieni kuume. Hänelläkään ei muuta.
Siskoni ja veljeni puolisoineen ovat hekin saaneet jo rokotteet. He eivät havainnet sivuvaikutuksia ollenkaan.
Summa summarum: kaikki menee hyvin eikä sinulle käy kuinkaan.
Kiitokset, ihana kirjoitus :)
Ap
Vierailija kirjoitti:
...tammikuusta asti rokotusaulavahtina töissä ja yhtäkään hoitoa vaativaa rokotusreaktiota ei ole näkynyt...
Hienoa kuulla, kiitos,
T. Ap
Mä oon just samanlainen. Voin kuvitella sen hermostuksen sinä päivänä. Stressaan kaikkea alkaen siitä, tuleeko bussi ajallaan. Pitää mennä julkisilla...
Eniten pelkään, että kohta tästäkin rokotteesta paljastuu jotain kamalaa. Luotto on mennyt viranomaisiin. Hyssytellään vain.
No sekä rokotetta että testiuloksia tarvitaan kroonapassien rakenteluun ja koronapassi taas ei kuulsota miltään hyvältä jutulta, eli varoisin yhtä paljon piikkejä kuin nenätestejäkin
Vierailija kirjoitti:
Ottakaa selvää rokotteista ja asioista.
Tarvitsetko elimistöösi rokotteen sisältämiä aineita?Valtamedia vaikenee miten vahvistaa luonnollisesti vastustuskykyä.
Sensuuri Suomi.
Sensuuri suuri surkia kun pilas juttelun
Vierailija kirjoitti:
Mä oon just samanlainen. Voin kuvitella sen hermostuksen sinä päivänä. Stressaan kaikkea alkaen siitä, tuleeko bussi ajallaan. Pitää mennä julkisilla...
Eniten pelkään, että kohta tästäkin rokotteesta paljastuu jotain kamalaa. Luotto on mennyt viranomaisiin. Hyssytellään vain.
Ihanaa, kohtalotoveri!!!! Kävin tänään verikokeissa ja varmuuden vuoksi menin edellisellä bussilla. Siis just siksi, että jos bussi olisikin myöhässä tai vuoroa ei jostain syystä ajettaisikaan. Ärsyttää olla joka paikassa liian aikaisin, mutta minkäs teet :D
Vierailija kirjoitti:
En enää luota meidän hallituksen, enkä oikein THL: n aina vaihtuviin tiedotteisiin. Olen pari kertaa jo perunut, kolmas aika varattu. Jättäisin väliin, mutta pelkään että jos koronaan sairastun minut jätetään kokonaan hoitamatta, kun papereista näkee että olen ollut tottelematon ja omapäinen. Yhä enenevässä määrin ihmiset jättävät rokotteen ottamatta, mutta siitä ei tiedoteta, samoin kuin ei rokotteiden haitoista, eikä siitä kuinka rokotetut ovat voineen piikin jälkeen.
Jos olisi rokote, mikä suojaa myös muita, niin toki ottaisin. Mutta kun valmistajat itsekin kertovat, ettei rokote estä tartuntoja ja taudin leviämistä, niin aika lailla tuntuu turhalta riskiltä ottaa rokote nuorena ja terveenä.
Piikistä saa paitsi jotain asiatonta elimistöönsä myös kroonapassin joka ei kuulosta turvalliselta kehitykseltä ja sitten toisaalta samaan aikaan on menossa tämä liittovaltioistuminen ja Suomen bigresetoiva elpymispaketti hyväksyttiin juuri. Tällaisia juttuja kun samaan aikaan tapahtuu niin onhan tässä jotain kehveliä mädätystä mukana
Sama. 2 työkaveria saanut piikit viikko ja 3 viikkoa sitten ja erilaisia flunssan oireita molemmilla edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eniten pelkään, että kohta tästäkin rokotteesta paljastuu jotain kamalaa. Luotto on mennyt viranomaisiin. Hyssytellään vain.En enää luota meidän hallituksen, enkä oikein THL: n aina vaihtuviin tiedotteisiin. Olen pari kertaa jo perunut, kolmas aika varattu. Jättäisin väliin, mutta pelkään että jos koronaan sairastun minut jätetään kokonaan hoitamatta, kun papereista näkee että olen ollut tottelematon ja omapäinen. Yhä enenevässä määrin ihmiset jättävät rokotteen ottamatta, mutta siitä ei tiedoteta, samoin kuin ei rokotteiden haitoista, eikä siitä kuinka rokotetut ovat voineen piikin jälkeen.
Kun googlaa koronarokotusten edistyminen niin tulee näkyviin linkku kusta pääsee sivulle jossa pylväitäjoista taas näkee menekin ikäryhmittäin. Vähän alle 5-kymppisissä vielä 43 prossaa eka hötsi mutta 50-54-vuotiaissa siitä 20 pros- yksikköä hyppäystä ylöspäin. Kaikilla yli 55:silla vähintään 71 prossaa, 70-100v keksim. 90 prossaa ja vika ryhmästä jo puolet toistamiseen piikattu.
Näyttäs siis että sikatikku oli lasten makuun (5-14 v n 80 prossaa) ja koronapiikki senioreiden juttu
fghfhhf kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eniten pelkään, että kohta tästäkin rokotteesta paljastuu jotain kamalaa. Luotto on mennyt viranomaisiin. Hyssytellään vain.En enää luota meidän hallituksen, enkä oikein THL: n aina vaihtuviin tiedotteisiin. Olen pari kertaa jo perunut, kolmas aika varattu. Jättäisin väliin, mutta pelkään että jos koronaan sairastun minut jätetään kokonaan hoitamatta, kun papereista näkee että olen ollut tottelematon ja omapäinen. Yhä enenevässä määrin ihmiset jättävät rokotteen ottamatta, mutta siitä ei tiedoteta, samoin kuin ei rokotteiden haitoista, eikä siitä kuinka rokotetut ovat voineen piikin jälkeen.
Kun googlaa koronarokotusten edistyminen niin tulee näkyviin linkku kusta pääsee sivulle jossa pylväitäjoista taas näkee menekin ikäryhmittäin. Vähän alle 5-kymppisissä vielä 43 prossaa eka hötsi mutta 50-54-vuotiaissa siitä 20 pros- yksikköä hyppäystä ylöspäin. Kaikilla yli 55:silla vähintään 71 prossaa, 70-100v keksim. 90 prossaa ja vika ryhmästä jo puolet toistamiseen piikattu.
Näyttäs siis että sikatikku oli lasten makuun (5-14 v n 80 prossaa) ja koronapiikki senioreiden juttu
Olen toki katsellut noita tilastoja, piikkiä alettiin jakamaan vanhuksille jopa saattohoidossa olevilla. Olen myös kuullut etteivät vanhukset aina tienneet mikä piikki ja miksi.
Piikit ovat kokeilussa ja tietoa tarvitaan, senkin ymmärrän. Nythän tauti on laantumassa Suomessa, en aio matkustaa, tapaan vain sukulaisia, enkä rieku raitilla. Olen kuullut huhua, että syksyllä olisi tulossa uusi, ehkä testatumpi rokote. Tässä iässä minun ei tarvitse toki pelätä mitä alan perimässä kantamaan, lapset olen tennyt. Onneksi nyt saa jo kysyä ja kyseenalaistaa, vielä puoli vuotta sitten iskettiin heti foliohatulla päähän.
Sanotaan että se tuhoaa vastustuskyvyn niin että esim tavallisista flunssista ei toivu.
Ei se rokotus yleensä ole vaarallinen nuorille, terveille ihmisille.