Koronarokote sairastaneelle
Olen sairastanut koronan viime syksynä. Nyt tarjottiin rokotetta. Mietin, että miksi ottaisin kun rokote kuulemma torjuu vain vakavaa tautimuotoa, ei itse sairastumista tai taudin levittämistä. Sairastin aika lievin oirein, eli tuskinpa minulle vakava taitimuoto tulisi uudessa sairastumisessakaan.
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Nyt on kyllä aika hölmöt argumentit. En jaksa alkaa avaamaan, mutta mä olen sairastanut suht lievän influenssan sekä sairaalaan vieneen influenssan. Että päättele siitä kun kerran päättelemällä meinaat tuon ratkaista.
Koronavirukselle joko reagoi tai ei reagoi. Sinulla pitää olla geneettinen alttius siihen että virus kehossasi kääntyy tuhoamaan koko immunipuolustuksesi ja kuolet. Se selviää kyllä ihan ensimmäisellä kertaa, toista ei tule.
Ja onko tosiaan niin etten voi muitakaan suojella yhtään paremmin sillä, että otan rokotteen? Kun se ei estä sairastumista ja taudin levittämistä? Ap
Vierailija kirjoitti:
Ja onko tosiaan niin etten voi muitakaan suojella yhtään paremmin sillä, että otan rokotteen? Kun se ei estä sairastumista ja taudin levittämistä? Ap
Laumasuoja on pilvilinna.
Ota se rokote jos sitä kerta tarjotaan. Jos aiot ikinä enää matkustaa, sinulla pitää olla se otettuna kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Ota se rokote jos sitä kerta tarjotaan. Jos aiot ikinä enää matkustaa, sinulla pitää olla se otettuna kuitenkin.
Siis hetkinen. Jos aiot ikinä enää matkustaa...Eikö matkustaessa vaadita tuore rokotus?
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Matkustamiseen ei tarvita rokotetta.
Kaikki tuttuni, joilla on ollut korona, ovat halunneet ottaa rokotteen heti, kun vain ovat saaneet. Minulla oli korona 90% varmasti ja se pitkittyi, otin rokotuksen heti kun sain. Moni pitkäaikaiskoronan saanut paranee rokotteen avulla, se auttaa elimistöä hankkiutumaan viruksesta eroon. Joillain se ei onnistu omin voimin. Sairastettu korona ja yksi annos rokotetta vastaa suojaltaan kai sitä, että saisi kaksi rokotekertaa.
Moni tauti voi olla ensimmäisellä sairastamiskerralla kevyt. Ja toisella pääsee jo sairaalaan. Kolmannella kerralla tehohoidon kautta hautuumaalle.
Koronan sairastaminen suojaa noin 6kk-9kk uudelta tartunnalta, eli jos sinulle nyt tarjotaan rokotetta, käy ihmeessä hakemassa!
ROkote EI suojaa 100% tartunnalta, eikä estä 100% sitä, ettetkö levittäisi tautia edelleen. Mutta se tehoaa kuitenkin jo heti ekan rokotteen jälkeen noin 60%, ja estää vakavia tautimuotoja. Lisäksi nämä nykyiset rokotteet näyttävät tehoavan myös tähän Intian varianttiin, jota et ole vielä sairastanut.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki tuttuni, joilla on ollut korona, ovat halunneet ottaa rokotteen heti, kun vain ovat saaneet. Minulla oli korona 90% varmasti ja se pitkittyi, otin rokotuksen heti kun sain. Moni pitkäaikaiskoronan saanut paranee rokotteen avulla, se auttaa elimistöä hankkiutumaan viruksesta eroon. Joillain se ei onnistu omin voimin. Sairastettu korona ja yksi annos rokotetta vastaa suojaltaan kai sitä, että saisi kaksi rokotekertaa.
Taisit nyt sepitellä omasta päästä tuotettua faktaa.
Vierailija kirjoitti:
Korona sairastettu, silti otin rokotteen.
Pfizeria sain.
Miksi?
Vierailija kirjoitti:
Moni tauti voi olla ensimmäisellä sairastamiskerralla kevyt. Ja toisella pääsee jo sairaalaan. Kolmannella kerralla tehohoidon kautta hautuumaalle.
HETKINEN. Sairastettu tsutihan toimii kuin rokote. Miten se tauti voisi olla pahempi...
Koronan sairastaminen suojaa noin 6kk-9kk uudelta tartunnalta, eli jos sinulle nyt tarjotaan rokotetta, käy ihmeessä hakemassa!ROkote EI suojaa 100% tartunnalta, eikä estä 100% sitä, ettetkö levittäisi tautia edelleen. Mutta se tehoaa kuitenkin jo heti ekan rokotteen jälkeen noin 60%, ja estää vakavia tautimuotoja. Lisäksi nämä nykyiset rokotteet näyttävät tehoavan myös tähän Intian varianttiin, jota et ole vielä sairastanut.
Kun sairaus toimii kuin rokote, minullahan on jo suojaa sitä varianttia kohtaan...Ap
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrätkö ollenkaan miten rokote toimii? Ymmärtääkseni se ei ole lääkettä eikä vasta-ainetta, vaan sisältää sitä taudin aiheuttajaa ja herättää kehon puolustusmekanismin, joten keholla on valmiina vastaaineita, jos jossakin vaiheessa altistutaan. Miten ihmeessä se rokotus, jossa saat lisää sitä tautia, voisi auttaa parantumaan taudista? Vastaus on plaseboilmiö. Kun uskoo näin käyvän, tuntuu siltä, että se auttaa.
Minulla oli korona juuri, en aio ottaa rokotusta. Oli paljon pahempi kuin normaali flunssa. Eiköhän hetken aikaa immuniteetti suojaa.
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli korona juuri, en aio ottaa rokotusta. Oli paljon pahempi kuin normaali flunssa. Eiköhän hetken aikaa immuniteetti suojaa.
Oliko Intian variantti? Vai sairastatko senkin mieluummin kuin otat rokotuksen? Vaikka se olisi vielä pahempi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on kyllä aika hölmöt argumentit. En jaksa alkaa avaamaan, mutta mä olen sairastanut suht lievän influenssan sekä sairaalaan vieneen influenssan. Että päättele siitä kun kerran päättelemällä meinaat tuon ratkaista.
Koronavirukselle joko reagoi tai ei reagoi. Sinulla pitää olla geneettinen alttius siihen että virus kehossasi kääntyy tuhoamaan koko immunipuolustuksesi ja kuolet. Se selviää kyllä ihan ensimmäisellä kertaa, toista ei tule.
Nyt on huippuluokan apukoulu logiikat tulilla. Koronaviruksetkin ovat muuntautumiskykyisiä ja se sairastettu kevytkin infektio voi tehdä tuhoa immuunijärjestelmällesi. Infektio voi heikentää muutenkin yleiskuntoasi ja kun "oikea" hetki osuu voit sairastua vakavimminkin ja se sairastuminen voi johtaa kuolemaankin. Omapa on asiasi otatko rokotteen vai et.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HETKINEN. Sairastettu tsutihan toimii kuin rokote. Miten se tauti voisi olla pahempi...
Koronan sairastaminen suojaa noin 6kk-9kk uudelta tartunnalta, eli jos sinulle nyt tarjotaan rokotetta, käy ihmeessä hakemassa!ROkote EI suojaa 100% tartunnalta, eikä estä 100% sitä, ettetkö levittäisi tautia edelleen. Mutta se tehoaa kuitenkin jo heti ekan rokotteen jälkeen noin 60%, ja estää vakavia tautimuotoja. Lisäksi nämä nykyiset rokotteet näyttävät tehoavan myös tähän Intian varianttiin, jota et ole vielä sairastanut.
Kun sairaus toimii kuin rokote, minullahan on jo suojaa sitä varianttia kohtaan...Ap
Ei se ikuisesti pysy se sairastetun kautta saatu immuniteetti. Sama rokotteiden kanssa. Rokotteen kautta sentään saat suojan siltä ettet sairastu ainakaan vakavasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sairastamisestasi on jo yli 6kk, niin sinulla ei todennäköisesti ole enää minkäänlaista immuniteettiä edes sitä sairastamaasi varianttia kohtaan, saati sitten Intian tapausta.