Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

8v teini-ikäisten vinkeitä?!?

Vierailija
24.05.2021 |

Olen ihan ihmeissäni...meidän esikoinen, 8v poika käyttäytyy ajoittain kuin teini! Hän ei ole koskaan ollut mikään leikkijä, vaikka yritän siihen vähän pakottaakin (pikkuveljensä seuraksi). Välillä alan itse leikkiä ja pyytelen tätä 8v mukaan, mutta hän ottaa sen velvollisuutena ja tekee leikin suorituksena.

Kavereiden kanssa touhut on lähinnä pyöräilyä.

Välillä poika saa ihan teini-ikäisten huutoraivareita.

Puhelimesta saa käyttää whatsappia ja spotifyä. Perjantaisin saa pelata jotain "järkevää" 1h. Tätä ollaan rajoitettu ettei koko lapsuus menisi pilalle...meillä ei myöskään ole mitään muita pelilaitteita.

Pelkään että pojalla alkaa murrosikä. Tiedän ettei se ole nykypäivänä mitenkään harvinaista. Itse leikin 14v asti barbeilla ja olin ihan tosi lapsellinen vielä ekaluokalla. Meidän poika puhui että osa hänen luokkalaisistaan jo seurusteleekin!!

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimurrosikä, alkaa toisilla aiemmin, meidän 7v tytöllä sama vaihe menossa.

Vierailija
2/7 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlaista on meidän tytöllä.. mutta itse muistan omasta lapsuudesta että oli molempia.. välillä leikittiin ja välillä seurusteltiin poikien kanssa. Samaan aikaan oltiin isoja ja pieniä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok. Ihmiset on erilaisia, kehittyy eri tahtiin ja ovat eri luonteisia ja kasvavat eri ympäristössä.. Anna pojan olla sellainen kuin on. Meidän 8v. ihailee isompia siis teinejä ja ottaa niistä mallia.

Vierailija
4/7 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla että tulee erilaisia kausia.. ainakin tässä naapurissa välillä 10-12v. leikkii. Omanikin välillä ja se on ihan terveellistä ja toivottavaa, mutta eihän siihen voi pakottaa ja on kuitenkin koululainen eikä leikki-ikäinen... Esimurrosikä alkaa 9-12v.

Vierailija
5/7 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tuo sama vaihe, itsekin selkeästi hämillään ja ei tiedä onko lapsi vai teini, kiinnostaa teinien jutut ja välillä kuljettelee pehmoleluja kainalossaan ja tulee silti joskus vielä viereeni nukkumaan.

Vierailija
6/7 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko miehellä sitten alkanu aikaisemmin kuin sulla? Geeneillä on paljon vaikutusta siihen, koska lapsen murrosikä alkaa. Jos isän tai äidin murrosikä on alkanut aikaisin, niin tapahtuu usein myös lapselle.

Vierailija
7/7 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsella koulu sujuu ja elämä muutenkin, niin anna olla sellainen kuin on. Kiinnistaisiko aloittaa joku hsrrastus?