Jethro: Ei ollut mahdollisuuksia lukiossa opiskeluun.– Tuli haikarauutisia niin nuorena, että jouduin suorinta tietä töihin.
Jethro oli 22-vuotias kun ensimmäinen lapsi ilmoitti tulostaan.
Melko erikoinen selitys siis.
Kommentit (29)
Jos se pääsi peruskoulusta vasta 21-vuotiaana?
Tuo selittääkin paljon. Ei ole tainnut siellä googlessakaan viihtyä, jos ei ymmärrä tiedon ja sivistyksen eroa. Sivistymätön kun on.
22 vuotiaana itsellä lukio suoritettuna, samoin kumppanilla. Lapsia syntyi koko yliopisto-opiskelumme, joka kesti 5v, aikana 3. Oli lapset ja ammatit.
Jetrolla veri veti muuhun kuin opiskeluun. Vaimonsa oli muistaakseni jossain jutussa kerrottu olevan alaikäinen ja pressan luvalla pääsivät naimisiin.
Vierailija kirjoitti:
22 vuotiaana itsellä lukio suoritettuna, samoin kumppanilla. Lapsia syntyi koko yliopisto-opiskelumme, joka kesti 5v, aikana 3. Oli lapset ja ammatit.
Jetrolla veri veti muuhun kuin opiskeluun. Vaimonsa oli muistaakseni jossain jutussa kerrottu olevan alaikäinen ja pressan luvalla pääsivät naimisiin.
Olet siinä niin hieno ja esimerkillinen ihminen.
No hyvä esimerkki siitä että ihan kaikki voi silti menestyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet siinä niin hieno ja esimerkillinen ihminen.
Sama minulla. 27 v olin vakituisessa työpaikassa, valmistunut yliopistosta ja 3 lapsen äiti.
Mies valmistui vuotta aikaisemmin ja kävi armeijan, hän oli vielä nopeampi.
Tämä ei olisi onnistunut ilman appivanhempia.
28 v ostimme ensiasunnon, kun piti antaa pois halpa opiskelija-asunto.
Yhtiövastike oli enemmän, kuin vanhassa asunnossa vuokra. Valtio maksoi sen monta v, kun oltiin opiskelijoita.
Tulin yllättäen vielä raskaaksi 30 vuotiaana.
Siinä olikin miettimistä, kun piti maksaa yhtiövastike, asuntolaina, päivähoitomaksut, nouto- ja hakuajat sumplia ja lapset halusivat jotain muuta, mitä olin aikaisemmin saanut pilkkahintaan kirppiksillä.
Se, kuinka paljon lapseen menee rahaa, yllätti. Ei sitä nuorena osannut ajatella.
Onneksi !!! appivanhemmat väen väkisin ohjasivat kesätöihin, päästiin kummatkin töihin valmistumisen jälkeen. Pärjätiin tuilla ja kesätyön palkoilla, ei tarvittu lainaa.
Yliopisto-opiskelija oli normaalia rahaa ei ole.
Yliopiston käyneenä, alan työssä, yksityisellä työssä, ei. Tähän rahat on aina loppu ja itselle en saa juuri ikinä mitään, tähän en ole tottunut.
"suorinta tietä töihin, kun tuli haikarauutisia"?
Mitä tapahtui välillä 16 v - 22 v?
Vierailija kirjoitti:
Vaimonsa oli muistaakseni jossain jutussa kerrottu olevan alaikäinen ja pressan luvalla pääsivät naimisiin.
Ehkä Jethro siis muisti oman ja vaimon iän väärinpäin 🤔
Jethro on tyhmä moukka. On aina ollut. Mutta hyvä esimerkki siitä että tyhmäkin voi rikastua.
Vierailija kirjoitti:
"suorinta tietä töihin, kun tuli haikarauutisia"?
Mitä tapahtui välillä 16 v - 22 v?
Haikaran tilausta.
Tyypillinen esimerkki tollosta, joka välittömästi leipäläpensä avattuaan epäilyksettä paljastaa tyhmyytensä.
Eikun katsomaan Googlesta, siellähän kun on kaikki-info, niin kuka tahansa voi ryhtyä vaikka aivokirurgiksi.
Pashapuhetta. Lukio suoritetaan (tavanomaisesti) heti peruskoulun (eli oppivelvollisuuden) perään 16-19v:na.
Jethro omistaa ja saa vuokratuloa noin sadasta asunnosta. Ties mitä muuta vielä omistaa. Sit tietty muut tulot päälle. Tuskin olisi tuollaista omaisuutta, jos olisi lähtenyt korkeakouluopintoihin.
Pääasia että äänestätte häntä nytkin :)
Vierailija kirjoitti:
Jethro on tyhmä moukka. On aina ollut. Mutta hyvä esimerkki siitä että tyhmäkin voi rikastua.
No tuskimpa kovin tyhmä kun osaa noi bisneshommat.
Sen kyllä huomaa, että ei ole kouluja käyty. Sivistynyt ihminen ymmärtää, että julkisesti ei kannata suustaan päästää mitä sattuu. Etenkään jos työllistää noin monia ihmisiä.
ei se jethro yksin tee nuita hommia,eikä yksin aloittanut.
Enemmän kai Jethro tekee nyt hilloa kuin siinä vaihtoehtoisessa tapauksessa, että olisi koulunpenkeillä istuksinut...
USA:ssa monetkin maailman rikkaimmat ihmiset ovat ns. koulupudokkaita. Heillä yksinkertaisesti oli parempaakin tekemistä.
Miksi Suomessa aina syyllistetään niitä, jotka ei ole saanut itselleen opiskeltua tutkintoa? Olen lähes 22v nainen täysin ilman työkokemusta tai tutkintoa, koska olen psyykkisesti sekä elimillisesti sairas ihminen. Muiden ihmisten asenne vaan tekee mulle entistä epäonnistuneemman olon.
Tyypillinen kiinteistövälittäjä. Sanoo mitä sanoo, vastuu jää kuulijalle.