Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä puoluetta vasemmistokonservatiivin kannattaisi kannattaa?

Ymmällään
24.05.2021 |

Tuli tästä Ylen jutusta mieleen:
https://yle.fi/uutiset/3-11939993

Kun (eduskunta)puolueet on laitettu ns. nelikenttään, jää yksi neljännes tyhjäksi, konservatiivisempi vasen puoli. Itse taas menen hyvinkin vahvasti siihen kaikkien vaalikoneiden perusteella. Mikä puolue olisi oikea valinta kaltaiselleni henkilölle? Mikä puolustaa köyhiä, hyvinvointivaltiota, perhearvoja jne?

Kommentit (74)

Vierailija
41/74 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvostoliitosta ja Venäjältä kautta aikain saadut kokemukset sosialismin toimimattomuudesta eivät riitä, vaan yhäkin on ihmisiä jotka laittavat pelimerkkinsä riemuiten punaiselle?

Vierailija
42/74 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neuvostoliitosta ja Venäjältä kautta aikain saadut kokemukset sosialismin toimimattomuudesta eivät riitä, vaan yhäkin on ihmisiä jotka laittavat pelimerkkinsä riemuiten punaiselle?

Typerää puhetta. Ennemminkin vaikka 70-luvun Ruotsi olisi lähempänä sitä, mitä tässä haettiin oikea-vasen -akselilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/74 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei mikään puolue sijoitu SDP:n kohdalle vasemmalla ja KD:n tai edes Keskustan kohdalle arvoissa, edes suunnilleen? Sijoittuuko edes mikään pienpuolue?

En tiedä, mutta pitäisi sijoittua. Periaatteessa kai Keskustan alkiolainen siipi, Kd:n vasen laita ja etenkin konservatiivinen osa Sdp:ssä ovat sinne päin, mutta äänestäessä on myös riski saada ihan muuta tilalle.

Vierailija
44/74 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskusta

Vierailija
45/74 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen miettinyt, mitä porukkaa muuten arvoliberaali mutta m-muuttokriittinen voisi äänestää. Siis yksikään puoluehan ei tällä hetkellä täytä molempia kriteerejä joten pienin paha olisi valittava.

Liike Nyt on aika lähellä tuollaista. Vastustanut myös EU:n tukipakettia. Liberaalit arvotkin.

Vierailija
46/74 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskusta

Kulmunin Keskusta oli ehkä, mutta entä tuo Sipilän hallitus? Kumpi on linja nyt Saarikon kaudella?

Vierailija
47/74 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persuja.

Niitä ajattelin äänestää.

Vierailija
48/74 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin että Laura Huhtasaari kuuluu tuohon palkkiin eli vasen konservatiivi. Ja kutsuu itse muita kommareiksi.

Yksistään se, että Huhtasaari itse käyttäytyy somessa kuin 15-vuotias uhoava nulikka, jolle kukaan ei ole opettanut normaaleja käytöstapoja ja sitten uhriutuu hyvin näkyvästi pienestäkin häneen itseensä, puolueeseensa tai epäjumalana pitämäänsä Trumpiin kohdistuvasta kritiikistä, estää äänestämästä häntä. Mutta millä ihmeen mittarilla hän on muka vasemmistolainen?

49/74 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kysymys. Itse todennäköisesti valitsen KD:n listalta jonkun, jolle köyhien auttaminen ja hyvinvointiyhteiskunnan vahvistaminen ovat tärkeitä. 

Vierailija
50/74 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys on yksinkertainen. Onko sinulle ongelma, että tänne tulevat tp-hakíjat TAPPAVAT ja RAÍSKAAVAT meitä? Jos on, äänestä PS. Jos ei, voit äänestää mitä vaan.

Vierailija
51/74 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä molemmat kentät oikeisto-liberaalit ja vasemmisto-konservatiivit ovat aika tyhjiä molemmat.

Vierailija
52/74 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysymys on yksinkertainen. Onko sinulle ongelma, että tänne tulevat tp-hakíjat TAPPAVAT ja RAÍSKAAVAT meitä? Jos on, äänestä PS. Jos ei, voit äänestää mitä vaan.

TEHÄN ne raiskarit PS tänne ensisijassa OTITTE? Miksi ihmeessä teitä pitäisi enää ikinä?

Vierailija
53/74 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faith kirjoitti:

Hyvä kysymys. Itse todennäköisesti valitsen KD:n listalta jonkun, jolle köyhien auttaminen ja hyvinvointiyhteiskunnan vahvistaminen ovat tärkeitä. 

Itsekin olin ensin ajatellut tehdä noin, mutta Kd ja Kokoomus ovatkin vaaliliitossa kunnassani. Ehkä sitten Sdp:stä joku arvojen perusteella valikoitu ehdokas? En tosiaan tiedä. Vai onkohan ollenkaan vaihtoehtoja.

Vierailija
54/74 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ex - kommunisti kirjoitti:

Persuja.

Niitä ajattelin äänestää.

Hehän ovat käsittääkseni nykyään yhtä oikealla kuin Kokoomus. Miten sopii työväen asioiden ajamiseen?

Vierailija
55/74 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää hyvät ihmiset äänestäkö persuja, jos meinaatte yleisen lukutason opetuksen pysyvän suomessa ilmaisena kaikille...

56/74 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Faith kirjoitti:

Itsekin olin ensin ajatellut tehdä noin, mutta Kd ja Kokoomus ovatkin vaaliliitossa kunnassani. Ehkä sitten Sdp:stä joku arvojen perusteella valikoitu ehdokas? En tosiaan tiedä. Vai onkohan ollenkaan vaihtoehtoja.

Onhan Keskustallakin kai ehdokkaita, joille hyvinvointiyhteiskunta on tärkeä, vaikka porvaripuolue onkin.

Vierailija
57/74 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faith kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Faith kirjoitti:

Onhan Keskustallakin kai ehdokkaita, joille hyvinvointiyhteiskunta on tärkeä, vaikka porvaripuolue onkin.

Niin, se on totta. Siinä on toinen vaihtoehto kyllä, eikä olisi edes ensimmäinen kerta, kun vastaavassa tilanteessa valitsisin noin.

Vierailija
58/74 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äänestä komukoita tai punikkeja. Molemmat perustuvat 1800 -luvun sosiallismiin. Ideologiaan jossa valtion etu tulee ennen yksilönvapauksia.  Äärikonservatiiveja vaikka puoluejohto luulee olevansa liberaali. Eivät ehkä ole ymmärtäneet mitä tarkoitaa käsite liberaali.

"Liberalismi asettaa yksilön oikeudet korkealle, ja liberalismiin liittyy individualismi. Liberalismi pitää keskeisenä arvonaan vapautta jostakin ja vapautta johonkin. Liberalismi ei ole itsenäinen lyhyesti määriteltävä ideologia, vaan se käsittää useita eri muotoja." -wikipedia

Naurattaa kun jonkun pitää käyttää Wikipediaa lähteenä eikä kykene itse määrittelemään alkeellisintakaan asiaa. :)

vain typerys kirjoittaa itse kun netti on täynnä valmista tekstiä. Ja lainatessa kuuluu laittaa viittaus.

Määrittelehän sinä Norman-nokkela mitä on sosialismi! Ja omin sanoin.

Ja tarkistan tekstin halukoneella ettet fuskaa.

En viitsi keskustella kenenkään kanssa jolla on noin olematon yleissivistys. Koita ryhdistäytyä.

Ja taas kirjoitit kumminkin. Sanot toista ja teet toista. Äänestä kommareita. Sovit siihen porukkaan kuin työkalunkuvat punalippuun.

Kommarihuutelijalla mennyt taas tunteisiin ennen kello yhdeksää. :'D

Puoli ysiltänä te lompsittevalintamarketista hakemaan aamukaljaa. Siksi. Enemmänkin naurattaa kun saa opettaa punikeille mitä heidän uskontonsa tarkoittaa. On niin pöljää porukkaa nämä seinärahan nostajat etteivät ymmärrä oman puolueensa ideologiaakaan.

Puoli ysiltä hakemaan aamukaljaa??😄😄

Vierailija
59/74 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen miettinyt, mitä porukkaa muuten arvoliberaali mutta m-muuttokriittinen voisi äänestää. Siis yksikään puoluehan ei tällä hetkellä täytä molempia kriteerejä joten pienin paha olisi valittava.

Vinkki:

Päivän byrokraatin suosituslistalle kerätään vapaan talouden kannattavia mk-ehdokkaita. Yleensä kok tai ps.

Vierailija
60/74 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä jokin aika sitten oli muutama pienpuolue. Itsenäisyyspuolue, Köyhien Asialla ja ehkä jokin muukin. Nyt en tiedä, mutta riippuu ehkä kunnasta ja eri puolueiden ehdokkaistakin, mitä kannattaa valita.